Willen jullie mee denken?

Discussion in 'De lounge' started by vlindermoeder, Aug 30, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

Mar 30, 2009
    2,595
    1,051
    113
    Hier
    Wij zijn bezig met het kopen van een woning. De mensen waar wij het huis van kopen kennen wij via via. Hun liggen in scheiding en zij zoekt dus een huurwoning en krijgt waarschijnlijk geen urgentie.

Ik laat straks een (sociale) huurwoning achter. Is er een oplossing. Ik zou natuurlijk haar graag mij woning gunnen, maar ik weet niet of dat mogelijk is.

2. flipflop

flipflop Fanatiek lid

Dec 4, 2010
    3,250
    1,009
    113
    Zuid-Holland
    Nope helaas werken de meeste woning stichtingen daar niet aan mee. Er staan genoeg anderen al jaren ingeschreven die wachten op een woning .
    Als haar inkomen niet hoog genoeg is om in de huidige koopwoning te blijven wonen en ze dus feitelijk op straat komt te staan dan zou ze op basis van woonlasten wel urgentie kunnen aanvragen. Zo heb ik ook urgentie gekregen.

3. Koon

Koon Niet meer actief

Nee zo werkt dat niet. Woningruil tussen 2 sociale huurwoningen willen ze nog wel eens doen, maar zomaar iemand een huis ‘geven’ kan niet.
    Ze krijgt alleen urgentie als de kinderen bij haar wonen en de kinderen dus ook op straat staan.
    Dat werkt althans in onze gemeente zo.

puzzelstukje likes this.
  4. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Nee zo werkt het helaas niet en wellicht wachten nog 10 gescheiden alleenstaande moeders... Wat je wel kan doen is haar tippen bij welke organisatie je huis vrij komt.

En uit eigen ervaring weet ik dat respons In vakantie periodes vaak lager is. Dus dan zeker scherp zijn en op huisjes inschrijven

puzzelstukje likes this.
  5. vlindermoeder

Mar 30, 2009
    2,595
    1,051
    113
    Hier
    Ik ben nog even aan het zoeken geweest voor haar. Het blijkt als je toestemming krijgt van de woningbouw je 1 jaar mag onder verhuren. Dus misschien dat we dat kunnen doen.

Manque, Ysabella and baby90 like this.
  6. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

Jan 25, 2017
    4,873
    7,937
    113
    Die regeling is volgens mij bedoeld voor als je een jaar naar het buitenland gaat ofzo, dat je dan je huis kan aanhouden, zodat je weer kan terugkeren.

7. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Als je gaat onderverhuren is je financiële draaglast /verplichting wel hoger wat misschien gevolgen heeft voor afsluiten van je hypotheek

8. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,279
    1,418
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik werk bij de woningbouw en dit heet bij ons huisbewaring, dus alleen als je naar het buitenland gaat ofzo en ook alleen als je na maximaal 1 jaar weer terug keert in de woning.

9. vlindermoeder

Mar 30, 2009
    2,595
    1,051
    113
    Hier
    Dit staat op de website van de woningbouwvereniging waar ik bij huur.

Mogelijkheden
    Misschien gaat u voor een periode naar het buitenland voor uw werk of om een reis te maken. Of u gaat samenwonen maar wilt voor de zekerheid uw woning nog een korte tijd aanhouden. In beide situaties kunt u in overleg met Het Gooi en Omstreken uw woning voor een periode (max. 1 jaar) onderverhuren.

10. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,027
    3,840
    113
    Female
    Thuis
    En dat geldt dus niet in deze situatie.

Wat je natuurlijk altijd kunt doen is er maandag een belletje aan wagen en vragen wat de mogelijkheden zijn. Niet geschoten is altijd mis.

Maar het is helaas een bekend probleem, dat mensen na een scheiding heel moeilijk een woning kunnen vinden. Zij kan ook zelf bellen, want is sommige gemeentes kun je wel de woontijd van je huidige woning optellen bij je meettijd voor een huurwoning. Dus als ze dan 5 jaar op haar oude adres heeft gewoond en zich morgen inschrijft voor een sociale huurwoning, dan zou ze een meettijd van 5 jaar hebben ipv 0 jaar.

11. vlindermoeder

Mar 30, 2009
    2,595
    1,051
    113
    Hier
    Berte,En dat geldt dus niet in deze situatie.

Of u gaat samenwonen maar wilt voor de zekerheid uw woning nog een korte tijd aanhouden.

Dat past toch perfect in deze situatie

masami and DastyQueen like this.
  12. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,027
    3,840
    113
    Female
    Thuis
    Uit je openingspost begreep ik alleen dat jullie samen een huis gaan kopen. Nergens zeg je dat jullie voor het eerst gaan samenwonen. Als dat zo is, dan past het inderdaad wel.

13. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,502
    8,424
    113
    Heel nobel van je, maar jij blijft lijkt me wel eindverantwoordelijk voor de woning. Als zij hem volledig uitwoont in het jaar dat ze er in zit, draai jij er voor op?

Zulke dingen zou ik in de overwegingen wel even meenemen :oops:

14. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Nee dat past niet. Want ten eerste ben je voor ALLES aansprakelijk. Voor vervuiling, overlast, dingen die kapot zijn en ook voor huurachterstand.
    Daarnaast mag ze er max 1 jaar wonen en dan moet ze eruit.
    Bij gooi en vechtstreek staat ook in de algemene voorwaarden dat je zelf na dat jaar onder verhuur weer in de woning moet gaan wonen en dat je een bewijs van inschrijving op dat adres moet overleggen

Verder heel nobel van je maar zou het ook flink lullig vinden voor alle mensen die al jaren op de wachtlijst van de woningbouwvereniging staan. Zou wat zijn als iedereen zn huurwoning op deze manier gaat onder verhuren. Komen anderen nooit meer aan de beurt....

15. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Exact dit :)

Pech voor die vrouw, maar ze zullem zelf een oplossing moeten zoeken :)

16. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

Jan 25, 2017
    4,873
    7,937
    113
    Ik zou er ook niet aan beginnen, het levert jou niets op behalve gedoe.

Jij hebt straks dubbele woonlasten en moet er maar op vertrouwen dat zij elke maand op tijd de huur naar jou overmaakt.

17. vlindermoeder

Mar 30, 2009
    2,595
    1,051
    113
    Hier
    Hhhmmm dat klinkt minder aantrekkelijk. Ik las nergens dat ik daarna er weer moet gaan wonen.

18. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Ik zou me er gewoon niet mee bemoeien. Zij gaan scheiden, jij koopt hun huis, niet jouw probleem. Als we iets op gelost moet worden moeten ze dat zelf doen. Volwassen mensen toch?

Share This Page