positieve ovulatietest, maar na een paar dagen al menstruatie

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door oxbow, 18 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Ik snap er even niets meer van.

6 weken terug was ik voor het eerst na het verwijderen van de implanon ongi.
    Daarna na 2 weken alweer, terwijl ik de dag ervoor een positieve ovulatietest had.
    Nu had ik na 3 weken dagelijks testen afgelopen zaterdag een positieve ovulatietest (was overduidelijk positief).
    Zondag nog een laatste keer getest en hij begon weer lichter te worden, maar was nog heel duidelijk.
    Nu zat ik donderdag te wachten op de eerste hulp ivm blinde darmontsteking, moet nog urine inleveren voor eventuele zwangerschap, wat vrijwel onmogelijk was, omdat we er echt om denken en het niet zonder condoom doen en bij een positieve ovulatietest raken we elkaar helemaal even niet aan, want we zijn super vruchtbaar (daar zijn onze 2 laatste het levende bewijs van:D) en ja hoor mijn menstruatie alweer, netjes na 26 dagen wat ik altijd had als ik geen hormonale anti conceptie gebruik.
    Totaal niet verwacht omdat ik pas zaterdag een positieve test had.
    Is mijn lutale fase dan zo vreselijk kort of ligt het toch aan de testen, wat me stug lijkt?

anti conceptie zijn we overigens hard over aan het nadenken daarom even zo.
    /verder denken we er echt heel erg om en geen commentaar dus over onze tijdelijke methode

2. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Ik denk dat je menstruatie nog in de war is door de implanon. Dier hormonen zijn niet 1,2,3 uit je lichaam.

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Waarschijnlijk is je lichaam nog niet op regel, wat kan resulteren in tussentijds bloedverlies en een korte luteale fase. Het kan wel 6 maanden duren voordat je cyclus weer een beetje normaal is. Vaak trekt het na verloop van tijd vanzelf bij.

4. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    je lf is inderdaad erg kort.
    dit kan komen doordat je lichaam in de war is van de hormonen .
    ik zou dit even de tijd geven.
    mocht dit over een aantal maanden nog zo zijn , raad ik je aan om te laten kijken naar je progesteron , een lage progesteron spiegel kan een te korte lf geven.
    dit is op zich niet zo,n probleem alleen wel als jullie nog graag een kindje willen .

Deel Deze Pagina