vraagje over ovulatietest

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by esme66, Jan 1, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. esme66

esme66 Niet meer actief

Hoi dames,
    allereerst natuurlijk allemaal een heel mooi, gelukkig en vruchtbaar 2015 gewenst.!

Mag ik jullie op deze eerste dag van het nieuwe jaar lastig vallen met een vraagje.?
    Ik ben voor het eerst begonnen met ovulatietesten, maar ik weet nu niet precies hoe het zit.. :)
    Ik heb een regelmatige cyclus en dacht zelf dat ik op 2 jan. mijn eisprong zou hebben. Op 31 dec. s ochtends een test gedaan, deze was behoorlijk donker, maar nog net iets lichter als de controle streep. Ik dacht dus dat hij nog iets op moest lopen, en heb s avonds weer een test gedaan. Deze was lichter, en ik dacht dat het eventueel aan het verschil ochtend/avond urine kon liggen.
    Vanmorgen weer een test gedaan, geen streep meer..
    Mijn eisprong was dus toch eerder dan ik zelf dacht.
    Maar is deze nou waarschijnlijk gisteren geweest dan.? Of vandaag.? We hebben het gisterenavond nog wel gezellig gemaakt.. Zou het zin hebben om vandaag nog eens te proberen.? Of zijn onze kansen voorbij voor deze ronde.? :)

2. Jillster

Jillster Bekend lid

Nov 30, 2014
    878
    280
    63
    NULL
    NULL
    Happy new year!

Ik zou nog even doortesten! Heb 16 testen moeten verslijten voordat ik ei gevonden had:D en maybe volgende maand paar dagen eerder nog beginnen, mis je hem sowieso niet! Niet elk merk loopt op hoor, ik had blanco testje voor de knaller.

Weet niet welke testen je gebruikt maar eerste plasje mag bij veel testen niet, geeft verkeerd beeld;)

3. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

Nov 17, 2014
    4,059
    21
    38
    Female
    Even doortesten dan weet je het zeker.
    Als dat wat je aangaf je piek was zal je ei binnen 48 uur springen ( gemiddeld genomen) dus maak het nig even gezellig vandaag... Test door en dat merk je vanzelf

4. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

Nov 17, 2014
    4,059
    21
    38
    Female
    Heb je vanochtend met de eerste Ochtendurine getest? Dan kan het zijn dat er te weinig lh is. Die maak je pas aan in de loop vd ochtend middag. Dus test vanmiddag nog maar es.

En evt gisteravond lichter streepje kan als je mss te veel gedronken hebt van te voren

5. esme66

esme66 Niet meer actief

Dank voor de reacties.!
    Ik gooi er straks nog een testje tegenaan.. Pppff, waarom gaat er niet gewoon een belletje af als je ei springt :D;):p

6. esme66

esme66 Niet meer actief

Nog maar even getest.. ik ben een beetje ongeduldig.. :)
    Was weer niks.. Ik heb even een foto gemaakt van de testen, van links naar rechts, gisterenochtend, gisterenavond, vanmorgen en vanmiddag..
    Ik ga er maar even vanuit dat die van gisterenochtend een piek was en mijn ei dus vandaag is.
    Vanavond en morgen test ik nog, en dan zie ik het wel.. View attachment 436459

7. Jillster

Jillster Bekend lid

Nov 30, 2014
    878
    280
    63
    NULL
    NULL
    Heb geen ervaring met deze testen ma die van gisterochtend lijkt wel positief! Spannend he;)

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ovulatietesten moet je eigenlijk altijd met middagurine doen en niet met ochtendurine. Kijk ook even in de bijsluiter van je ovulatietesten.

Je eisprong vindt plaats 24 tot 48 uur na een positieve ovulatietest.

En hoe lang duurt je cyclus altijd?

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

10. esme66

esme66 Niet meer actief

In de bijsluiter staat dat het geschikt is voor alle urine.
    mijn cyclus is 28 dagen

11. Marrel

Marrel Actief lid

Sep 10, 2014
    201
    1
    16
    Mijn ovutestjes (van sensitest, zwenk, action, clearblue) waren smiddags altijd positiever dan ochtendurine van dezelfde dag.

12. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Ik doe ook altijd met middagurine.
    De test geeft de piek aan, de eisprong vind plaats na ongeveer 12 tot 24 uur.

Share This Page