Welke flesjesverwarmer?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lara1978, 22 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Lieve (aanstaande) mama's,

Mijn uitzet is al zo goed als compleet, ik moet alleen nog een flesjesverwarmer aanschaffen.
    Kunnen jullie me advies geven? Ik zie nml best wat prijsverschillen en vraag me af of de goedkope versies wel lang meegaan.

Alvast bedankt! liefs Lara :)

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik moet zeggen dat ik vanaf het begin flesjes heb gegeven maar geen flesverwarmer in huis heb (en het ook nooit heb gemist). Wil je er een aanschaffen omdat je geen magnetron hebt? Het zou namelijk zonde zijn van je geld als je er eentje koopt, en vervolgens nooit gebruikt.

3. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik had een philips flessen warmer en die heb ik in totaal 1 keer gebruikt

we hadden een magnetron dus dat was veel sneller klaar en een flessen warmer is dan indd zonde van je geld

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    En een pannetje warm water doet het ook goed ;).

5. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.280
    2.984
    113
    Wij hebben die van Avent. Maar omdat wij ook een magnetron hebben we de flessenwarmer thuis nooit gebruikt.
    Toen we op vakantie waren wel, maar toen kwamen we er achter dat het best lang duurt voordat de voeding (potje) warm is.

Echt, een magnetron is veel handiger!

6. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Ik ben van plan om borstvoeding te gaan geven dus in principe zal ik de flesjesverwarmer niet zo veel gaan gebruiken.

Maar, ik heb me door een lactatiekundige laten vertellen dat borstmelk niet in de magnetron mag dus vandaar dat ik toch zo'n flesjesverwarmer aan wil schaffen...

7. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.820
    4.057
    113
    Ik heb een flesverwarmer van babymoov omdat deze ook in de auto kan. Bovendien kunnen er zowel flessen als potjes in.
    Ik heb de flessenwarmer ook omdat ik borstvoeding wil geven, maar ik zal kolven voor onder andere de nachtvoedingen die mijn man doet.

8. Firella

Firella Actief lid

14 aug 2006
    201
    0
    0
    Hoorn
    Ik heb de flessenwarmer van Aven gekregen en heb em heeeeel veel gebruikt. Inderdaad alleen voor de moedermelk, van de poeder melk maak ik middels de magnetron.

Firella

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik geef ook borstvoeding, maar we gebruiken dus een pannetje met water. Dan gebruik je water waar je nog net je hand in kan houden en na 10 minuten is de melk op temperatuur. En zolang de melk niet ijskoud is, is het vaak ook goed, Eva drinkt het dan ook en heeft er geen last van, als de ergste kou er maar van af is.
    De magnetron is inderdaad beter om niet te gebruiken, omdat sommige delen van de melk dan te heet kunnen worden en dat gaan de goede eigenschappen van moedermelk deels verloren.

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Lang leve de magnetron en een pannetje water.

Ik vind een flessenwarmer niet handiger. Bij een vriendin weleens gedaan, maar de magnetron is volgens mij makkelijker.

11. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    hier ook de avent flessenverwarmer,en ook erg veel gebruikt,vond hem superhandig

12. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    ik heb de eerste dagen een flessenwarmer gebruikt, maar vind een magnetron veel handiger,duurt nog best lang zo'n flessenwarmer of een pannetje water als je met een huilend kindje zit (vind ik).

Maar ik snap wel dat het met borstvoeding ietsje anders ligt!

Gelukkig is mijn flessenwarmer zo'n ding dat ook hakt en potjes voeding opwarmt enzo,dus hij is niet helemaal verloren :D

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Zeker als je kindje wat ouder is, ga je niet pas een fles klaarmaken als hij/zij huilt. Eva wordt wat hangerig en aan de tijd kunnen we dan zien dat ze honger aan het krijgen is.
    Voor die paar keer dat je een flesje moet opwarmen als je borstvoeding geeft, zou ik geen flessenverwarmer kopen maar een pannetje met water gebruiken.

14. boompje1

boompje1 Lid

17 sep 2007
    17
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb de flessenwarmer van de Prenatal. Die gebruik ik voor het opwarmen van zowel moedermelk als flesvoeding. Geen probleem!
    Vaak kan ik mijn dochter even stil houden met een speentje als ik te laat was met haar hongersignalen opvangen. Ja, en soms is het even huilen voor d'r.
    Maar het is binnen 5 minuten warm, dus sneller dan au bain marie opwarmen!

Wij zijn erg tevreden over deze flessenwarmer, omdat er maar weinig water in gaat (max 20 cc) waar door je de fles warm stoomt.
    Prima ding. Zit ook een autostekker bij waardoor je het onderweg kan opwarmen (nog niet gebruikt, dus nog geen oordeel over).

groet, Boompje

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.090
    3.874
    113
    Ik heb er eentje van Avent en heb hem heel veel gebruikt voor het opwarmen van BV, aangezien ik wekenlang alles grotendeels gekolft heb. Maar goed, die heb ik na de bevalling gekocht. Vond het wel een prima ding.
    Sinds ze FV krijgt, warm ik het gewoon op in de magnetron, gaat toch sneller en mijn dochtertje heeft niet zoveel geduld als ze honger heeft.

16. Samama

Samama Niet meer actief

Ik heb de Prenatal flessenverwarmer. Wij hebben ook een magnetron, maar ik zet de fles in de verwarmer, verschoon dan haar luier en als we beneden komen is de fles klaar :D

17. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0

Deze lijkt me wel wat, zeker omdat hij in de auto kan worden gebruikt! Ik ga binnenkort even kijken bij Prénatal!

18. moedergans

moedergans Actief lid

13 apr 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    Deze hebben wij ook en heb ik heel vaak en lang gebruikt (mede ivm het opwarmen van ingevroren bv. en later potjes voeding die dan lekker warm bleven.

Vond het ideaal dat hij ook in de auto te gebruiken was aangezien we nogal eens op pad waren.

Deel Deze Pagina