Ovulatietesten

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Nixter, 17 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nixter

Nixter Fanatiek lid

14 jul 2016
    1.659
    1.337
    113
    vlakbij Amsterdam
    Hoi allemaal,

Onze zoon is ondertussen bijna 10 maanden en mijn cyclus is weer redelijk normaal.
    Om weer een beetje inzicht te krijgen in m'n cyclus ben ik weer begonnen met ovulatietesten.
    Ik had eerst erg gevoelige, die gaven altijd een roze streep, ik heb nu minder gevoelige, leek me makkelijker.

Nu komt het verhaal:

Op dag 15 had ik last van m'n onderrug en op dag 16 spotting. Toen een test gedaan, positief.
    Dag 17 weer een test gedaan, helder wit (toch fijn, die minder gevoelige, deze aas echt wit)

Vandaag, dag 20, voor de 'zekerheid' weer een test gedaan (vraag me niet waarom)
    En die was, weer knalpositief.

Wat nu? Heb ik een dubbele eisprong? Het lijkt me dat de vorige keer (dag 15/16) wel echt een eisprong was, want toen had ik last van m'n onderrug, spotting en ovulatiepijn.
    Nu heb ik nergens last van, maar dus wel een knalpositieve test.
    Wie helpt?

MariTheresa vindt dit leuk.
  2. Tantelelle

10 jul 2012
    87
    23
    8
    NULL
    NULL
    Soms springt een eitje de eerste keer niet en komt er nog een piek. Zou het kunnen dat je weer zwanger bent?

3. Nixter

Nixter Fanatiek lid

14 jul 2016
    1.659
    1.337
    113
    vlakbij Amsterdam
    Ah, dat zou kunnen, wist niet eens dat dat kon.
    Ik zou, theoretisch gezien, zwanger kunnen zijn, hoewel het me niet waarschijnlijk lijkt, gezien we voor onze eerste heel lang hebben moeten proberen, dus het kan, maar zou wel. Speciaal zijn dan, dat het nu zomaar zou lukken.

4. Tantelelle

10 jul 2012
    87
    23
    8
    NULL
    NULL
    Ovulatietesten reageren ook op HCG. Even testen met een zwangerschapstest misschien?

5. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Lijkt me niet. Aangezien hij op CD17 negatief was.

TS heb je foto’s van je testen?

6. Tantelelle

10 jul 2012
    87
    23
    8
    NULL
    NULL
    Die had ik even gemist inderdaad

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.929
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Eisptong spotting op cd 16 en een posi ovu op cd 16 klopt niet.
    Je ei springt pas na de posi ovu, dus dan zou je spotting op cd 17-18 verwachten.

Ik denk dat je wellicht wel een lh piek hebt gehad op dag 17, maar het ei niet is gesprongen en er op cd 20 weer een lh piek is ontstaan.

Heb je foto's van je ovutesten?

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.929
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Het is onmogelijk om al op 4 dpo positief op hcg te testen met een ovutest.
    Hcg is pas aantoonbaar 2-3 dagen na de innesteling en de innesteling vind gemiddeld rond 7 dpo plaats (op zijnvroegst op 4-5 dpo). ;)

9. Nixter

Nixter Fanatiek lid

14 jul 2016
    1.659
    1.337
    113
    vlakbij Amsterdam
    Nee, sorry, lees mijn verhaal terug, en is ook niet duidelijk. Test was op dag 15.positief en op dag 16 had ik spotting.
    Dag 17 dus witte test.

10. Nixter

Nixter Fanatiek lid

14 jul 2016
    1.659
    1.337
    113
    vlakbij Amsterdam
    Ik heb trouwens geen foto's,
    Ik bewaar normaal alleen de testen als ze nog niet knal zijn, om te zien of en hoe het oploopt. Maar nu had ik dus een knaltest, dus weggedaan.

Allemaal bedankt voor het meedenken.
    We gaan afwachten wanneer ik ongesteld word, en kijken of dat klopt met een van de twee testen adhv mijn luteale fase in eerdere cycli.
    (die is dus niet heel regelmatig)

11. Nixter

Nixter Fanatiek lid

14 jul 2016
    1.659
    1.337
    113
    vlakbij Amsterdam
    Nee, was ik ook niet van plan, als het al zo zo zijn, kan ik dat nu nog niet testen, maar ga er niet vanuit dat dat zo is.

Deel Deze Pagina