Recept

Discussie in 'De lounge' gestart door Tante Pollewop, 7 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tante Pollewop

Tante Pollewop Bekend lid

6 jul 2006
    539
    0
    0
    Den Helder
    Mijn broertje gaat over 2 maanden op zichzelf. Hartstikke leuk voor hem natuurlijk! Nu wil ik als geweldige leuke zus een map met simpele snelle recepten voor hem maken.
    Ik heb al de standaardrecepten voor stampot, macaroni en bloemkoolschotel. Maar ik wil MEER!

Wie heeft er lekkere recepten voor mij.. euh. hem?
    O ja, hij houdt niet van veel ui en grof gesneden groenten.

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    hoi hoi. als je even googeld en dan "makkelijke recepten " intyp krijg je 100den pagina's met tig recepten.staat vast wel iets tussen.

succes

xxx

3. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Aha, dus dan is hij al 3 dagen van de week onder de pannen...

blijft er nog over: Chinees, Pizza & McDonalds. De laatste dag van de week eet hij lekker bij z'n zus ;)

Flauw van me, met de wereldgerechten van Knorr kom je ook een heel end, kun je lekker voor 2 dagen koken.

Groet van Kiki

4. ElleE

ElleE Actief lid

4 jun 2006
    223
    0
    0
    Nou, ik heb nog wel wat recepten uit mijn studententijd (ik hoop dat roerbakgroenten niet te grof zijn voor hem...):

- Pasta met een saus van spinazie met gebakken spekjes

Spreekt voor zich eigenlijk: spekjes bakken (zalm kan trouwens ook), pasta koken, spinazie opwarmen, alles door elkaar en dat was 't al! Sommige mensen doen er nog boursin door, ik meestal italiaanse kruiden.

- visschotel met aardappelpuree

Een pakje koolvisfilet rul bakken, en daar dan een pak diepvriesgroente door (van die pakken groentenmix met een klont kruidenboter er in). Dat doe je in een ovenschaal en daaroverheen doe je aardappelpuree (uit een pakje natuurlijk...). Nog even in de oven om door en door warm te worden!

- roerbakgroenten met aardappeltjes

Bak aardappeltjes en spekjes (of chorizo). Neem een pak roerbakgroenten (vers of uit de vriezer, maakt niet zo veel uit). Die kun je apart bakken en er dan door doen of meteen bij de aardappeltjes!

5. MarieLize

MarieLize Actief lid

16 jul 2006
    431
    0
    0
    Het makkelijkste en mi lekkerste recept ter wereld. Je kan het in de zomer als koude saus 's middags al maken en 's avonds afbereiden, of je maakt het vlak voor het eten als je de saus warm wilt eten. Hij is hoe dan ook echt lekker, zolang je maar goede tomaten gebruikt!

Pasta met tomaten ricotta saus.

Alles wat je nodig hebt is

- 500 gram pruim/roma tomaten (de gewone hebben dus te weinig smaak voor dit recept!)
    - balsamico azijn
    - olijfolie
    - bakje ricotta kaas bij de supermarkt
    - verse basilicum
    - peper en (zee)zout.

Verwarm de oven voor op 200 graden.

Halveer de tomaten en leg ze met de snijkant naar boven in een overschaal. Bestrooi met grof zeezout en grof gemalen peper en goet er ruim olijfolie en 5 eetlepels balsamico azijn overheen.
    Rooster ca 45 minuten in de oven. Laat afkoelen en pureer de saus. Schep er 125 gram ricotta door en bestrooi met de verse basilicum.

Pasta koken, bak sla oid erbij en klaar is broer. ^^

6. Tante Pollewop

6 jul 2006
    539
    0
    0
    Den Helder
    ik krijg er zelf zin! wat leuk dat iedereen zijn eigen succes recepten heeft..

enne, hij woont iets te ver weg om iedere week bij zijn grote zus te komen eten, vandaar een receptenboek :)

Ik dank jullie alvast hartelijk haha!!

7. patrien

patrien Niet meer actief

mijn mannetje kan eigenlijk maar 1 ding maken:

prakzooitje (zo noemen we het zelf):
    wat heb je nodig:
    gehakt
    aardappelschijfjes
    roerbakgroente

gooi eerst het gehakt in de pan
    daarna de aardappelschijfjes
    en dan de roerbakgroente

hutsel door elkaar.............en voila een prakzooitje

mijn hubbie vind het heerlijk en hij zegt ook dat hier niks fout mee kan gaan

8. Tante Pollewop

6 jul 2006
    539
    0
    0
    Den Helder
    als ik prakzooitje lees, dan moet ik gelijk aan een recept van mijn moeder denken wat onmogelijk kan ontbreken aan het grote-zussen-boek :)

men neme: rijst, shoarma en sperciboontjes uit blik.

kook de rijst, bak de shoarma en giet de boontjes af. boontjes bij de shoarma even meebakken.
    alles door elkaar en klaar is kees! ook errug lekker!

9. patrien

patrien Niet meer actief

klinkt lekker tante pollewop, ga ik zeker een keer proberen.

wat dacht je trouwens van pannekoeken

10. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    of lekker ouderwetse wentelteefjes :)

BEREIDEN:
    Kluts, in een diep bord, met een garde of een vork, het ei, de melk en de suiker door elkaar tot de suiker opgelost is.

Smelt een flinke eetlepel boter in een koekenpan en haal de pan van de hittebron af.

Leg een boterham in het ei-mengsel.

Druk de boterham met een vork even aan waar hij het eimengsel niet raakt, tel tegelijkertijd tot 3 en draai de boterham dan meteen om.

Laat de boterham in het ei-mengsel liggen.

Zet de koekenpan terug op de hittebron.

Leg de geweekte boterham in de koekenpan.

Bak op matige warmte de wentelteef aan de onderkant goudbruin, draai om en bak de andere kant ook.

Laat de wentelteef uit de pan op een bord glijden.

Doe een klontje boter in de koekenpan. Week en bak de rest van de wentelteefjes net zo als de eerste.

Bestrooien met wat suiker en smikkelen maar

11. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
  12. Noebie

Noebie Actief lid

21 feb 2006
    305
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Bonaire N.A
    Ik vind pasta carbonara altijd heel erg lekker en makkelijk (maar ik ben dan ook dol op pasta :) )

Gewoon wat spaghetti of linguini koken volgens aanwijzing.

-Wat spekjes bakken in een pannetje
    (ik doe eerst ff een uitje fruiten maar het kan ook zonder).

-Culinaire room erbij
    (gewoon op gevoel aan de hand van hoeveel saus je wilt)

Daarna wat parmezaanse kaas erdoorheen.
    (ik doe altijd best veel parmezaanse kaas)

- Op smaak brengen met wat zout en peper.

Indien de saus te dun is kun je er evt. een rauw ei doorheen gooien en als hij te dik is doe je er wat room bij.

Let wel, als je eenmaal een rauw ei erdoorheen hebt gegooid kun je het beter van het vuur afhalen. De saus wordt anders te dik.

Alles door elkaar hutsen en eet smakelijk!

13. Tante Pollewop

6 jul 2006
    539
    0
    0
    Den Helder
    Debbie, als jij het niet had gezegd had ik niet eens aan wentelteefjes gedach! en dat terwijl de heren thuis (de groten van 32 en de kleine van 3) er dol op zijn!! Heb het meteen netjes uitgetypt!

En ik ben zelf niet gek op pasta, maar die met spekjes vind zelfs ik heerlijk! heb net een week of het recept van een vriendin gekregen. die zou ik ook gewoon zijn vergeten. Thuis aten we meestal oerhollandse pot.. vandaar dat ik wat exta inspiratie nodig heb!

O ja de pannenkoeken waren ook zo'n vergeten lekkernij!! jammie
    Dankjulliewel alvast

en die link van dat studentengebeuren laat mij niets zien behalve wie er hebben gewonnen (geen recepten)

14. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Wrappers zijn ook overal goed voor....
    Bijv. gehakt rul bakken, groentenpakket erdoor en aan het eind wat Conimex woksaus erdoor (of gewoon ketjap manis), dit alles in een paar wrappers stoppen, succes verzekerd.

15. Niet meer actief

Hey hey.. vergeet de kaneel niet Q! Jammie.. en het is zo makkelijk en lekker!

16. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    OOk makkelijk:

pake kabeljauwfilet
    ui
    tomaten
    kaas
    rijst

Ovenschaal invetten, kabeljauw erin leggen, tomaat in plakken erop, uiringen daar weer op, afsluiten met een plak kaas. Dit in de oven voor 20 minuten. Ondertussen rijst koken. Klaar!

Pim

17. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Er bestaat ook een speciaal studentenkookboek he :)

Das speciaalv oor mensen als jouw broertje :)

Makkelijk, simpel, snel klaar EN lekker :)

18. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Huh? Bovenin toch? Staat een menu, waar je "recepten" kan kiezen

19. Tante Pollewop

6 jul 2006
    539
    0
    0
    Den Helder
    ik zie t nu wel ja.. lekker dom! vanmiddag kon ik wel op recepten klikken maar kreeg ik geen lijstje nu wel! staan idd lekker makkelijke recepten!

Deel Deze Pagina