Testen eerst positief. Nu negatief. 14 dagen overtijd

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door AuroraM, 11 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AuroraM

    AuroraM Actief lid

    15 mei 2013
    167
    1
    18
    Gooi
    #1 AuroraM, 11 feb 2019
    Laatst bewerkt: 11 feb 2019
    Screenshot_20190208-132501.jpg Ik ben nu 12 /14 dagen overtijd. Zit op cyclus dag 40. Normaal 26/28 dagen.
    Heb op dag 12 een positieve ovulatietest gehad. Na een dip stegen ze weer en bleven dik positief.
    Afgelopen donderdag durfde ik voor het eerst te testen. Week overtijd. Positief!
    Hoopte dit. Ovulatietesten bleven nl positief.
    Na 3 dagen positief testen(onzeker. Bang voor weer een miskraam) werden testen lichter en met 1 uitzondering bleven testen wit.....

    Geen ongesteldheid te bekennen. Wel super misselijk. Bekend gevoel van eerdere zwangerschappen . Ik heb veel hoofdpijn en veel doorzichtige afscheiding.

    Ga morgen naar de huisarts. Voor de zekerheid maar een bloedtest laten doen maar hoop is gereduceerd tot nul.
    Ik was zo waanzinnig blij. En dan is de teleurstelling zo groot. Alweer gaat het mis. Wordt er moedeloos van.


    Sorry. Moest het even kwijt....

    Verdrietige mama
     
  2. Dalysa

    Dalysa Fanatiek lid

    29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Ik wil je heel veel sterkte wensen. Wanneer mijn testen wit werden werd ik meestal vrij snel ongesteld. Hoop voor je dat je snel door kunt gaan.

    Welke testen heb je gebruikt en heb je wel iets van oploop gehad? Misselijkheid komt meestal toch van een hormoon. Ik hoop eigenlijk voor je dat de positieve testen door een eisprong zijn gekomen. Ik heb het ook eens gehad dat ik mijn piek vond en vervolgens 14 dagen later een positieve zwangerschapstest had, bleek nogmaals een eisprongpoging te zijn. Zeker met gevoelige testen kun je sneller positief testen met een zw test dan ovu test. Dan kun je bijv net te laat zijn voor de ovulatietesten maar dat de zw test nog wel reageert op de eisprong. In dat geval zou je ongeveer 2 weken na de positieve zw test ongesteld moeten worden en komen je klachten door progesteron.

    Hopelijk word je snel wijzer van de bloedtest en mag je snel gezond zwanger zijn!
     
  3. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Wat vervelend dat je je zo voelt...

    Als eerst valt me op dat je ovu test nog niet positief is op deze foto. Hij kan nog net wat donkerder..
    En de hcg test is hopelijk biet van 2besure want deze geven heel vaak zulke valse testen... @RoGiJuLi wat vind jij?
     
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.009
    113
    Nabij Utrecht
    #4 RoGiJuLi, 12 feb 2019
    Laatst bewerkt: 12 feb 2019
    Je hebt dus pas op cd 36 getest en dat was de test in je foto??
    Stel dat je ei gesprongen was op cd 12, zou je op cd 36 zo onderhand een dikke knaller verwachten aangezien je dan 3 wkn na je eisprong zit.

    Je ovutest lijkt idd niet positief.
    Die dip en daarna weer positief is vreemd.

    Je zwtest vind ik niet positief aangezien de streel niet helemaal doorloopt.
    Ik zie in je geschiedenis dat je vaker dit soort gekke halve streep testen hebt en je dan ongi wordt, waardoor je een mk telt, maar ik vraag me af of deze testen wel goed werken aangezien een positief resultaat zich uit in een volledig horizontale en ook brede streep nameljjk ;)
    Of test je ook met andere (goed aangeschreven) merken positief op dat moment?

    Heb je een foto van al je ovulatietesten en al je zwangerschapstesten van deze ronde??
     
  5. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.009
    113
    Nabij Utrecht
    ps, je bent nu inmiddel al 45 (of wellicht al 46), kan het niet zo zijn dat je lichaam in de overgang aan het gaan is en je lh en overige hormonen daarom vreemd doen ;);)
     
  6. AuroraM

    AuroraM Actief lid

    15 mei 2013
    167
    1
    18
    Gooi
    Dank voor de reacties. Zitten een paar bij die ik niet prettig vind.
    Ik ben bij de huisarts geweest.Bloed laten prikken. Morgen uitslag.

    Zij zei. Je zit NIET in de overgang. Dan heb je nl geen regelmatige cyclus.
    Een menstruatie is een gevolg van een eisprong. Dus de overgang en ook de meno pauze is nog niet aan de orde.Ik weet ook heus wel dat ik oud ben dames....
    Mijn verhaal is net even anders dan dat van de meesten hier.

    Kan ook he:p
    Maar de opmerkingen doen pijn. Weet degene die fijntjes schreef dat ik altijd dit soort testen heb wel door wat voor een hel ik ben gegaan de laatste 20 mnd? Met al die hoop, Positief testen, weer bloeden. Hoop weg.
    Dit is nu 9 keer gebeurt.

    Ik zocht steun omdat ik het zo moeilijk vind.
    Zit te zoeken naar de uitschrijf knop maar die bestaat blijkbaar niet.

    ps , net licht positief getest met testen ander merk. Test it.


    Veel geluk en succes verder .

    Bedenk voor je iets schrijft aub hoe het bij een ander binnen kan komen.
    Waarschijnlijk goed bedoeld , alleen komt het erg naar over
     
  7. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Ik denk dat het er echt aan licht hoe je het zelf oppakt, in mijn ogen staat hier nergens iets negatiefs maar word er gewoon met je mee gedacht.

    Het kan best zijn dat de testen die je heb niet geheel betrouwbaar zijn dit heb ik zelf ook met bepaalde testen daar heb ik altijd een streepje op. Onder ander de action en zw en kids testen.

    En de tip over bvb de menopauze is ook niet slecht bedoeld zitten hier ook genoeg jongen meiden die al in de overgang zitten helaas en soortgelijke verhalen heeft.

    Mijn moeder '46' had trouwens ook gewoon een cyclus terwijl ze al de overgang in ging. Dit kwam uit haar bloeduitslagen.
     
  8. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Mijn reactie zal je wrs ook niet goed opvangen maar wil ze toch geven .

    Je bent 45 jaar, gezegd met 4 prachtige kids. Zoals je zelf ook aangeeft ben je de laatste 20 maanden door een hel gegaan.
    Misschien kan je beter nu naar je lichaam luisteren deze geeft aan dat het mooi geweest is. Probeer te genieten van wat je hebt, voor je het weet ga je er compleet onderdoor.
    Neem dat maar aan van iemand die een hele zware depressie door kinderwens gehad heeft.

    Ik mag na deze zwangerschap geen kids meer krijgen want ik heb kans dat men baarmoeder eruit zal komen.
    ik heb altijd 2 kids gewild maar het risico ga ik niet nemen dus bij keizersnede wordt ik gesteriliseerd , bij gewone bevalling, mijn man.

    Uiteraard kan niemand in jou plaats beslissen , ik kan je enkel goedbedoelde raad geven.

    Succes en sterkte
     
  9. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.009
    113
    Nabij Utrecht
    Dat is helaas niet waar.
    Een beginnende overgang begint bij het ontstaan van een onregelmatige cyclus, ja ook met eisprong, echter is het eitje dan niet meer van goede kwaliteit.
    Het moet ergens beginnen natuurlijk.
    En ik stelde enkel een vraag.
    Niet ik, maar ook zeker de huisarts niet, kunnen zo maar beoordelen of je idd in de overgang zit.
    Daar zijn toch echt bloedtesten voor nodig.

    Ik hoop dat je zwanger bent (en dan ook blijft), maar mocht dit toch niet zo zijn, dan zou je kunnen overwegen om je eens op de overgang te laten testen.

    Ps.. je schrijft verder dat men moet kijken hoe iets opgeschreven wordt. Helaas is dit platte tekst en kan je geen toon meegeven met een zin.
    Dus soms ligt het idd aan de geschreven woorden, maar soms kan men het ook verkeerd opvatten door een toon te lezen die er niet staat ;)
     
  10. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Oeh sorry maar ik denk dat jouw dokter nog iets bij kan leren. Niet rot bedoeld naar jou toe! Snap dat het pijnlijk is maar er wordt hier met alle goede bedoelingen gereageerd.

    Er zijn hier op het forum zat verhalen van dames die nog een redelijk regelmatige cyclus hadden en toch was die overgang al gaande. Al was het maar een voorstadium.

    Mijn moeder was zelf nog regelmatig maar kreeg ineens hele zware menstruaties. Ze was toen 28. Hormonen doen gekke dingen en uiten zich bij iedereen anders.
     

Deel Deze Pagina