Hallo allemaal, Ik ben pas sinds kort hier op het forum aan het meelezen maar heb misschien een handige tip. Ik ben zelf sinds twee maanden gestopt met de pil en mijn vriend en ik zijn ook druk "bezig". Nu heb ik vanmorgen een clear blue plus test gedaan en daar verscheen een plus, een dikke horizontale streep (die hoort) en een héél dun verticaal streepje. Verder stond er in de handleiding niet wat dit hele dunne streepje kan betekenen. Heb clear blue gebeld en zij gaven aan dat de testen dit wel vaker vertonen en dat zij niet precies weten hoe dit komt... Ga er dus maar vanuit dat de test negtief is maar ik krijg wel van clear blue gratis een digitale test opgestuurd. Wel netjes, misschien ook wel terecht wat dit soort testen werken wel erg verwarrend. Maar goed..misschien een tip, mocht iemand anders dit ook gebeuren.
mmm ja ligt er ook aan hoe je streepje eruit ziet meid, sommige dames waren dus wel zwanger...heb je geen foto?
Nou, wel netjes dat je er 1tje gratis krijgt. Maar een dun streepje schijnt inderdaad negatief te zijn.
Ja...lastig hé. Ik lees zoveel verschillende reacties op die cb testen. Het is echt een heel dun penstreepje lijkt het wel en de mevrouw van Clear Blue gaf ook niet echt een duidelijk antwoord hierop. Heb er nog geen foto van. Ik wacht gewoon de digitale af en dan probeer ik het nog een keer... Tenzij de drang één dezer dagen zo groot wordt en ik toch nog snel naar de drogist ren..hihi! Weet namelijk niet wanneer ik de digitale binnen krijg!
mm nou dan adviseer ik je om de kruidvat testjes te kopen, in een wit doosje 2voor5euro....die zijn goed goedkoop en gevoelig....die digitale kun je pas echt gebruiken als je duidelijke streepjes hebt die heeft meer hcg nodig...
Als de streep binnen de tijd breed was, en daarna een pennestreepje word (dus tijdens opdrogen, zoals nu bij Yaraah), dan is het resultaat wel degelijk positief !!!! Ik zal binnenkort eens foto's maken van mijn opgedroogde cb testen!! CB staat er om bekend op met een pennestreepje op te drogen!! MAARRRRRR als er binnen de afleestijd (dat is 10 min.) een brede streep staat (hoe licht dan ook), dan ben je wel gewoon zwanger!
Maar dat is denk ik het probleem.. Er stond wel binnen een paar minuten een streep maar deze was al zo dun en is nooit breed geweest. Vind het wel verwarrend hoor, zou zo makkelijk zijn hé, streep=zwanger, hoe dan ook, dik,dun,breed,licht,donker..haha!
Ik heb de handleiding van die Clearbluetest gezocht met grote vriend Google: Er staat: De lijnen van het +-symbool en de lijn in het eindvenster moeten echter wel even dik zijn. Zie: http://www.zwangerschapstest.eu/uploaded/handleidingen/clear-blue-one-step.pdf Maar ik denk dat jij dat ook wel hebt gelezen. Ik blijf het ondingen vinden, die Plus-testen. Vooral omdat ze nogal vaak een pennestreepje geven. En wat moet je er dan mee? Ze bezorgen je alleen maar onzekerheid. Anders zou je nog een test kunnen doen van een ander merk, bijvoorbeeld die goedkope van Kruidvat (2 voor 5 euro), de apotheek of de Clearblue Digitaal (die aangeeft "zwanger" of "niet zwanger").
Heb de handleiding inderdaad uitgeplozen! Vind het gewoon stom dat er dan überhaupt een streepje verschijnt... Ik probeer nog even geduld te hebben, zit nog een aantal dagen voor mn nod, en dan ga ik die van het kv proberen!