willen jullie meekijken? grote vraagtekens

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by Babs77, Mar 11, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Babs77

Babs77 Bekend lid

Mar 10, 2015
    710
    82
    28
    Hello Ladies,

Vanaf deze maand proberen we, via inseminatie in het ziekenhuis, zwanger te worden. Vanaf dag 9 gaf de ovulatietest een streepje wat betekent dat ik de volgende dag naar het ziekenhuis kan komen. Daarna is mijn temperatuur niet erg gestegen. Wel een kleine dip gehad na 7 dagen ( innestelingsdip??) en sinds vandaag weer een stijging naar 36.8. Vorige maand steeg mijn temperatuur wel meer ook al ging het de vorige maand ook langzaam omhoog. Wat denken jullie hiervan?

Lfs

Attached Files:

2. LVtje

LVtje Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    3,128
    1,100
    113
    Female
    Ik zie in dit kaartje eerlijk gezegd nog geen eisprong.

Was de ovulatietest echt positief?
    Ik heb bijv altijd lichte streepjes maar voordat hij dan knalt duurt het nog een paar dagen.

Hebben ze in het ziekenhuis geen echo's gemaakt?

Ik hoop dat ik het verkeerd zie en je inseminatie gewoon goed getimed is.

3. Babs77

Babs77 Bekend lid

Mar 10, 2015
    710
    82
    28
    De verpleegkundige van het ziekenhuis zegt dat bij het zien van een streepje het voldoende is. Het was niet een fel streepje maar wel heel duidelijk. De derde dag ook nog een ovulatie test gedaan en toen waa get streepje weer lichter. Snap ook niet dat de temperatuur niet omhoog is gegaan...

4. LVtje

LVtje Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    3,128
    1,100
    113
    Female
    Dat is raar, een ovulatietest moet namelijk altijd even donker of donkerder zijn dan de controlestreep.

Vaak zie je dat het oploopt, maar lang niet altijd.
    Zelf heb ik ook duidelijke streepjes gehad, maar dan waren ze nog lang niet positief.

Rond welke dag heb je normaal altijd je eisprong?
    Ik hoop echt dat je de inseminatie niet veel te vroeg hebt gehad.

5. Babs77

Babs77 Bekend lid

Mar 10, 2015
    710
    82
    28
    Ik weet niet wanneer ik mijn eisprong heb. Dit was de eerste keer dat ik de ovulatie testen heb gebruikt. Misschien de volgende maand toch maar door blijven gaan met testen? Ik heb wel gevraagd of ik dat moest doen naar dat raadde ze af omdat ik mezelf dan "gek zou maken". Ben ook bang dat ze te vroeg waren. Dan zou ik dan misschien rond de 16e dag hebben geovuleerd? Of zou het toch nog kunnen dat het wel goed is gegaan? De temperatuur na de 9e dag is wel stabiel terwijl het normaal de eerste periode alle kanten op gaat. Ik heb ook last van mijn onderrug maar ja misschien wil ik nu wel dat alles tekenen zijn van zwangerschap. Pfff al die onzekerheden. :(

6. mamalap

mamalap Niet meer actief

Ohh meid wat erg! maar er is nog geen eisprong te zien in jouw kaartje :( :( :(
    Misschien dag 17 als hij komende dagen blijft zoals hij vandaag is of nog hoger (over 2 dagen kun je het dan zeggen).
    Wel slecht van zkh, geen follikel meting en verkeerde beoordeling ovulatietest. Streepje moet minimaal zo donker zijn als controle streep of zelfs donkerder. :(

7. LVtje

LVtje Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    3,128
    1,100
    113
    Female
    Vind het vreemd advies, het doortesten na een positieve test heeft idd weinig zin, maar zoals ik het lees heb je absoluut nog geen positieve test gehad :(

Mij bij schommelde de temp in het begin ook wat meer, dan wat stabieler maar wel laag en na eisprong schoot het omhoog.
    Dus dat jouw temp nu stabiel was vind ik niet raar. Als hij de komende dagen doorstijgt dan zal je waarschijnlijk je eisprong gehad hebben maar dan is de inseminatie helaas veel te vroeg geweest :(

Die rugpijn kan ook heel goed komen van de ovulatie. Ik hoop natuurlijk heel erg dat ik er naast zit, maar ben bang dat ze veel te vroeg waren.

8. Babs77

Babs77 Bekend lid

Mar 10, 2015
    710
    82
    28
    Als jullie gelijk hebben, waar ik wel een beetje bang voor ben, dan is dat inderdaad erg slecht van het ziekenhuis. Kan ik aandringen op zo'n follikelmeting? Wanneer doen ze dat? Moet dit in ieder geval maar met de verpleegkundige bespreken vindrn jullie niet? Anders is de volgende maand weer het zelfde euvel

9. Jla80

Jla80 Bekend lid

Feb 28, 2014
    780
    1
    16
    Eens!

Wel apart van het zkh of anders geen goeie eisprong want je temp is na je positieve test niet omhoog gegaan. En daarbij kan een positieve ovulatietest geen eisprong garanderen. Je had echt follikelmeting moeten krijgen.

10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,039
    15,634
    113
    Nabij Utrecht
    Ik weet bijna zeker dat je ei pas op dag 17 (of later) is gesprongen.
    Je inseminatie is dus te vroeg geweest :(:(:(

hoe lang waren je vorige cycli?

Ik zal duimen dat het zaad van superkwaliteit was en het toch al die tijd heeft weten te overleven.

Wat superslecht van het ziekenhuis zeg!!

Maaruh... heb je zelf dan ook niet de gebruiksaanwijzing van de ovulatietesten gelezen? Daarin staat wel altijd dat de test pas positief is als beide strepen even donker zijn.

11. Babs77

Babs77 Bekend lid

Mar 10, 2015
    710
    82
    28
    Mijn cyclus is rond de 30 dagen dus rond de 17e zou inderdaad veel logischer zijn.
    Ik heb wel de gebruiksaanwijzing gelezen maar met inseminatie via het ziekenhuis kun je niet wachten op een piek. Zij zeggen bij een positieve test melden en dan kun je de volgende dag geinsemineerd worden. Als je wacht op de piek, ben je te laat.
    Ben nu wel boos op het ziekenhuis en zal eens een pittig gesprek aan gaan.

Dank jullie wel voor het mee kijken en denken.

12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,039
    15,634
    113
    Nabij Utrecht
    Huh?? Maar je zegt nu dat het ziekenhuis heeft gezegd dat je moet bellen bij een positieve test. Je had geen positieve test dus heb je zelf te vroeg het ziekenhuis gebeld!
    Je bent juist met een piek hartstikke op tijd omdat het eitje springt na de piek (24_48 uur daarna).
    Dus als de test op dag 16 positief had geweest dan had je op dag 17 de inseminatie gehad en had je goed gezeten qua timing.

Ik denk dat je niet alleen boos moet zijn op het ziekenhuis maar ook op jezelf. Je hebt zelf te vroeg gebeld! Zij kunnen door de telefoon niet zien of je test inderdaad positief was en moeten afgaan op wat jij hun verteld.

13. Babs77

Babs77 Bekend lid

Mar 10, 2015
    710
    82
    28
    De verpleegkundige gaf heel duidelijk aan (en dat heb ik drie keer nagevraagd!) dat bij een tweede streepje, hoe dun ook, ik dat moet melden en dat dit betekent dat ik de volgende dag naar het ziekenhuis miet komen. En zij zeggen bij een dik streepje dat ik te laat ben. Ik ben een leek in deze materie dus ik laat mij leiden door wat een verpleegkundige tegen me zegt.
    Ik snap dat jij een andere mening hebt maar ik heb niet te vroeg gebeld. Zij hebben mij te vroeg laten komen.

14. LVtje

LVtje Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    3,128
    1,100
    113
    Female
    Hoe was je temp vanochtend?
    Heb je nog gebeld met het ziekenhuis.

Hier 4 weken geleden de eerste IUI gehad. Naast dat er echo's gemaakt werden heb ik zelf de dag na een knaltest de inseminatie gehad.
    Dat is juist heel gebruikelijk omdat het eitje meestal binnen 24-36 uur springt na de piek, dus als je dan de inseminatie hebt is dat juist perfect.

Vind het zo raar van het ziekenhuis. Kijk ik naar mezelf heb ik ook wel eens een duidelijk maar licht streepje gehad op dag 10 en dan pas op dag 18 de eisprong.
    Dus hun uitleg kan ik echt niet rijmen.

15. Babs77

Babs77 Bekend lid

Mar 10, 2015
    710
    82
    28
    Vandaag was mijn temp 37, dus nu pas de stijgende lijn. Ik baal echt want deze maand is voor niets geweest. Ik neemejullie info ook mee naar het gesprek. Zij hebben bij jou inderdaad iets anders gezegd en dat heeft klaarblijkelijk ook meteen een goed resultaat gebracht. Gefeliciteerd! ! Nog niet gebeld. Ik zal morgen contact opnemen.

16. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,039
    15,634
    113
    Nabij Utrecht
    Babs, ik heb geen andere mening... ik ga uit van wat jij schrijft.
    Jouw eigen woorden waren
    "Zij zeggen bij een positieve test melden en dan kun je de volgende dag geinsemineerd worden.".

Dus daarom zei ik dat je zelf te vroeg gebeld hebt omdat je test niet positief was.
    Mijn menjng is dus gebaseerd op jouw eigen uitspraak.

17. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,331
    25
    48
    Babs: hoe is het nu met je temp? Had je nog gebeld?

18. Babs77

Babs77 Bekend lid

Mar 10, 2015
    710
    82
    28
    Lief dat je vraagt. De temperatuur is blijvend op rond de 37 gebleven. Voor mij is het nu wel duidelijk dat de eisprong rond de 16e is geweest. Ik kan niet bellen met de verpleegkundige ( alleen bij nood) dus ik heb een mail gestuurd vorige week. Helaas heb ik pas voor volgende week woensdag een belafspraak. Ze hadden niet eerder tijd. Wat ik overigens wel een beetje vreemd vind, maar goed ik moet nog even wachten.

19. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Babs, even nog een berekening om jou te helpen.

Je zegt dat je veelal een cyclus hebt van 30 dagen.
    Bij een cyclus van 30 dagen kan je eisprong plaatsvinden vanaf dag 10 tot en met dag 20 van je cyclus, gebaseerd op een normale luteale fase van 10 tot 18 dagen.

Ik zou dus vanaf dag 8 beginnen met ovulatietesten en doorgaan totdat deze positief is (beide streepjes minstens even donker).

Een vrouw heeft namelijk de gehele cyclus (ook tijdens de menstruatie) LH in haar lichaam waarop de ovulatietest reageert met een licht tweede streepje. Een licht tweede streepje is dan ook een negatieve ovulatietest. (Je moet het dus anders aflezen dan een zwangerschapstest.)

LH hoeft niet op te lopen naar een piek, maar kan de gehele cyclus schommelen en dus kan een ovulatietest ook zomaar uit het niks positief worden.
    Rond de LH-piek heb je echt een positieve ovulatietest waarbij beide streepjes minstens even donker zijn. (Soms is het tweede streepje zelfs donkerder dan de controlestreep!) Dan zit je vlakbij je eisprong.

Ik hoop dat je deze ronde zwanger bent (al zal de kans wellicht klein zijn door de verkeerde timing) en anders wens ik je heel veel succes bij de volgende ronde!

20. Babs77

Babs77 Bekend lid

Mar 10, 2015
    710
    82
    28
    Een hele heldere uitleg. Fijn, dank je wel!

Ik ga er vanuit dat deze maand verloren is. Wel ben ik een stuk wijzer en moet het met de informatie die ik nu heb, de volgende keer vast lukken! ;)

Share This Page