Ik ben op zoek naar een kitten het liefst een kleintje met blauwe oogjes. Of anders naar zo eentje die in mijn album komt te staat. Het liefst omstreken rdam.
Ff bij de supermarkt en markplaats kijken. Ook de plaastelijke krantjes staan er vaak genoeg in. Wil je perse een kitten?
ja het liefst wel eenkiten. Op marktplaats heb ik gekeken. Het rare is ik ben eigenlijk een beetje bang voor poezen et maar een kitten ziet er zo lief uit. En het lijkt me erg leuk om te zien hoe hij opgroeit. En ik denk ook da het beter is als ik eerst een kitte neem omdat ik dan niet gelijk een grote poeskater hen in verband met het wennen.van mijn angst
Besef wel dat juist kittens heel speels zijn. Oudere katten zijn een stuk rustiger. Jonge kittens hangen zo in je broek of in je gordjijen. Althans dat is mijn ervaring. En ik hou ookniet van katten, en al helemaal niet van katten die in mijn broek springen als ik aan het afwassen ben.
Heb je al eens bij het asiel geprobeerd? Die hebben ook regelmatig nestjes. Ik zou zelf uit principe nooit een kat bij een fokker ofzo kopen, maar wel uit t asiel. En Amaranta, onze kat heeft nog nooit in mn broek gehangen met afwassen hoor
ik vind katten geweldig, maar ben altijd een beetje allergisch voor mensen die een kat met een bepaald uiterlijk willen. iedere kitten heeft een eigen karakter en je moet goed kijken of die wel bij je past. een kitten vraagt opvoeding, maar je krijgt er veel voor terug. hier in eindhoven hebben we stichting redcat, die vangt katten en kittens op, brengt ze onder in een gezin en als ze oud genoeg zijn, zindelijk en alles mogen ze naar een baasje toe, misschien zit er ook zoiets wel in rotterdam. je betaalt dan een bedrag maar daar zit alles bij, incl sterilisatie en inentingen, en chippen.
Als je bang voor katten bent kun je dan niet beter eerst een kat proberen te lenen? Misschien kun je oppassen voor mensen die op vakantie gaan ofzo? Als het niet bevalt dan "zit je er mee" en dan beland het beestje waarschijnlijk ook in het asiel.
Mensen die vaak een kat bij een fokker kopen die kiezen meestal bewuster voor een kat dan sommige mensen die een leuke advertentie bij de supermarkt zien hangen. Juist omdat ze meestal veel geld moeten betalen voor een kat. Wij fokken zelf met katten en hebben eigenlijk met iedereen nog contact die ooit een kat gekocht hebben. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze er weer vanaf widlen (gelukkig)
goed over nadenken idd wij hebben ook een oudere kat en met volwassen katten ging het niet goed maar met een kitten wel. we hebben 1 ras kat en een kat uit het asiel omdat ik altijd heb gezegd dat ik dat graag zou willen, en dat gaat heel erg goed! zit 5 jaar tussen. @Wup wat voor katten fok jij mijn zus heeft ook een cattery
Cornish Rex, klik maar eens op de website button hier onder. Je vind ze mooi of verschrikkelijk lelijk
onze kat dus wel, was echt een adhd kitten hoor Stond ik ergens en hoppa, daar hing ie alweer in mn broek. En daar hou ik juist weer niet van. Doe mij maar een luie poes.
Ik was ook echt heel bang voor katten, wij hebben ook een kitten genomen en ik doe nu alles met ze. Ik vond die manier echt geweldig. Je moet gewoon zorgen dat je de kitten goed opvoed. Niet laten spelen met je handen maar dan afleiden met een speeltje. En als ze klein zijn en ze doen je zeer dan is het niet zo erg als een grote. En een kleintje kan je voor een groot deel zelf opvoeden. Die van mij kan zitten op comando En als ik zeg "mini ga is even van het aanrecht af" dan mauwt ze heel hard en luistert ze. Erg handig. Mijn zusje heeft van de week een kitten gekocht via marktplaats. Er staan hele leuke op! SUcces!
Onze snuf was dan ook een luiwammes hoor Amaranta. We hebben hem met 6maanden uit t asiel gehaald en moest flink wat 'heropvoeden', maar dat is goed gelukt. Klom dus ook niet op tafels, aanracht, banken of wat dan ook, maar was gewoon lekker tevreden
Hihi onze Dinky was 6 wk ofzo (vanaf dat het mag) toen ze bij ons kwam. Helaas is ze met 6 mnd overleden aan een overdosis chorizo en sate en plant. Wat ze dus zelf stiekem at als wij niet thuis waren en 1x per ongeluk de kelderdeur open laten staan.
TS Waar woon je precies? .. Ik heb 2 weken geleden een kitten hier in de buurt gekocht en er zijn in die straat meerdere nestjes...miss dat het wat voor je is... Ik woon in Hellevoetsluis ...
Kijk eens op www.dierenasiels.com. Ben er zelf geen voorstander van dat als je bang bent voor katten een kat in huis te nemen (ook al is het een kitten). Vindt het net zoiets als een hond in huis nemen voor de kinderen en deze eindigen meestal in het asiel of aan een boom als de vakantie weer begint. Misschien kun je beter een oudere kat nemen uit het asiel. In goed overleg mag je vast wel een proeftijd van een paar weken? Besef wel dat een kat behoorlijk oud kan worden en je dus nog jaren voor het beestje moet zorgen (en voor de kosten moet opdraaien).
Een gewone huis tuin en keuken kat heeft maar een paar weken blauwe ogen. Wij hebben een Heilige Birmaan, en die houden hun hele leven fel blauwe ogen Dit is ons schatje (als je op de foto klikt, zie je de foto groter)
Ik ben op zoek naar een kitten het liefst een kleintje met blauwe oogjes. Of anders naar zo eentje die in mijn album komt te staat. Het liefst omstreken rdam. volgens mij hebben bijna alle kittens blauwe oogjes aan het begin en verkleurt dat nog? dus ik zou niet teveel op de oogjes letten