Willen jullie meedenken alsjeblieft?

Discussie in 'Miskraam' gestart door pocahontas1985, 23 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pocahontas1985

14 dec 2013
    36
    71
    18
    NULL
    NULL
    dag allemaal,

Zouden jullie met mij willen meedenken?

Ik heb inmiddels 3 miskramen gehad (met 6, 7 en 10 weken), maar gelukkig ook een gezonde zoon van 16 maanden. Mijn lichaam kán dus wel zwanger blijven. De drie keer dat het mis is gegaan was ik steeds niet misselijk, de ene keer dat het goed ging wel. Er is al getest op stollingsafwijken en genetische problemen, maar daar is niets uitgekomen.

Ik heb altijd al een korte cyclus gehad van 25/26 dagen, met een eisprong op dag 16/17. Mijn luteale fase is dus aan de korte kant, 8 of 9 dagen. Zelf denk ik dat dit mogelijk wijst op een te laag progesterongehalte.

Mijn laatste miskraam is vandaag precies 28 dagen geleden, en nu lijkt het dat ik alweer zwanger ben, 4+2 dagen! Ik wil deze keer heel graag zwanger blijven, maar mijn huisarts en gynaecoloog willen niet eens bloed prikken om mijn progesteron-waarde te meten, laat staan Utrogestan voorschrijven. Nu twijfel ik heel erg of ik gewoon op eigen houtje progesteron zal innemen...

Wat zouden jullie doen?

2. runstar

runstar Actief lid

9 nov 2014
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    En bij een prive/particuliere kliniek je bloed laten testen? Ik laat dat eens in de zoveel tijd doen, ze hebben standaardtesten, bijv op hart en vaatziekten en als je iets wilt laten prikken wat niet in een standaardtest staat, kun je dat extra aanvragen.

3. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Misschien kan je je vraag stellen in het meerdere mk topic, daar zitten meerdere meiden die het op eigen houtje gebruiken. Misschien hebben die goede tips voor je.
    Ik duim voor je dat het goed gaat!

4. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    Ik zou het nooit op eigen houtje gaan nemen. Maar hier zijn de ha en gyn absoluut niet moeilijk in bloed prikken enzo.

Dat is toch het minste waar je recht op hebt na 3 miskramen? Zijn er dan nooit verder onderzoeken gedaan?

5. pocahontas1985

14 dec 2013
    36
    71
    18
    NULL
    NULL
    Thanks voor het meedenken meiden!

Ik heb inmiddels mijn huisarts zover om in elk geval te testen op HCG (om echt uit te sluiten dat het om 'rest-hcg' gaat), en de assistente zei net dat ze 'voor me zou regelen' dat er dan ook meteen naar het progesteron gehalte gekeken wordt. Dus dat zou al heel mooi zijn.

Een privé kliniek had ik nog niet aan gedacht, dat zou ook een idee kunnen zijn?

En goed idee om het te vragen in het topic van meerdere mk's, alleen kan ik dat niet vinden... Ligt natuurlijk aan mij, maar kunnen jullie een linkje plaatsen misschien? Zou super zijn!

6. karlijn

karlijn Niet meer actief

7. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    Karlijn als de progesteron te laag staat zal dit wel helpen. En dat wet ts niet want ze willen geen bloedprikken. Als die goed staat zal ervidd geen effect zijn buiten dat het allemaal eventueel nog wat word uitgesteld.

Hoe gaat het ondertussen?

8. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ivm icsi heb ik wel progesteron en moet dit blijven gebruiken tot mijn echo in Gent. Dus lijkt me dat een universitair ziekenhuis dat niet voor niets doet 😉. Je betaalt verzekering en als jij je er beter door voelt, hoop ik dat je ha luistert. Ik hoop op een mooie zwangerschap voor jullie!

9. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik zou het absoluut op eigen houtje proberen. Utrogestan kan geen kwaad. Neem dan wel 3x200 per dag vaginaal inbrengen om de 8 uur. En zo snel mogelijk beginnen, als je echt een tekort hebt hoor je al bij eisprong te beginnen namelijk. Je kunt het online krijgen via dokters websites, maar het is erg duur. Je kunt het in het buitenland vaak gewoon in de apotheek kopen trouwens en dan is het helemaal niet duur. Soms kun je ook net iemand treffen van wie je het kunt over nemen, ik heb helaas niks meer liggen.

Als ze je zo aan je lot overlaten dan zou ik een afspraak maken in het UZ Gent. Dan krijg je uitgebreidere onderzoeken en op zeker Utrogestan. Zie anders ook mijn onderschrift.

10. karlijn

karlijn Niet meer actief

Ik heb er natuurlijk ook niet zoveel verstand van als dat jullie hebben :) of de artsen natuurlijk, ik bedoelde het informatief.
    Fijn pocahontas, dat er nu naar je HCG en progesteron gehalte gekeken gaat worden! Ik hoop voor je dat je snel duidelijkheid hebt.

Deel Deze Pagina