temperaturen hoe werkt dat?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door knofjebob, 9 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knofjebob

knofjebob Actief lid

8 feb 2015
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen!

Ik lees van alles over temperaturen! nou word het me dus echt niet duidelijk:
    Wanneer begin je met temperaturen en hoelang moet je dit doen?
    Hoevaak temperatuur je en hoe weet je nou dat je je eisprong hebt etc?

groetjes

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.191
    23.274
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Temperaturen doe je elke dag, meteen als je wakker wordt en nog in bed ligt, rectaal. Na je eisprong stijgt je temp iets, word je ongesteld, daalt ie weer. Nadeel is dus dat je pas na je eisprong weet dat ie geweest is. Maar als je elke cyclus je temp bijhoudt, kun je wel zien of je eisprong op dezelfde dag valt, en dan kun je er dus wel op anticiperen met vrijen.

3. knofjebob

knofjebob Actief lid

8 feb 2015
    110
    0
    0
    NULL
    NULL

Ah heel erg bedankt! dan ga ik daar maar eens mee beginnen!

4. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Ik wil hier even op inhaken! Ik ben dus vanmorgen voor het eerst begonnen met temperaturen. Ik vraag me erg af wat jullie meten 's morgens (rectaal)

Ik had deze ochtend stipt 37.0

Nu dus elke ochtend bijhouden en kijken wat normaal is zeg maar. Ik had het idee dat dit eerder aan de hoge kant zit?

Ik zit vandaag overigens op dag 35 van mn cyclus dus ben overtijd maar ik test negatief(afgelopen vrijdag) Wss is mijn cyclus nog in de war?

5. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    37 is geen gekke temperatuur. Ik zit voor de eisprong rond de 36.4 en na de eisprong rond de 36.8. Dat varieert een beetje tussen mensen. Als je temperatuur opeens daalt word je waarschijnlijk ongesteld, maar blijft je temperatuur zo hoog (of loopt hij zelfs iets op) dan kan dat duiden op een zwangerschap. Succes!

6. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Bedankt voor je reactie! Ik ga het bijhouden

7. Sanza

Sanza Actief lid

18 feb 2015
    486
    0
    16
    NULL
    NULL
    Voor mij ook de eerste maand dat ik temperatuur.. Bij mij is mijn temp enorm wisselend.
    cyclus dag 1 was op 19 februari en ik schommel van 36.5 tot 37.0.. het meest voorkomend is 36.7. Ik temp meestal tussen 7.00 en 8.30 in, en het weekend wat later. Ik vind dat ik flink wat verschil in mijn temperaturen heb weet ook niet of dat normaal is? :(
    Vandaag waarschijnlijk m'n ei dus we zullen morgen zien ;)

8. Hopefor2

Hopefor2 Actief lid

5 sep 2014
    278
    0
    0
    Almere

Ik zou er nog even een testje tegenaan wagen.
    37 is best hoog voor ochtend temp.

9. Hopefor2

Hopefor2 Actief lid

5 sep 2014
    278
    0
    0
    Almere
    De verschillen in je temp komen omdat je zulke wisselende tijden gebruikt. Je kan ongeveer een minuut of 10 van elkaar af zitten. Maar absoluut geen 1,5 uur deze cyclus is dus niet af te lezen.

10. Hopefor2

Hopefor2 Actief lid

5 sep 2014
    278
    0
    0
    Almere
    Tempen werkt als volgt.
    elke ochtend voordat je opstaat, temperatuur je rectaal. Elke dag zelfde tijd. Zelfs kleine wijzigen zoals wel of geen kleding, alcohol, later naar bed etc kan een wijziging in je temp geven. Ik werk met een handige site /app ; fertility friend. Deze calculeerd dan zelf wanneer je eisprong is geweest je kan van alles toevoegen, als wat je voelt wat voor een afscheiding je hebt etc etc

11. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Jeetje dat zoveel kleine dingen al verschil kunnen maken!
    Morgen vroeg nog maar eens tempel en anders maar eens restjes halen. .

12. Sanza

Sanza Actief lid

18 feb 2015
    486
    0
    16
    NULL
    NULL
    Helaas, de ene keer moet ik er vroeg uit en de andere keer kan ik wat langer blijven liggen... heb dan op die dagen eigenlijk ook geen zin om er zo vroeg uit te gaan...;) maar dan zal ik het de volgende cyclus toch moeten doen.

@hopefor2 dank je wel ga eens meteen kijken :)

13. rianne2985

rianne2985 Niet meer actief

Mijn temperatuur is vrij laag. Vanochtend had ik 36,09. Ik zit nu op cyclusdag 11 en mijn eisprong komt waarschijnlijk met een dag of 5. ( heb een gemiddelde cyclusduur van 30 dagen, maar in januari gestopt met koperspiraal en lichaam is nog ietwat van slag )
    Ik ben benieuwd of mijn temperatuur nog meer gaat dalen voor de eisprong ( lijkt me wel erg laag dan eerlijk gezegd ).

Zijn er nog meer van jullie die van zichzelf een vrij lage lichaamstemperatuur hebben?
    Ik meet mijn temperatuur trouwens om 5 uur 's ochtends net voordat ik opsta om me klaar te maken voor mn werk :(:$

14. Julia1979

Julia1979 Fanatiek lid

1 jun 2014
    1.885
    1
    36
    NULL
    Drenthe
    Hallo...

Zo temp ik...Elke dag om exact dezelfde tijd (in het weekend slaap ik erna gewoon weer verder) Zelf prefereer ik vaginaal tempen. Dat werkt net zo goed als je het ook consequent doet. Het gaat namelijk niet om de waardes zelf maar om de lijn in je grafiek. Mij bevalt de mamaapps goed. Dit is ook gewoon via internet bij te houden. Zelf zit ik ook in de mmm en als je het mijn gyn vraagt mag je best tempen..maar aan ovulatietestjes hechten zij veel meer waarde.. Dus die zou ik er zeker naast doen als je serieus zicht op je cyclus wilt krijgen.

15. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Vanmorgen weer 37.1
    Vrij hoog heb ik het idee?

Ik voel me totaal niet anders of zwanger ofzo haha ik weet natuurlijk ook niet hoe het voelt. Morgenvroeg ga ik een testje doen, ben vandaag al 8 dagen over tijd

16. Hopefor2

Hopefor2 Actief lid

5 sep 2014
    278
    0
    0
    Almere
    Nou het enige wat je nu zekerheid geeft is een test. Hoop het vpor je!

17. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Dankje! Ik verwacht weinig en denk dat ik gewoon (nog?) een lange cyclus heb. Vooral omdat de test vorige week negatief was. Maar we proberen het !

Deel Deze Pagina