hee meiden. vorige week had ik mn derde echo en we hadden gehoopt toch nu eindelijk wel een hartje te zien, maar helaas nog steeds niet... de gyn was vaag positief, ik dacht dat het nu toch wel einde verhaal zou zijn, maar hij was nog echt oprecht hoopvol op een goede volgende echo... die is pas woensdag jammer genoeg... maar nu zat ik die echo nog eens te bekijken en hij zei mij dat er helemaal nog geen vruchtje te zien was, maar ik denk dat er aan het dooierzakje (op 11 uur zeg maar) wel een vruchtje te zien is.... wat vinden jullie???
haha, moet ik wel mn fotootje erbij doen (zwanger soms ) Bekijk bijlage 178363 ik hoop dat jullie wat kunnen zien...
Hey Surf, Nog geen duidelijkheid wat een ramp. Heb ff de foto bekeken en vlak onder het zakje denk ik vaag een vruchtje te zien je kunt zelf een beetje het hoofdje en de armpjes ervan onderscheiden denk ik hoor maar misschien zie ik ze vliegen. Misschien ligt de kleine heel diep dat het niet goed te zien is. Ik hoop voor goede berichten Surf volgende week woensdag.
snelly: onder het zakje?? ik dacht zelf dat witte stipje op 11 uur zeg maar? is dat het niet? hoe gaat het met jou trouwens?? nog even afwachten he, voor de eerste echo... spannend hoor! hoop op een plakkerd!
Dat zou het ook kunnen zijn. Maar als je onder het zakje kijkt zie je een maanvormig schim heel lichtjes met een klein streepje naar het vruchtzakje.Maar ik lees dat je ook last van een hematoom heb kan best zijn dat dat de hematoom is. Maar wel raar dat de gyn nog zo positief is vaak gaan ze uit van het ergste.
het hematoom is die hele maanvormige zwarte vlek naast het vruchtzakje, die het vruchtzakje zeg maar een beetje 'omarmd'...
Dan is het waarschijnlijk de scheiding van het hematoom. Moeilijk hoor weet wat je meemaakt. Ja nog 1,5 week en ik tel de dagen weg. Ben zeer negatief dan kan het alleen maar meevallen.
Hmmz..moeilijk hoor! Hoeveel weken dacht de gyn dan dat je nu bent? omdat ie vaag positief was? want mijn eerste echo met 6 weken en 1 dag (volgens de meting toen) was toen volgens de berekening nu 6 weken en 4 dagen en dit was alles wat er te zien was.. http://www.zwangerschapspagina.nl/attachments/bevallingslijst-forum/159450d1308071976-1-t-m-14-februari-mamas-eerste-echo.jpg Het vruchtje is daar dus net zo groot, het dooierzakje is mooi rond en wat erboven zit is t vruchtje en dit was inwendig want het was errug zoeken! uiteindelijk met een cursortje hoorde we t hartje want t was nog niet eens te zien.. tijdens de echo zagen we ook vaak alleen t dooierzakje of echt net aan een stipje, of net niks!
kan me voorstellen dat je nog zo terughoudend bent! ik hoop heel erg op een mooie echo voor jullie! ik duim me suf!
phoe ik durf echt geen oordeel over de echofoto te geven maar wil ff zeggen dat ik heel erg hoop voor je dat er toch echt een beebje met rikktikje verstopt zit.. sterkte met afwachten!
Lees trouwens dat de vorige keer het vruchtzakje gemeten was.. is dat weer gedaan? is die wel gegroeid??
pampapilio: ik snap je echo eerlijk gezegd niet zo goed... ik zie twee zwarte cirkels... de kleinste met een wit dingetje erin, is dat jullie vruchtje? hier zie ik alleen geen dooierzakje bij... de gyn wilde er geen termijn aan verbinden, heel stom, hij zegt, ja dat is nog veel te vroeg, termijnbepaling doen we pas met 12 weken... lekker stom! een echo die week ervoor (waar ik helaas geen plaatje van heb) liet een kleiner dooierzakje zien, en dat was bij een echoscopiste in het ziekenhuis en dat apparaat zei 5+4... dus dan zou ik met deze echo 6+3 geweest zijn... ik had dus ook al lang hartactie verwacht, want bij ons zoontje had ik met 6+0 al hartactie... de gyn zei ook dat zijn apparaat een oudje was en dat het daarom mssn nog niet zichtbaar was... lekker vaag gebeuren moet ik zeggen!
pampapilio: ja het vruchtzakje is wel gegroeid tov de week ervoor, maar naar mijn gevoel te weinig... iets van 4 mm namelijk... ik ben zelf ook eerlijk gezegd niet heel hoopvol, maar ik snap die gyn dus niet!
Misschien een lichtpuntje. Bij mijn zus konden ze met 8 weken nog steeds geen kloppend hartje ontdekken. Met 12 weken pas een fatsoenlijk kloppend hartje en inmiddels is ze 6 maanden zwanger Niet de moed opgeven!
ooooh wacht pampapilio: ik snap m denk ik haha dat kleine rondje, daarin zit onderin zeg maar het dooierzakje (mooi rondje) en daar bovenop geplakt jullie kleine frummel! die is dus duidelijk groter dan die van ons... ik heb het opgemeten bij mijn foto en kom op ongeveer 2-3 mm...
Ja het donkere circkeltje is het vruchtzakje en het witte vlekje daarin is is dus EN vruchtje EN dooierzakje.. en ik moet echt zeggen dat ik op veel momenten van de echo niet meer zag als op jouw echo! Dus vind het moeilijk.. zeker als een gyn t niet "afschrijft"
maar jullie hadden al wel ene kloppend hartje... wij helaas nog niets... nou ja, we kunnen wel gissen, probeer ergens hoop uit te halen hihi woensdag weten we het zeker... (evt ter vergelijk in mijn album de echo van mijn zoontje met 6+0)
Btw bij ons was ook geen hartactie te zien! alleen te horen via de cursor, volgens mij een wanhopige poging van mn vk.. en dat is een gloednieuw superdeluxe 3d apparaat va t echoburo btw Veel apparaten kunnen geen hartje laten horen zo vroeg.. als ik jouw echo zie heb ik t idee een echt profieltje te zien van het dooierzakje.. bij mij had ik ook t idee dat t vruchtje er een beetje achter lag zeg maar.. kan dat bij jou ook niet zijn? Lijkt me dat als een gyn weet dat je op zn minst 6w3d moet zijn en er is helemaal niks te zien dat ie dan misschien niet positief is? Ik heb hoop en duim voor een superduidelijke echo volgende week!