Hoi allemaal, Ons zoontje van 2 jaar/2mnd vindt het super om buiten te spelen. We hebben in de buurt diverse speeltuintjes waar hij lekker kan vertoeven. We wonen best wel in een kinderrijke buurt met vele kleine kindjes, maar mijn man en ik hebben vaak het gevoel dat alleen wij gaan 'buitenspelen' met ons zoontje. Natuurlijk zijn wij er nog bij. Een rondje op zijn loopfietsje of met zijn loop kar vindt hij ook geweldig. Dus de vraag wil/gaat jullie zoontje/dochtertje ook buitenspelen? Hoe vaak per dag ga jij naar buiten? En komt het ook wel voor dat je kindje helemaal niet buitenkomt? bedankt alvast. gr vruchtje
Mijn zoon speelt elke dag buiten, mits het natuurlijk heel de dag regent. We gaan sowieso elke dag met de hondjes naar buiten, verder speelt hij veel in de tuin en gaan we eigenlijk elke dag wel even op de fiets weg. heerlijk!
Al vanaf heel klein vrijwel iedere dag naar buiten, tenzij het echt de hele dag met bakken uit de hemel komt ... maar zelfs dan: lekker stampen in de plassen
Finn speelt erg vaak buiten, maar kan gewoon bij ons in de afgesloten tuin spelen...en daar vermaakt hij zich dan prima
O dat is hier al erg snel. Zelfs Julian gaat gewoon lekker in de tuin. Verder hebben wij een hond en die moet elke dag zeker 1 uur lekker weg. Dus dan wandelen of fietsen we. Fietsen naar het bos, park of speeltuin en wandelen hier om de hoek naar de speeltuin. Kinderen komen dus altijd buiten vanaf de geboorte.
Ja mijn zoontje vindt buiten spelen ontzettend leuk. Op het KDV doet hij dat bijna de hele dag, thuis wat minder. We wonen in een appartement, dus dat gaat wat lastiger. Hij is wel vaak op het balkon (wel groot) maar dat is toch niet helemaal hetzelfde. We gaan regelmatig naar de speeltuin hier vlakbij. Of naar de dierentuin, of naar het park.
Ons Alyna is supergraag buiten! Maar wij wonen, net als Yukl in een appartement. We gaan wel zowat elke dag als ik haar van school haal hier even op het pleintje zitten. Vaak gaan we even naar het park ofzo. En als ze bij opa is, zit ze heel de dag in de tuin, of m'n vader gaat naar een speeltuintje in de buurt. Ook allemaal (behalve na school natuurlijk, maar dan was het gewoon overdag) sinds ze heel klein is, ze vindt het zooo geweldig. Eén van de grootste redenen dat we een huisje willen.
onze kinderen spelen elke dag buiten (mits het regent natuurlijk) ik ga vaak eerst even mee zet alles klaar (speelgoed, we hebben de helft van onze tuin afgeschut oudste mag de hele tuin gebruiken maar als de jongste ook buiten is gaat het hekje even dich zodat ik vanuit huis zicht op ze heb) ze spelen vaak alleen buiten de jongste anderhalf red hem wel buiten op zijn auto's en tractors na ontbijt staan de jongens vaak alklaar om naar buiten, heerlijk!!!!!!!
Hier spelen ze ook buiten, ook met de regen een uurtje! Lekkere laarzen aan en stampen maar in die plassen! Haha! Mijn jongste is 2 jaar en ik ga natuurlijk met hem mee. We hebben ook een tuin en daar kan ie lekker in glijden (klein glijbaantje), badje vullen met plastic ballen, bellenblazen etc. Sinds mijn zoon buiten speelt op het KDV, wilt hij hier ook heel vaak naar buiten. Tenslotte ziet hij zn zussen ook naar buiten gaan, die zijn alweer bijna 9 en bijna 7.
Hier komen ze elke dag buiten, behalve op kdv dagen (2 per week) als het slecht weer is, dan gaan ze daar niet naar buiten. We gaan altijd op speeltuinentocht en als we iets nodig hebben ook langs de winkels. En verder spelen ze veel in de achtertuin. Lisa ook al echt vanaf 5 maanden, want toen kon ze tijgeren en tijgerde zo de achterdeur uit (over een aardige dorpel ). Bij speeltuinen wil ze nu ook altijd uit de kinderwagen: klimmen, glijden en schommelen!
zoonlief is hier ook elke dag buiten, tis een echt buitenkind. we komen elke dag wel buiten. Met mooi weer is hij al vroeg in de achtertuin aan het spelen en regent het dan is hij meer binnen maar dan nog gaan we wel te plassen stampen e.d. een hele dag binnen houden lukt echt niet met mijn zoon haha.
Onze jongens zijn echte buitenkinderen. De oudste mag inmiddels zelf buiten spelen en zien we dan de hele dag vaak niet. Gaat rond 9.30 naar buiten, komt tussen de middag alleen even thuis voor een boterham en komt aan het einde van de dag weer zwart binnen. Lars volgt het liefst zijn broer, maar mag natuurlijk nog niet alleen naar buiten. Dus gaan wij mee, maar als wij weer even naar binnen moeten, moet hij dus mee. We hebben een heerlijk grote tuin met allerlei speelgoed, maar ze spelen het liefst met de buurtkinderen voor op straat of om de hoek in de speeltuin. We komen dus elke dag buiten, zelfs bij regen gaan we vaak nog even in de plassen stampen.
Wat heerlijk om te lezen dat jullie kinderen ook veel buiten willen zijn. Beter buitenspelen dan veel achter de tv/computer vinden wij. Alleen moet ons zoontje alleen nog leren begrijpen dat hij niet áltijd naar buiten kan, maar dat komt vast vanzelf goed. Vandaag ga ik naar mijn ouders op visite en zij wonen aan een heel leuk pleintje met om de hoek een super leuke speeltuin. Ik weet nu al dat de kleine met opa daar naartoe gaat. Kan ik mooi even met mijn moeder bijkletsen
ja wij gaan ook elke dag naar het speeltuintje, ik ga dan op een bankje zitten en mijn dochter rent rond en kan wat energie kwijt, ik zie inderdaad ook niet veel leeftijdsgenootjes van haar met ouders, net als jij.
Hier ook een echt buitenkind (is nu 4). Ging op het kdv ook het liefst naar buiten. Thuis met een jaar of 2 eerst in de tuin en onder begeleiding op straat (voordeel, doodlopend en nauwelijks verkeer). Waren er meer van zijn leeftijd dus altijd wel een mama buiten. Al vroeg grenzen gesteld waar hij niet langs mocht en dat deed ie ook echt niet, nu vaak ook niet of hij moet aan het racen zijn met de buurjongens op de fiets of trekker en dan schieten ze nog wel eens voorbij het afgesproken punt. Nu alleen, maar ik houd 'm vanuit het keukenraam wel in de gaten.
Hier zijn ze ook met geen mogelijkheid binnen te houden. Staan al te trappelen voor de deur als ze beneden zijn. Moet ze soms echt even overhalen om binnen te blijven als ik nog wat te doen heb.
Mijn dochter (2 jaar/m maanden) speelt ook elke dag buiten behalve als het echt te hard regent! Ze speelt in de tuin of een om de hoek in het speeltuintje, hier in de wijk veel jonge kindjes maar weinig die ik ook echt zie in het speeltuintje wat wel jammer is! Yona kan echt sjaggo zijn als ze een dag niet naar buiten kan vanwege het weer!
Hier gaan we standaard iedere dag minimaal 2 uur naar buiten. Meestal na het middagslaapje dus van rond 17.30 tot 19.30 naar het pleintje,strand,speeltuin of langs de rivier wandelen.
Hier komen ze elke dag buiten, want we hebben een hond, dus weer of geen weer, het beestje moet toch uitgelaten worden. Daarnaast spelen ze heel veel in de tuin, op het kdv spelen ze vaak buiten, tenzij het nogal veel regent. Af en toe ga ik naar het speeltuintje in de buurt, de kinderboerderij of iets dergelijks.
Wij gaan elke dag zonder regen naar de speeltuin, al sinds de oudste 1,5 jaar is. Ook in de tuin weleens, maar daar komt pas na 13uur zon. Hier hetzelfde, bijna nooit leeftijdsgenootjes voor de jongste.