gestopt met roken..trek t NIET MEER!

Discussion in 'De lounge' started by mendie, Oct 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mendie

mendie Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    1,645
    0
    0
    den haag
    meiden, ik word GEKKKKKKKKKKKKKK!!!!!!!!

ben gisterochtend gestopt met roken door middel van softlasertherapie. dit heb ik in november 2007 ook al eens gedaan en t werkte toen echt prima gewoon! vanaf dat ik daar de deur uitliep, had ik nergens last van...geen enkel ontwenningsverschijnseltje te spotten. toen 7 maanden later ging ik best vaak stappen en toen onder t mom van oooo 1 sigaretje kan wel, heb ik weer gerookt. ik ben er dus achter dat 1 sigaretje bij mij helemaal niet kan, want ik was meteen weer de sjaak :(.
    nu dacht ik dat t gewoon weer moest gebeuren, want we zijn ook bezig met zwanger worden, dus is dat wel zo verstandig natuurlijk.

MAAAAAAAAAAR ik heb me er toch een last van deze keer :( ik vlieg echt zowat tegen de muren op! weet van gekkigheid niet meer waar ik t zoeken moet. denk alleen maar aan roken, maar dan ook echt alleen maar. ik ben bang dat deze poging niet gaat lukken :( . ik doe echt heel erg mn best, maar heb er een hard hoofd in.
    dag 165 euro, dag gezond worden :(

sorry hoor, moest t echt even van me afschreeuwen hier! bedankt voor t lezen in ieder geval.
    of zijn er ook nog meiden hier met DE goude tip? want ik denk dat er binnen een paar uur anders echt een sigaret ingaat *snik snik*

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

zoek iets anders om te doen ga fietsen wandelen winkelen etcetc. zoek afleiding

ik ben nu bijna 2 jaar gestopt ook door heeeeeel veel afleiding te zoeken

3. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

Oct 18, 2007
    12,598
    1,244
    113
    Gelderland
    Stop heel veel kauwgom in je mond!! Ehhhh......ga heel veel verhalen lezen waarom het zo goed om te stoppen met roken als je zwanger wil worden...ehhhh....oooooh wat naar voor je joh! Vind het wel heel knap dat je de poging doet voordat je zwanger bent!! Hou vol!!!

4. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Idd afleiding!
    En, klinkt misschien heel stom;
    zoek iets anders om in je mond te steken.
    Nee, niet constant snoepen. ;)
    Een lolly, stuk fruit (snij bijvoorbeeld een appel in stukjes en doe ze in een kommetje), desnoods een balpen ofzo...

Heel veel succes!
    En, je bent al 1 dag gestopt!!
    Keep up the good work!!!

5. veertje

veertje Fanatiek lid

Toen ik stopte had ik veel aan wandelen, kauwgom en mijn zeuren tegen mijn vriend..

Je moet er ffies doorheen vanaf nu gaat het alleen maar beter.. Het is makkelijker gezegd als gedaan, ik weet er helaas alles van..

Maar je kan het, zet hem op!!

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ga enge plaatjes bekijken van rokerslongen. en idd afleiding. naar buiten, strijken, foto's inplakken etc

7. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    1,805
    0
    0
    Weeeeet dat het minder wordt! Ik liep ook de eerste dagen tegen de muren op en het had weinig gescheeld of ik had in de file een hap uit m'n stuur genomen. Maar ik heb op de een of andere manier toch volgehouden. Heb de hele dag tegen iedereen lopen klagen en veel aan mn handen geroken (vond het zo fijn hoe lekker die opeens roken) denk aan hoe lekker je kleren gaan ruiken nu je niet meer rookt, hoe je huid langzaamaan weer een gezonde blos krijgt en aan het kindje dat je vast heel snel gaat krijgen. Wat bij mij ook wel werkte was om eens te gaan googelen wat roken met je lichaam doet en dan de plaatjes van een paar verpeste longen te bekijken. Ik weet het niet de meest vrolijke methode maar alles beter dan weer met een peuk aan m'n lip :) Overigens wil ik je nog wel zeggen dat ik het heel goed van je vind dat je gaat stoppen (nee niet probeert;)) en ik wil je heel veel sterkte wensen. Nogmaals het wordt minder erg die drang!

Groetjes Michelle

8. mendie

mendie Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    1,645
    0
    0
    den haag
    dankjewel lieve meiden voor de reacties! ik wist echt niet dat t zo moeilijk ging worden ( na mijn geweldige stop van vorige keer). ik heb t echt heel zwaar gewoon :(

ik heb net die therapeut gebeld en ze was super lief. ze zei dat er dan toch echt iets niet goed is gegaan en dat ze wilt dat ik volgende week weer een afspraak maak en dan doet ze t nog een keer...kosteloos. dat betekend dat ik nu weer gewoon kan roken, maar ik ga toch echt proberen om t niet te doen.
    maar toch vind ik t erg lief dat ik gewoon weer terug mag komen. ze zei ook dat als ik dan ben geweest, een maand later weer terug mag komen voor nog een keer en dat ook op haar kosten! ze zegt: we krijgen je hoe dan ook van t roken af! wat een service he?!
    maar nogmaals, ik ga me best doen om er toch vanaf te blijven, maar of t lukt....

:(

9. Danoontje

Danoontje Bekend lid

Jun 4, 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven
    Ik ben zelf 2 maanden geleden gestopt met roken.
    Ik heb de kuur van Champix gedaan en bij die kuur moet je een stopdag kiezen tussen dag 8 en 14.

Ik heb zelf de 13e dag gekozen maar op de 9e dag heb ik me laatste sigaret gerookt omdat het totaal niet meer smaakte en ik heb er tot nu toe ook nog steeds geen behoefte aan gehad.

Me vriend is er vorig jaar mee gestopt en heeft ook nog steeds niet gerookt. Ik geloof nooit zo in die dingen maar nu ik deze kuur zelf gedaan hebt ben ik er zeker over te spreken.

De eerste kuur van 2 weken kost dan wel 50 euro en de 2e kuur van 2 weken 55 euro maar het is me het zeker waard geweest want ik rookte normaal meer per week weg.

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

idd heel netjes van die therapeute!

ik rook zelf niet maar wil je toch veel succes wensen. ik heb echt bewondering voor je doorzettingsvermogen!

11. k3lly

k3lly Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    2,091
    2
    38
    Female
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Kijk dat is nou eens service.

Meid hou vol! je hebt het al eens gedaan dus ook deze keer gaat het zeker lukken! Ik ben ook eens gestopt, en wat ik deed was mezelf belonen, dus elke week dat ik gestopt was, wat leuks voor mezelf kopen, of ik kreeg een aardigheidje van mijn vriend. Zo hield ik de moed erin!

Hou nog even vol, je kan het!

12. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Afleiding zoeken!!! En vooral volhouden. Je kan het meid echt waar je hebt het eerder laten zien dus ook nu gaat het lukken.
    We slepen je er met zijn allen gewoon doorheen.

13. Anno niem

Anno niem VIP lid

Oct 28, 2007
    34,502
    3
    0
    *applaus*

De eerste dag heb je al achter de rug!! En als je dan volgende week nog een keer mag komen, al een hele week!

Knap van je!!

14. mendie

mendie Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    1,645
    0
    0
    den haag
    ik ben echt heel erg bang dat ik jullie ga teleurstellen en vooral mezelf :( t lukt me nu gewoon echt niet. ook omdat er veel prive dingen nu spelen waardoor het NOG moeilijker wordt!
    vorige keer was dat toevallig ook t geval, maar toen werkte die lasertherapie zo goed, dat t gewoon echt niet moeilijker werd.
    nu werkt t gewoon niet. ik moet nu echt cold turkey afkicken en ik ben een mega kneus, want dat kan ik gewoon niet :(
    ik rook normaal een pakje marlboro van 6 euro per dag, dus dat zijn 28 sigaretten ( ik schaam me diep) en om dan dus ineens niet meer te roken ,is nu gewoon te zwaar.
    ik kan echt wel janken!

vind jullie reacties zo lief! maar denk dat ik dit keer niet sterk genoeg ga zijn :(

15. Anno niem

Anno niem VIP lid

Oct 28, 2007
    34,502
    3
    0
    Ben zelf ook een fanatiek (of nou jah fanatiek.. ik hou dr wel van..) rookster.. Dus ik vind 1 dag al mega knap van je!

Maar je bent al weer een deel verder dan vanochtend.. Dus hou vol!!

16. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Hoe is het nu?

Ikzelf ben in augustus gestopt met roken dmv het Allen Carr spel op de DS.
    Een kennis van mij heeft de stoppen met roken DVD van Allen Carr gezien (60 min) en die heeft al een maand niet gerookt!

Komop meis, je kan het!

17. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

Ik heb het bij pro-stop laten doen. De eerste keer totaal geen moeite gehad met het stoppen en was zoooooooooooo blij er vanaf te zijn.... totdat ik een K.Tdag had (ja echt met hoofdletters) en er toevallig iemand op visite was met sigaretten. Tsja eentje kan geen kwaad dacht ik nog. Pfffffff heb ik me even verkeken.

Ik ben binnen de garantie terug gegaan en heb het idee dat dat apparaatje niet aan heeft gestaan. ik ging zoooooooooooooo gestressed mijn auto weer in. Thuis aangekomen vloog ik ook tegen de muren en plafond op. Manlief en kids moesten het helaas ook bezuren. 's Avonds heeft manlief een pakje sigaretten te voorschijn getoverd met de mededeling:

als ik nog een dag met jou op moet schieten zoals je vandaag bent..... hier steek er maar één op want dit trek ik niet nog een dag met jouw gedrag.

Tsja ik rook weer, 175 euro armer maar ben wel happy :D . Ik rook een stuk minder en dat vind ik ook al knap.

18. Seth

Seth Niet meer actief

Wat bij mij goed hielp was heeeel veeel water drinken uit een flesje...

Je hebt iets in je hand en iets in je mond.... spoelt je lichaam... geeft een vol gevoel, zodat je niet gaat snoepen....

Verder
    "zolang je het niet trekt...(aan de sigaret)"... gaat het goed..!!!!!!:D

ennuh...
    probeer te denken net alsof je nooit gerookt hebt... denk dus niet met alles.. "o, normaal rookte ik nu een sigaret..."...

Hoemeer je denkt aan stoppen, hoe zwaarder het is....
    dus zoek afleiding...

19. Revolucia

Revolucia Actief lid

Apr 10, 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    Meid, respect!!!!!!!!!!!!!

Je hebt het eerder gedaan en je kunt het dus opnieuw... en daarmee ben je al verder dan een groot aantal mensen die het helemaal niet lukt om te stoppen (jaja... guilty as charged :()

Ik ben een keer 9 maanden gestopt geweest en had zo ongeveer aandelen in de chupa chups lolly's... wel goed je tanden poetsen hahahaha!!

20. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Je moet het gewoon écht, écht willen.\
    En niet steeds excuses vinden in persoonlijke omstandigheden ofzo.
    De dingen die spelen, worden die er nou echt anders van omdat je een peuk opsteekt??? Als je heel eerlijk bent moet je NEE antwoorden, toch?!!!

En wees jezelf bewust dat je jezelf verwent en goed voor jezelf bent door neit te gaan roken. Denk bij jezelf YES IK HOEF NIET MEER TE ROKEN ipv dat je denkt ik mag niet roken, ik pak mezelf iets af door neit te roken.

Alles wat je jezelf wijs maakt (maakt me rustiger, dan kan ik dingen beter aan enz) is onzin en komt van het nicotinemonster af! Bedenk dat iem. die nooit gerookt heeft ook niet die peuk nodig heeft om hetzelfde te doen, dus waarom jij wel???

Dat zijn allemaal bewustwordingen die mij er doorheen hebben geholpen. En ik ben nu *trots* ruim 5 jaar rookvrij.

Share This Page