vraagje...als je zwanger bent, geven ovulatietesten dan negatief aan? om even mn vraag concreet te stellen heb ik 3 nov tm 6 nov menstruatie gehad. tussendoor ook nog bloedverlies gehad (wellicht van ovulatie). clearblue met smiley gaf aan dat 14 en 15 nov mijn meest vruchtbare dagen waren. onlangs (van 23 tot 27 nov) een dag of 5 bloedverlies gehad (rood). het was een week eerder dan mijn normale menstruatie. Tijdens mijn vruchtbare dagen volgens de clearblue ovulatietesten sex gehad. zwangerschapstest gedaan vandaag (zo een die 6 dagen eerder aangeeft dat je zwanger bent), maar omowit. Nu vroeg ik me af want ben ook weer begonnen met ovulatietesten. vorige ronde had ik namelijk op dag 9 na mijn eerste menstruatiedag al knipperde smileys (dus vruchtbaar en teken dat je ovulatie er aan komt) maar ook die ovulatietesten geven nu een leeg rondje. terwijl ik dan nu op dag 10 zou moeten zitten en toen vorige week al knipperende smileyst had en nu een leeg rondje. zou ik toch zwanger kunnen zijn???? geeft de ovulatietest dan ook een leeg rondje aan (en blijft dan zo??) hopen dat jullie snappen wat mijn vraag is want weet niet hoe ik het anders uit moet leggen.
ik heb dat inderdaad vaker gelezen op internet. Toch apart want je hebt toch geen LH piek als je als zwanger bent en dat is toch wat een ovulatietest aangeeft??
LH en hCG (zwangerschapshormoon) lijken heel erg op elkaar en daarom reageert een ovulatietest ook als je zwanger bent. Maar als je zwanger bent zou ook je zwangerschapstest moeten reageren natuurlijk. Ik denk dus niet dat je zwanger bent. Ik denk dat je toch erg vroeg je menstruatie hebt gehad en dat je eisprong nu later is dan vorige maand. Ik zou gewoon doortesten met de ovulatietesten. Ben je al lang van de hormonale anticonceptie af en zo ja hoe lang zijn je cycli normaal?
Ik heb can de week de proef op de som genomen en een ovulatie test gedaan , knalpositief door HCG want ik ben zwanger .
Als je zwangerschapstest negatief was denk ik niet dat je zwanger bent. Je cyclus kan per maand verschillen, je hoeft dus niet elke cyclus op dezelfde dag een eisprong te hebben. Daarbij reageert de knipperende smiley op oestrogeen, en dat stijgt langzamer dan LH. De test kan het dus lastiger hebben om dat verschil op te pikken, maar het kan ook per cyclus verschillen wanneer dat gaat oplopen. Ik had de ene maand 2 dagen knipperende smileys en de andere 6 dagen. Dus ook dat zegt niets. Bij mij was mijn ovutest ook knal knal knal toen ik zwamger was (onderste is ovutest). Gewoon verdertesten, die smiley komt er wel. Ik vond overigens de paarse cb digitaal minder betrouwbaar dan de roze, die gaf soms al een smiley terwijl de dipsticks nog niet donkerder waren, of nog geen smiley als de dipsticks knalden... en de roze zijn nog goedkoper ook
Hier was de ovulatietest blanco na de eisprong, geen tweede streepje te bekennen bij meerdere testen. Best apart vond ik dat. Nu mijn zwangerschapstest duidelijk positief is is de ovulatietest ook positief. Zolang je zwangerschapstest negatief is kun je ervanuit gaan dat je (nog) niet zwanger bent.