Tot nu toe heb ik alles gestoomd: Appel, peer, pompoen... Maar ik heb nu een baby'kookboek' en daarin staat dat je de groente (wortel, bloemkool, pompoen) moet koken... Wat is nou het verschil? Is het één beter dan het ander? Mij maakt het niet uit...
ik heb geen stoomaparaat dus ik kook alles. ( heb weleens overwogen zo'n ding aan te schaffen maar de prijs weerhoudt me dan ) maar hij wil mijn eten nog steeds niet al te graag. hij eet 10 keer liever potjes nog. het schijnt dat stomen toch beter is vanwege de vitamines maar ik vraag me af of mensen dat in de dagelijkse praktijk veel zullen doen.ik lees dus even mee.
Met stomen hou je idd meer vitamines. Ik heb altijd alles gestoomd...maar wij hebben dan ook de BabyCook aangeschaft. Overigens kookten mn moeder en schoenmoeder het wel gewoon! En nu eet Finn met de pot mee...alleen een enkele keer stomen we voor hem nog een maaltijdje.
Ik heb een stoompan. Zat bij de pannenset. Gewoon een grote pan die ik vul met water en een pan met gaten erboven.
Hoi! Ik stoom sommige dingen, andere dingen kook ik, net zoals het me uitkomt eigenlijk, zit niet een hele filosofie achter bij mij. Bijv. appel dat stoom ik, maar een pannetje met avondeten (aardappel, groente, vis) dat kook ik. Ik heb overigens geen stoompan, maar een stoommandje wat je in elke pan kunt zetten. Kost echt geen ****, koop je gewoon bij bijv. Xenos ofzo. Is erg makkelijk omdat het weinig plaats inneemt enzo. Liefs!
Ik heb alleen maar gekookt. Geen stoompan in huis, en koken voldeed prima.. Fruit heb ik altijd "rauw" gegeven. Of appel soms even een paar seconden in de magnetron, zodat het makkelijker zelf te kauwen was.
Ik stoom altijd alles, maar ben niet anders gewend. Heb toen we 10 jaar geleden gingen samenwonen een stoomapparaat aangeschaft en gebruik het altijd, alle groenten worden gestoomd hier. Heb volgens mij nog nooit groenten gekookt nu ik erover nadenk. Verder worden aardappelen/rijst/pasta wel gewoon gekookt en vis/vlees gebakken of in de oven/op de bbq. Als we ooit een nieuwe keuken aanschaffen wil ik een echte ingebouwde steamer maar ja, dat blijft voorlopig nog even dromen
Ik stoom ook altijd al mn groenten. Zowel voor mijn zoontjes als voor mezelf. Het behoudt meer vitamines dan koken en ik vind de smaak lekkerder. Fruit geef ik rauw alleen appel KOOK ik 2 minuten.
Ik heb een tijdje gestoomd maar dan met een gewone pan een vergiet en dan de deksel erop. Op een gegeven moment was ik het best beu en ben ik overgegaan op koken. Bij stomen blijft de smaak iets beter behouden en ook de vitamines, maar het zal geen wereldschokkend verschil maken.
Ik heb een stoompan aangeschaft en heb het eigenlijk maar een paar keer gebruikt. Hier wordt groente bereid als onderdeel van een maaltijd, dus meegebakken of meegekookt, of in de overschotel. Wij zijn niet van het op bord gooien van verschillende losse etenswaren, ook niet voor de kinderen, dus heeft stomen weinig zin.
Ik stoom vrijwel alles al zo'n 20 jaar! Smaakt me veel beter, je hebt vrijwel geen zout meer nodig op je aardappelen of groente, en het ziet er allemaal ook smakelijker uit vind ik. Maar ik heb geen duur apparaat hoor! Ik heb gewoon zo'n stoombloem die ik in een pan leg, laag water in de pan, aardappelen/groente op de stoombloem, deksel op de pan en aan de kook brengen. Ik heb een roestvrijstalen stoombloem van een kookwinkel, maar volgens mij kun je ze voor een eurotje of 3, 4 ook bij de Blokker kopen. Groot voordeel vind ik ook dat het nooit aanbrandt!
Dat ligt er eigenlijk aan... Worteltjes wel, das gewoon lekkerder dan uit een pot...en nou ja...nu ik erover nadenk....stoom idd ook best veel voor ons zelf En we eten veel sla,rijst tafels etc. yummie
Als ik iets kook/stoom, dan kook ik het. Ik bedoel, fruit enzo kook ik niet meer, maar groenten kook ik bijna altijd. Of lekker even bakken (tomaat, champignon, courgette). Ik heb wel eens overwogen om zo'n stoomnetje te kopen, om het eens uit te proberen. Ben het nl gewoon niet gewend!