Streepje? Of hallucineer ik?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door bloemtuin, 30 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloemtuin

bloemtuin Lid

10 apr 2021
    55
    11
    8
    Vrouw
    6 en 7 dpo. Ik kon niet wachten pfff

Zien jullie iets vaags op de 2e dipstick?

Bijgevoegde bestanden:

Mokki vindt dit leuk.
  2. bloemtuin

bloemtuin Lid

10 apr 2021
    55
    11
    8
    Vrouw
    Even opnieuw

Bijgevoegde bestanden:

3. SamirsVrouwtje

SamirsVrouwtje Fanatiek lid

20 jan 2015
    3.312
    1.894
    113
    Vrouw
    Als ik heeeeeeel goed kijk zie ik m ook. Over 2 dagen opnieuw testen. Hoop dan een oploop te zien!

4. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    Ik zie wel wat maar deze testen zijn al opgedroogd dus zou indrooglijntje kunnen zijn

5. bloemtuin

bloemtuin Lid

10 apr 2021
    55
    11
    8
    Vrouw
    M'n man wilt er niks meer over horen of zien. Hij zegt: "Ik geloof het pas als ik je buik zie groeien".

Vero0504 vindt dit leuk.
  6. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    Ik denk heel vaag iets te zien. Maar met zo vroeg testen kan het nog alle kanten op. Vanaf nod zijn de kansen veel hoger dat het een plakbaby is. Ik zou dus nog een week wachten. Dan heb je ook wat meer zekerheid dat het goed zit als je een streep krijgt.

7. bloemtuin

bloemtuin Lid

10 apr 2021
    55
    11
    8
    Vrouw
    De tweede is vers. Na 10 minuten werd het al vaagjes zichtbaar. Nu is het 30 minuten verder. We hebben geklust na de positieve ovulatietesten van sensitest dus alles gaat nog volgens schema. Ik had alleen bij dpo 4 krampen en 2 druppels ofzo bloed. Ik kan me niet voorstellen dat dat al innesteling was. Ovulatiepijn kan ook niet, want die heb ik nooit met krampen en 2 druppel bloedverlies. Was roze/bruin achtig. 4 dpo is wel heel raar.

8. bloemtuin

bloemtuin Lid

10 apr 2021
    55
    11
    8
    Vrouw
    Dank voor je bericht. Hahha plakbaby . Vorige maand ging het niet goed. Had geen positieve test, klachten achteraf, 2 dagen over tijd, gevolgd met hele onregelmatige krampen, steken, mes en naaldachtig. Ik kon niet lopen.. Dag erna een bloemprop eruit gewikkeld in slijm. Daarna ongesteld. Ik weet zeker dat het een miskraam was. Mijn fout was dat ik door ging met het slikken van dim complex. Een supplement die overtollige oestrogeen afvoert. Het heeft teveel schoongemaakt denk ik.
    Deze maand merk ik wel vooruitgang. Maar ja, het blijft allemaal onzeker.

9. SamirsVrouwtje

20 jan 2015
    3.312
    1.894
    113
    Vrouw
    ah, misschien extra voorzichtig. Mijn man is ook heel voorzichtig. Eerst echo met kloppend hartje zien dan geloven.

10. bloemtuin

bloemtuin Lid

10 apr 2021
    55
    11
    8
    Vrouw
    Ja hij is bang om teleurgesteld te raken...

Ik heb een vraag: als je ovulatie eerder komt dan gepland, is je nod dan ook vroeger? Gaat om 4 dagen...

11. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    zeg nooit nooit. Je lijf is een levend organisme en geen machine. Ik had ook nooit ovulatie bloedingen. Ook niet na de bevalling van de eerste. Toen na 2 a 3 cyclussen aan de minipil gegaan i.v.m. borstvoeding en melkdips rondom eisprong en menstruatie en cyclus van 3 weken. (lees: elke week een melkdip). Vervolgens 1.5 jaar later gestopt met de minipil i.v.m. met de wens voor een tweede en ineens waren daar de ovulatiebloedingen. Na de bevalling meteen aan de minipil gegaan zodra het mocht dus geen cyclus gehad. Na 3 jaar gestopt om te ontpillen i.v.m. wens voor een derde. In dat jaar dat ik van de pil af was had ik de ene maand wel en de andere maand geen ovulatiebloeding.

Conclusie: dat iets altijd zo is gegaan betekent niet dat het de volgende keer ook zo zal gaan.

Wat is de afleestijd van deze test? En vanaf hoeveel hcg meet deze test? Ik vind een lijntje die na 10 minuten verschijnt wel erg laat.

Ik had deze keer een innesteling op 4 dpo (menstruatiekrampen voor een paar uur lang in de avond en nacht) en op 7 dpo mijn eerste positieve first response (goedkope predictor). Die moet je aflezen op 3 minuten en op 2.5 minuut zag ik de lijn opkomen. Deze test meet vanaf 10 ml/U

12. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    Sorry maar zo werkt het echt niet hoor. Als je test negatief was, was je gewoon niet zwanger dus dan kun je ook geen miskraam krijgen. Hoe lang ben je van de anticonceptie af en wat gebruikte je?

iMum, Mamav6, Malbec en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. SamirsVrouwtje

20 jan 2015
    3.312
    1.894
    113
    Vrouw
    ja, meestal wel. Sommige vrouwen worden na 12 dagen al ongesteld, sommige 16. Gemiddeld is 14 dagen na ovulatie je nod

14. bloemtuin

bloemtuin Lid

10 apr 2021
    55
    11
    8
    Vrouw
    Ik heb niet elke dag getest. Dus ik weet niet of ik hcg had vlak voor mijn miskraam. Ik weet 100000% zeker dat het een miskraam is want mijn cyclus is ZO consistent en mijn klachten ALTIJD hetzelfde. Ik weet dit omdat ik endometriose heb en mijn ongesteld extreem zwaar is sinds mijn 12e. Ben nu 33. Ik heb NOOIT zulke krampen gehad. Of in ieder geval de steken.. Messensteken, naaldensteken, dat ik niet kon lopen... En er geen bloed was. Dit duurde echt 2 dagen waarvan de 2e het ergst (dag voor miskraam). Ik ben ook nog nooit zo misselijk geweest de dag ervoor. Volgens mijn onderzoek had dit te maken met progesteron. Verder had ik dus die 2 dagen voor de miskraam van gezweet die nachten. Dat heb ik in 21 jaar nog nooit meegemaakt.

Ik vind het naar om te delen maar ik heb op mijn 21e een abortus gehad. Ik heb ongeveer een beeld van hoe een beginnende zwangerschap voelt. Het enige wat ik niet kan plaatsen is dat die krampen dagen na ovulatie begonnen. Dat duurde trouwens maar 1 dag. En dat beetje bloed een dag erna (ik zag het tijdens vegen). Ik heb dat nooit zomaar tussen 2 menstruaties door. En ik had het die ochtend heel erg koud. Ik voelde me niet ziek. Het duurde 2 uur. En de avond erop ook weer. Ik ben aan het tempen op adviezen van leden hier. En ik zie mijn temperatuur stijgen sinds zondag en het schommelde maandag en dinsdag ochtend (toen ik die klachten had). Op basis van mijn eerdere zwangerschaps ervaring had ik die krampen een week voor mijn nog en het waren pijnlijke steken (krampen weet ik niet meer). Het duurde kort. Er kwam roze bloed. En de week erop bleef mijn menstruatie weg.

Ik kan me niet voorstellen dat ik een innesteling had op 4 dpo. Maar ik vind het ook raar dat ik zoveel klachten had. Ik heb trouwens een kleine cyste in m'n linker eierstok. Volgens de gyn is dat geen belemmering. Ben 3 maanden terug nog naar controle geweest. Het was niet gegroeid. 2.5cm2. Kan zoiets bloed veroorzaken? Toch geen 2 druppels ofzo?

15. bloemtuin

bloemtuin Lid

10 apr 2021
    55
    11
    8
    Vrouw
    Oh fijn om te weten. Heb mijn kalender aangepast. Ik zit nu 6 dagen voor mijn NOD. Eigenlijk zou m'n testen dus morgen en overmorgen kunnen kleuren..

SamirsVrouwtje vindt dit leuk.
  16. bloemtuin

bloemtuin Lid

10 apr 2021
    55
    11
    8
    Vrouw
    Ik heb de pil nooit gebruikt. Ik had een koperspiraal. 3 maanden terug laten verwijderen. De gyn zei dat m'n baarmoeder er 'prachtig' uit zag en dat er een eitje op de komst was en klaar was voor de volgende ronde. Ik heb nooit cyclus problemen gehad. Maar ik slik wel een jaar lang dim complex. Sinds ik weet dat ik een cyste heb. Maar m'n belangrijkste reden is dat het heel goed hielp tegen m'n acne. Ben ermee gestopt na mijn ovulatie. Ik weet zeker dat het slechte invloed had vorige maand. Er stond eigenlijk ook op dat het afgeraden wordt voor zwangere vrouwen. Maar ja, ik dacht ik ga niet stoppen als ik niet zwanger ben. Maar vrouwen die zwanger willen worden mogen het ook niet nemen. Ik hoop dat ik op tijd ben gestopt.

17. bloemtuin

bloemtuin Lid

10 apr 2021
    55
    11
    8
    Vrouw
    Oké duidelijk. Dus wat is geweest hoeft niet te herhalen.

Die 10 minuten is omdat de deurbel ging, kon niet op m'n gemak ervoor gaan zitten.
    Het is de sensitieve test van sensitest, 10ml/u. Die van de kruidvat 2v5 en early lieten niets zien.
    Ik lees hier dat die van de Action heel goed schijnt te zijn maar die is 25ml/u. Ik heb het even nog niet begrepen, maar die hcg verdubbelt dus.. Maar hoeveel dagen zit er nou tussen die 10 en 25 testen? 2 dagen maar toch?

18. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    Progesteron is altijd verhoogd na de eisprong totdat je weer ongesteld wordt. Dan breekt het weer af. Tenzij dat je zwanger bent. Dan blijft het hoog. Een miskraam op die termijn verloopt niet met zulke heftige krampen. Dat is dan net als een gewone ongesteldheid hoogtens ietsje meer bloed. Wat er dan uit moet is niet eens zichtbaar voor het oog dus dat gaat zeker weten geen enorme krampen geven en iets wat je zichtbaar eruit ziet komen. Sorry maar ik blijf er bij dat je echt niet zwanger was vorige maand.

Wat ontzettend naar dat je dit hebt moeten meemaken.

Ik ben nu voor de vierde keer zwanger en het begon elke keer anders. Dus ook hiermee kun je niet zeggen dat het zo is omdat het zo voelde. Progesteron zorgt voor zwangerschapskwalen. Omdat het hoog is na een eisprong en als je zwanger bent. Je lichaam kent geen verschil in symptomen bij het ene of bij het andere. Bij mijn derde zwangerschap (tweede kindje) had ik zelfs helemaal geen symptomen. Dus die symptomen zeggen helaas helemaal niets

hoe heb je je ovulatie toen vast gesteld? heb je ovulatie testen gebruikt die ronde?

ik heb geen ervaring met een cyste dus daar kan ik je niet bij helpen

Mamav6 en RoGiJuLi vinden dit leuk.
  19. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    Ik ken wat meiden in mijn omgeving met endometriose en wat ik van hun weet is dat je juist hormonen gebruikt om zoveel mogelijk de cyclus stil te leggen zodat er zo min mogelijk menstruaties zijn. Want elke menstruatie kan de endometriose weer uitbreiden. Een koper spiraal bij endometriose vind ik dan wel een beetje dubieus aangezien die juist helemaal geen hormonen heeft. Daarbij krijg je vaak heftigere menstruaties bij een koperspiraal. En heftigere menstruaties terwijl je door de endometriose al heftige menstruaties hebt lijkt mij niet een heel handige combi. Vaak hebben vrouwen met endometriose het wat moeilijker om zwanger te worden en meer kans op buitenbaarmoederlijke doordat het baarmoederslijmvlies vaak ook op de verkeerde plekken is gaan groeien. Dat is dan ook vaak de reden dat ze de cyclus stil willen leggen om die groei tegen te gaan. Veel vrouwen waarbij endometriose is gemist moeten dan eerst een operatie om het overtollige slijmvlies te laten verwijderen. Dus in mijn hoofd (en dat is geen wetenschap!) klopt het niet. Want als jij al jaren geen hormonen gebruikt om de endometriose tegen te gaan zou je nu onder de endometriose moeten zitten van binnen.

Mamav6, Pickwickje, Babylovebaby en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    ja dat is iritant als de deurbel gaat, maar helaas mag je gewoon niet aflezen buiten de afleestijd want dan is geen enkele test meer betrouwbaar. De kruidvat early zou ik niet meer gebruiken want die geven vaak valse lijnen. Dan zie je een licht lijntje en ben je toch niet zwanger. De gewone KV 2 voor 5 kun je wel prima gebruiken. Predictor is ook een fijne hele gevoelige test (10ml/U) maar wel erg prijzig. Action is ook goed maar idd minder gevoelig en niet fijn om omloop te beoordelen. Die blijft vaak een aantal dagen gelijk van kleur terwijl de kruidvat 2v5 wel mooi oploopt.
    ja elke 2 a 3 dagen verdubbeld je HCG. Je zal dan elke 2 a 3 dagen een duidelijkere testlijn gaan zien. Soms zie je elke dag al een beetje oploop. Het aantal dagen tussen die testen kun je eigenlijk niet echt aangeven. De een maakt sneller HCG aan dan de andere. En niet iedereen heeft dezelfde startwaarde van HCG.
    Dus iemand die een startwaarde van 5 heeft zal sneller positief testen. HCG wordt aangemaakt na de innesteling.

Dus start is 5 dan na 2 dagen 10 en na 2 dagen 20.....dus 5-10-20-40 enz
    Start op 2 is na 2 dagen 4 en dan 8....dus 2-4-8-16-32 enz.

Je ziet dat er dan bij een hogere startwaarde 1 a 2 sprongen nodig zijn voor een positieve test dus 2 a 4 dagen.

Bij de lagere start waarde 3 a 4 sprongen dus 6 a 8 dagen voor een positieve test

Roos02 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina