Wie heeft er ook zo'n daling?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door HMH36, 17 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HMH36

HMH36 Niet meer actief

Hoi, ik had laatst al gepost, inmiddels weer verder in de cyclus maar ik blijf mijn daling in temp zo extreem groot vinden. Ben de kaartjes hier aan het nalopen maar zie bij niemand zo'n daling. Herkent iemand het wel?

Overigens altijd voor het opstaan rond 8uur rectaal gemeten, was niet ziek of iets dergelijks...
    Zie mijn chart:
    [FONT=&quot]65b80a Ovulation charts on FertilityFriend.com [/FONT]

2. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Ziet eruit als een zwanger kaartje vind ik😁

3. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Ik heb het nu ook voor het eerst, altijd temp voor eisprong 36.6/36.7/36.8 en gisteren 36.2 ineens. Ook nog nooit gehad. Vanmorgen weer 36.7 dus nog geen eisprong denk ik. Bij jou is tie heel mooi gestegen daarna het ziet er positief uit hoor!

4. HMH36

HMH36 Niet meer actief

Thanks, zwanger weet ik niet, moet nog tot dinsdag wachten. Op zich zou het ideaal zijn als ik altijd zon daling krijg van de temp met eisprong, gratis ovulatietest ;) maar vind het gewoon zo raar 0.7 graden verschil met basale temp. En nu weer zo constant 37.2... spannend hoor dat temperaturen.

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.925
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Waar de dip vandaan komt weet ik niet. Je kan bijv zonder dekens hebben geslapen zonder in de gaten te hebben gehad.

Maar je bent trouwens nog geen 10 dpo.
    Ik denk dat je pas 7 of 8 dpo bent en je eisprong op dag 14 of 15 was. Dit kan je zien aan je tempen van dag 13 en 14. Die zijn hetzelfde als de periode daarvoor.

6. mamalap

mamalap Niet meer actief

Absoluut voor de volle 100% mee eens!

7. HMH36

HMH36 Niet meer actief

Huh? Kun je dat uitleggen? Ik dacht dat je temperatuur tijdens of net voor je eisprong daalt en na je eisprong meteen gaat stijgen...
    Overigens heeft de gyn op dag 12 een echo gemaakt en dacht dat het net geweest was of snel zou komen. Nou goed, misschien nog wat langer wachten dus :(

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.925
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Als je ei is geweest stijgt je ei idd.
    Maar hij moet dan wel minimaal 3 dagen achter elkaar minimaal 0.2 graden hoger liggen dan je basale temp.
    Jouw gemiddelde basale temp ligt rond de 36.8-36.9.
    Op dag 13 en 14 is je temp 36.9 en is hij dus op dat moment nog niet gesprongen.
    De dagen daarna stijgt hij langzaam (slowrising temp) en is dus je ei op de dag daarvoor (14 of de nacht naar dag 15) geweest.

Een temp hoeft zeker niet perse te dippen vlak voor of op de dav vd eispgong.

Overigens... de echo op dag 12. Het verschil tussen een aanwezig folikel en gesprongen ei moet zeker te onderscheiden zijn. Heeft hij het folikel opgemeten? Hoe groot was hij?

9. HMH36

HMH36 Niet meer actief

Dank voor je toelichting! Ben benieuwd..wel beetje bang dat ik misschien geen ei heb gehad (zou eerste zijn sinds curettage dus wellicht te hoopvol). De gyn heeft geen follikel kunnen zien, wat ik ook raar vond maar dat schijnt vaker te gebeuren dat ze het niet kunnen zien met echo. Ze maakte haar opm. aan de hand van mijn opgebouwde baarmoederslijmvlies.

10. mamalap

mamalap Niet meer actief

Geen follikel kunnen zien? Dat is ook raar, ik heb heel veel follikel metingen gehad maar zo'n grote die op springen staat is toch echt te vinden. Heb je inwendige echo gehad?

Vind je kaartje toch ook wel duidelijk een eisprong aangeven, maar ik blijf wel bij cd 14.

11. HMH36

HMH36 Niet meer actief

Ja was inwendige echo, had misschien nog beter door moeten vragen maar ze gaf aan dat ze het niet kon zien..word er wel btje zenuwachtig van nu..

Deel Deze Pagina