Ruim overtijd maar negatieve testen?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Aiseria, 25 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Mijn cyclus is standaard 28/29 dagen, nu ben ik al 7 dagen overtijd gerekend van een 28dagen cyclus.. Maar de testen blijven witter dan wit :( bij mijn vorige zwangerschap had ik vroeg getest en daarna pas op dag 8, met zo'n duidelijke uitslag dat ik die een dag ervoor zeker al wel had kunnen krijgen.
    Maar dit keer niks met 7 dagen, wat nu? Kan ik toch nog wel zwanger zijn of is de kans groot dat het iets was maar al afgestoten is? Wanneer zou ik naar de hap kunnen gaan voor een test als de thuistesters negatief blijven?

2. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Als je dit niet herkend van jezelf kan je je huisarts raadplegen.
    Misschien biedt hij je wel een bloedtest aan heb je zekerheid.

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.929
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Hoe lang ben je van de pil af?

4. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    een keer overslaan zou ook nog kunnen, waarom zou je dan bij de huisarts bellen? die heeft wel belangrijkere dingen te doen.... maarre weet je je eisprong zeker? misschien ben je wel helemaal niet overtijd :)

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.929
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Overigens, de test bij de ha is minder gevoelig dan de thuistesten.
    Dus als de thuistest negatief is, zal de test bij de ha ook negatief zijn.

6. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Zoals ik al aangaf is mijn cyclus heel trouw ;) dus ik ben zeker weten overtijd. Enige andere keer ooit dat ik overtijd was, daar staat het resultaat van in mijn banner :)

Mij ei is wel altijd laat, heb een korte LF. Dat zit in de familie nog vanaf mijn oma voor zover ik t terug weet. Maar dat is nog nooit van invloed geweest. Dus zomaar even over tijd is het echt niet.

@Bizzy, ik heb maar alvast de hap gebeld voor een telefonisch consult. Zo gauw mogelijk maar zekerheid hebben idd

7. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    je kan niet overtijd zijn als je eisprong nog niet is geweest. die kan altijd later komen he... zou me daar nu echt niet druk om maken. je bent geen robot....

8. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    ha kan de meest precieze test doen: bloedtest. En daar doel ik op ;) geen plastest.

9. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Wouw, lezen jullie wel....? Vraag t mij sterk af gezien de reactie.

10. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Ik snap dat het vervelend is dat je overtijd bent terwijl je menstuatie normaal gesproken heel regelmatig is. Dat is frustrerend, zeker als je het gewend bent én je ook nog eens een witte test hebt. Ik zou het als ik jou was nog even aankijken. de test is in ieder geval wit, wat vaak toch wel echt betekend dat je momenteel niet zwanger bent, of nog niet lang genoeg om het op een test te zien. Het is helemaal niet gek dat er eens een keer een uitschieter tussen zit in je cyclus.

Heb nog even geduld. Sterkte.

11. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ik zie nergens dat je precies weet wanneer je eisprong was. of ik heb een nieuwe bril nodig

12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.929
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Wellicht handig dat er de volgende bij te vermelden (dat je een bloedtest wil laten doen), dat voorkomt verwarring ;).

Maar hoe lang ben je van de pil/ac af??

En je bent dus zeker van je eispronh, maar hoe heb je die opgespoort dan? Je lichaam kan namelijk ook eens een eisprong/cyclus overslaan. Je krijgt dan een hele lange cyclus waarbij je eisprong dus pas in je "2e" cyclus plaatsvindt.

13. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Ik kan mijn eisprong altijd al voelen, daarbij zijn er alle overige tekenen zoals vruchtbaar slijm waardoor ik weet dat het eraan komt.
    Ik ben niet meer aan de pil gegaan sinds de geboorte van mijn dochter en daarvoor dus ook al even van de pil af geweest. Sinds terug keer van mijn cyclus, ongeveer 6 weken na de bevalling, ben ik weer altijd stipt op tijd met die 28/29 dagen.

Verder is er geen ziekte, stress of wat dan ook geweest wat mijn cyclus van slag zou kunnen maken.

14. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    dat is nog geen zekerheid, dus je weet je eisprong niet zeker...
    dan is het toch duidelijk...

15. Mini25

Mini25 Niet meer actief

Ik heb ook een hele regelmatige cyclus van 29/30 dagen en toch ook wel eens een keer een menstruatie overgeslagen... M'n lichaam heeft ondanks m'n regelmatige cyclus, mij ook wel eens voor de gek gehouden. En als je er onzeker over bent, gewoon de huisarts bellen. De assistente zal dan vanzelf aangeven of je langs mag komen. :) Succes!

16. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Heel frustrerend, maar er kunnen altijd uitschieters in je cyclus zitten. Als je normaal ook een korte LF hebt, kan het zijn dat je nog niet lang genoeg na je ei zit om goed te testen. Zolang je niet menstrueert is het mogelijk.

Ik herken het gevoel, hoor, bij mijn middelste was ik 10 dagen overtijd voordat ik eindelijk een een tuurstreepje kreeg. Met 12 dagen overtijd een duidelijke test in handen. Later bij termijnecho bleek ik een week minder lang zwanger te zijn, dus een laat ei (ondanks mijn regelmatige cyclus!) eventueel samen met late innestelling...

Naar huisarts gaan heeft nu nog weinig zin, mijn ervaring is dat die pas na 2-3 weken uitblijven van menstruatie een beetje in actie willen komen.

Geduld. En ik duim voor je.

17. susy26

susy26 Niet meer actief

ik had toevallig gister een topic geplaatst, dat ik 5 dagen overtijd was en test negatief. Hier wel de pil, al daar wel slordig mee omgegaan. dan zou het echt onverwachts zijn. Maar vannacht werd ik ongesteld. tuurlijk is de cyclus dan anders als zonder pil, maar kreeg het ook altijd op tijd zeg maar. al is het ''nep''

18. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hoezo is "de kans groot dat het iets was, maar al afgestoten is"? Je had dus al wel een positieve test? Want zonder dat, kun je nooit spreken van "wellicht is het mis gegaan".

19. Ongeduldig26

Ongeduldig26 Fanatiek lid

7 jul 2015
    1.522
    1
    38
    Ik was ook altijd optijd ongesteld,maar toen ik bezig was met zwanger worden was ik ineens een x 10 dagen overtijd.
    Dus het kan echt.

20. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Goed om ook van jouw ervaring te horen qua korte lf en misschien in combi met late innesteling. Wouw 12 dagen pas! Dus ik mag de hoop nog niet verliezen :)
    Dankje voor jouw reactie.

Toevallig vanmiddag een telefonisch consult gehad met mijn huisarts en ik mag vrijdag langskomen voor bloedprikken. Dan weet ik het gewoon direct, HCG aanwezig staat gelijk aan zwanger wat mij betreft :)
    Dus wel mazzel dat ze het zo snel willen doen ipv dat ik maar moet wachten op wat de thuistesten doen. Gelukkig ook zelfde dag uitslag als het goed is.
    Ben doodsbang voor prikken, dus dit is weer een geweldige check voor mij haha. Al zal ik de ochtend ervoor nog wel even een thuistest doen, zal je anders net zien dat ik dan posi test.

Deel Deze Pagina