Willen jullie nog eens stemmen?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Roosje75, 20 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke naam is leuker?

1. Sebastian

2. Fabian

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Ik heb gestemd op Fabian, hele mooie naam (zo had m'n dochter dus best kunnen heten als ze een jongen was geweest :D). Sebastian vind ik ook wel een mooie naam hoor, maar net weer iets te lang naar mijn idee. Ik zou Sebastian dan trouwens wel met dubbel a doen.

2. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik heb gestemd op Sebastian, mijn broertje heet zo, maar zijn roepnaam is Bas.

3. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
  4. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Pff.. we zijn er nóg niet uit..
    We hebben nu weer een lichte voorkeur voor Sebastia(a)n..
    Aarrgghh...:$
    Hormonen..

5. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

JA! Sebastian is zo leuk! :D

6. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

Fabian hele leuke naam..

7. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Hahaha! Gaat goed.. ;) Je kunt natuurlijk ook gewoon beide namen 'vasthouden' en pas na je bevalling beslissen..? Dan kijk je je kleintje aan en weet je het vast wel, welke naam het beste bij 'm past :)
    Overigens begrijp ik uit je onderschrift dat je al een kleine man hebt rondlopen: mag ik vragen hoe hij heet? Misschien past zijn naam wel beter bij 1 van de 2 namen?

Sterkte ermee in ieder geval :D

8. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Hey MvS,

Dat is een goeie tip!! Misschien dat we dat idd maar moeten doen..
    Zul je dan zien dat mijn vriend vindt dat het een échte Fabian is en ik dat het een échte Sebastian is.. hahaha:D

Ons zoontje heet Ruben, naar mijn gevoel passen beide namen daar wel bij..

groetjes,
    Roosje

9. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

icm ruben zou ik echt voor Fabian gaan

10. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Sebastian! Staat leuker bij Ruben en is véél leuker dan Fabian...vind ik...;)

11. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Haha! Ja, uiteraard kun je ook dan nog van mening verschillen, maar je kunt ook afspreken dat 1 van jullie 2 op dat moment mag beslissen..? (hadden wij toen gedaan voor het geval het een meisje zou zijn; dan mocht ik kiezen ivm het harde werk)

Bij Ruben vind ik Fabian beter passen, al kan ik niet goed uitleggen waarom :) De klanken combineren in mijn oren ;) beter...
    Overigens zou mijn man voor Sebastiaan kiezen - dat vindt hij een leukere naam :D

Heel veel succes!
    Tip van mij: laat het nu gewoon even rusten. Je hebt nog tijd, dus spreek bijv. af dat je het er over een week of 2 nog eens over hebt..?

12. ohmama

ohmama Niet meer actief

Ik heb op Fabian gestemd. Had er Sebastiaan gestaan, had ik daar op gestemd. Ik vind dat een geweldige naam, maar mijn man houdt niet van lange namen ;). Fabian vind ik overigens ook beter passen bij Ruben dan Sebastian.

13. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Eehmm.. Sebastian is inmiddels veranderd in Sebastiaan, dat is wel iets wat zeker is.
    We gaan het inderdaad nog maar even laten rusten, want de meningen zijn erg verdeeld.

Hhhmmm.. bedankt meiden voor jullie reacties en het meedenken!

x Roosje

Ps. al is hij nog zo klein, zelfs Ruben geeft zijn voorkeur aan.. "Fa-ian".. ;)

14. Kimmytje

Kimmytje Niet meer actief

Ik heb gestemd voor Fabian. Latijns-Amerikaanse naam, dus Zuiders :)
    Mijn man is overigens van Latijns Amerika, noemt Fabian en de zachtheid zelve :)

15. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb Sebastia(a)n gestemd. Het is een naam waar je meer kanten mee uit kunt, verschillende (leuke) afkortingen mogelijk.
    Verder ken ik een Fabian die ik niet zo leuk vond, die associatie laat je dus maar moeilijk los.

Kijk ook even welke voorletter beter combineert met de achternaam.

16. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Het is en blijft moeilijk, we volgen zeer waarschijnlijk de tip van MvS maar op aangezien we beide namen mooi vinden.. :)

Deel Deze Pagina