Ik zit helemaal te stressen nu, ben heel erg dom geweest vanmiddag. We stonden met een aantal buren buiten en er was een vriendelijke man op zoek naar iemand die hier moest wonen....maar er niet woonde.... De man had alleen een achternaam en vroeg aan ons of wij misschien een telefoonboek hadden. Nu zei iedereen nee en dat vond ik zielig voor die meneer, ik stelde voor dat ik eventjes op internet zou kijken voor hem en vroeg hem binnen te komen. Nu ben ik dus zo stom om te denken dat iedereen vriendelijk is geen kwade zin heeft.....mijn buurvrouw echter werd daarna behoorlijk boos op mij....want zoals zij zegt: je weet nooit wat die man van plan is....voor hetzelfde geld wordt er nu binnenkort bij je ingebroken omdat hij weet wat er nu in huis staat". Ik heb daar nooit over nagedacht, maar ben nu wel heel erg bang, straks komen ze als ik alleen ben met de kinderen. Bah ik wou dat ik eens een keertje niet zo goedgelovig was, want straks heb ik mijn gezin in de problemen gebracht....weliswaar onbedoeld, maar toch!
ik snap de angst, maar gelukkig bestaan er nog mensen die echt geen kwaad in de zin hebben. Hopelijk geld dat voor deze man ook.
Nee sorry dat was ik vergeten erbij te vertellen, die was in heel de stad niet te vinden. Heb nu de deur en op slot en op de ketting staan. Mijn vriend was echt "not amused"......hij vond het heel erg stom van mij....ja dat weet ik nu zelf ook wel, maar kan het niet meer terug draaien. Pfff ik hoop maar dat er niets naars gaat gebeuren.
Kijk dat laat mij al twijfelen over de bedoelingen van deze 'vriendelijke meneer'. Helaas hebben boeven geen boevenpakjes aan.
Het is ook zo dom van mij,....ik heb er nooit bij stilgestaan dat iemand kwaad in de zin zou hebben....voel me echt een boerentrien nu. 1 ding is zeker dit gebeurt me geen tweede keer!
tja misschien niet handig, maar denk dat heel veel zo zouden kunnen zijn. Aan de andere kant staat natuurlijk ook niet iedereen in de tel.gids en ook niet iedereen heeft een vaste tel. DUs misschien is er niets aan de hand; gewoon ff extra alert zijn. Heb je veel zichtbaar waardevolle dingen in huis?
Ach joh.. Niet lullig bedoeld, maar hoeveel heb je in je huis staan wat interessant kan zijn voor hun? Je kan het ook op een andere manier bekijken... zo van nou hoeven ze niet meer bij ons in huis te gaan omdat we toch niet veel bijzonders hebben.. En ik bedoel dit echt niet verkeerd, want weet natuurlijk niet wat jullie in huis hebben staan Voor de zekerheid gewoon goed de deuren op slot doen en voor de rest zou ik het lekker laten rusten! succes ermee
Dat diegene die hij zocht niet te vinden was vind ik helemaal niet zo raar. Ik heb mijn tel.nr en adres ook nergens op staan, op heel internet is ie niet te vinden en in het telefoonboek net zo. Zouden ze op zoek zijn naar me zouden ze mij daarme ook niet kunnen vinden hoor. Verder snap ik best dat we tegenwoordig voorzichtig moeten zijn maar vind het jammer dat we (spreek dus ook voor mezelf) meteen overal wat achter zoeken. Waarschijnlijk idd gewoon een vriendelijke man die echt op zoek was naar iemand. Vind het vreemder dat niemand een telefoonboek te leen had, had ie niet eens binnen voor hoeven te komen.
ik zou me er niet echt druk over maken hoor,alles zit nu op slot,je vriend is thuis en als hij niet thuis is nergens voor opendoen en misschien een honkbalknuppetje naast je bed?
tja zelf vind ik het geen domme actie, ik vind juist dat het heel lief is, tegenwoordig zijn er maar weinig mensen meer die zoiets doen, niemand vertrouwd nog iemand, vind het erg jammer, wij hebben vaak zat vreemden in huis gehad, wanneer het regende bijv. of als iemand voor de deur een lekke band had, Als je een nestje met pups hebt bijv zou je die eigenlijk ook niet eens moeten laten kijken, want het zou maarzo iemand kunnen zijn die doet alsof hij intresse heeft, zogenaamd naar de pups komt kijken, en ondertussen goed in jullie huis rond snuffeld, ik vind de mensen tegenwoordig maar slecht van vertrouwen
Klopt Mejojo, wou net zeggen... wat zijn we toch eigenlijk achterdochtig geworden tegenwoordig. Jammer eigenlijk.
ik denk dat het een hele logische, aardige reactie van je is. We zouden elkaar toch wat meer moeten vertrouwen vind ik.
Ik zou me ook niet al te druk maken, niet iedereen heeft kwaad in de zin. Ik kan me wel voorstellen dat je er zo over denkt, maar ik denk dat het wel meevalt. Gewoon voor de zekerheid wel alle deuren goed op slot vannacht (had je geloof ik ook al gedaan toch) en dan komt het wel goed!
Bedankt voor alle reacties....voel me iets minder dom nu. Het voordeel wel nu is dat we beter beveiligd zijn....we hebben net op alle ramen en deuren van die kleine alarm dingen gezet en we hebben nu op de deur een extra ketting gezet. Het is inderdaad wel jammer dat we tegenwoordig zo achterdochtig zijn, ik ben het niet geweest vanmiddag en dan voel je je ook niet op je gemak omdat er dus mensen zijn die je meteen op de gevaren wijzen. o ja zoveel luxe valt er niet te halen, het enige wat wat duurder is is de flatscreen.....daarentegen komt de geluidinstalatie uit het jaar 0
Pff nou wij hadden een paar weken geleden precies hetzelfde, en heb het gewoon voor hem opgezocht! Heb er geen moment aan gedacht dat hij iets anders van plan was. Tegenwoordig zijn mensen wel iets te wantrouwig hoor...
Ik vind het niet dom hoor. Wees maar blij dat je zo`n goed hart hebt. Moet je trots op zijn! En als die daar echt op uit was en hij ziet alleen een flatscreen staan komt ie daar vast niet voor terug.
Ik zal je eens een stukje vertellen en dat is niet om je bang te maken. Maar gewoon om je op de gevaren te wijzen.... Ik ken een oude mevrouw. Die vorig jaar een man aan de deur kreeg. Leek een vriendelijke man. Hij had zijn zusje bij zich. Hun auto was kapot gelopen en hij vroeg of hij mocht bellen. Deze mevrouw heeft met alle goede bedoelingen van dr de deur van de ketting afgedaan en de meneer met zijn zusje kwamen binnen. Hij nam plaats aan de tafel, met de telefoon boek voor de neus. Hij begon te bladeren...maar kon het nummer niet vinden op zijn manier....hij zat te kijken bij de bedrijvengids. :S Heel raar...op dat moment kreeg mevrouw argwaan en dwong deze meneer om haar huis te verlaten. Deze meneer heeft mevrouw op de (sta-op)stoel gedwongen en met de afstandsbediening de stoel omhoog gezet. Mevrouw kon geen kant op. Op dit moment kwam er nog een vrouw binnen....deze heeft het huis doorgezocht. De man en het meisje bleven bij de mevrouw. Doordat ze niks van waarde konden vinden zijn ze vertrokken. Je kunt je vast indenken dat deze mevrouw enorm geschrokken is en alle sloten heeft vervangen. Al dan niet bij geplaatst. Ze is heel huiverig geworden. Slaapt nu in de woonkamer. Durft niet meer naar bed. Er is aangifte gedaan. Maar natuurlijk nooit wat over weer gehoord. Mijn les. Laat nooooooooooit vreemden in je huis. Hoe mooi ze ook praten of hoe vriendelijk ze er uit zien. Deze mevrouw heeft het overleeft.....gelukkig maar. Het had ook heel anders af kunnen lopen.
Ja, dit zei mijn vriend ook al. Nogmaals ik heb hier echt nooit bij stilgestaan en nog erger daar ben ik nu ook niet bang voor, maar wel wat als hij terug komt om wat te halen. Moet het nu alleen proberen los te laten, want ik kan het nu toch niet meer terugdraaien het is nu eenmaal zo gegaan.
Ach ja, er zijn ook mensen die je gewoon midden op straat doodsteken, er zijn mensen die staan te wachten in de auto tot jij voorbijrijdt met je auto en je dan keihard de dood inrammen voor verzekeringsgeld, er zijn mensen die zomaar op een verjaardag hun eigen familie doodsteken, mensen die iemand doodschieten omdat diegene naar hem keek etc. Moeten we straks dan maar allemaal in een maliënkolder naar de stad , niet meer in ons voortuintje de plantjes snoeien, geen familie meer ontmoeten, met een zonnebril op en met een blindenstok over straat en in een gepantserde wagen met 55 airbags boodschappen gaan doen? Zo kan je overal wel negatief over gaan denken. Er zullen per dag wel miljoenen mensen iemand in hun huis laten om te plassen of te bellen waar je niets over hoort. Pas als er iets gebeurt hoor je er van waardoor iedereen gelijk argwanend gaat doen. "gisteren is er nog iemand die dat deed overvallen hoooor" Ja, en die andere 665.000 mensen die iemand lieten plassen niet. Ik zou me er niet druk over maken, mensen die lopen je op te fokken over : "had je niet moeten doen want direct had ie kwaad in de zin en balblabla" Dat weer je nou eenmaal nooit, overal, altijd, op elk moment kan er iets gebeuren. Ik wou dat mensen eens niet zo vreselijk argwanend waren. Ik snap wel hoe het komt, maar het is zo jammer.