Ik heb een vraag over de werkwijze van Inkasso Unie, maar ik zal eerst even vertellen wat er aan de hand is. Ik heb een probleem met mijn thuiszorginstelling. Ik loop bij hun dietist en vorig jaar heb ik een keer te laat afgezegd, waardoor ik dus moest betalen voor dat consult. Het gaat om een bedrag van 59 euro. Ik heb dat bedrag gedeclareerd bij mijn zorgverzekeraar en dat is ook gewoon betaald. In mijn dommigheid ben ik er vanuit gegaan dat het rechtstreeks aan de thuiszorginstelling was overgemaakt, zo is dat altijd gegaan namelijk. Ik ben ook zo dom geweest om het niet uit te zoeken. IK heb in de periode dat ik net was bevallen weer een aanmaning gehad, maar omdat ik zo bezig was met Elena heb ik het gewoon gelaten voor wat het was. Nou en vorige week zag ik die aanmaning weer (schijnt de 3e al te zijn geweest ) dus ik heb er achteraan gebeld en gedaan en het schijnt toch dat de zorgverzekeraar het naar mij heeft overgemaakt. Dus toen heb ik die 59 alsnog overgemaakt naar de thuiszorginstelling. Nou kreeg ik echt de dag nadat ik het via internetbankieren had overgemaakt, een brief van de Inkasso Unie. Het bedrag was inmiddels 130 euro geworden. Ik MOEST binnen een week betalen, of mijn reden voor niet betalen opgeven. Anders zouden zede zaak voorleggen bij de rechtbank! Dus ik bellen en de situatie uitleggen. Ik moest een betalingsbewijs laten zien. Dus ik mijn telebankieren uitgeprint, maar helaas staat daar niet de datum op van geven van de betalingsopdracht, maar van de datum waarop het is afgeschreven. En dat is net 4 dagen na dato van de brief van Inkasso Unie. Ik vrees dat ik alsnog de incassokosten moet betalen. Uuuffff.. Maar, nu vraag ik me dus af; - wordt zoiets geregistreerd bij het BKR? - Ik ben komende week niet thuis, maar hoe snel gaat dit met de Inkasso Unie? Handelen ze zaken snel af en reageren ze snel, of duurt het even? Ik ben namelijk bang dat ze alsnog de zaak gaan voorleggen aan de rechtbank en dan krijg ik dat hele gedoe met gerechtsdeurwaarders enzo. Daar heb ik dus echt geen zin in! Heeft iemand hier ervaring mee? Of is er misschien iemand die werkt bij een deurwaarderskantoor? Wat kan ik verwachten? Ik voel me in ieder geval echt een domme doos! Dat ik dit zover heb kunnen laten komen! Schaam me dood..
maak je maar niet zo'n zorgen hoor, dat loopt niet zo snel uit de hand zeker nu niet meer, nu je hebt aangegeven dat je bereidwillig bent de kosten te betalen en al iets hebt overgemaakt. Vreemd dat je geen datum van opdracht van overschrijving te zien krijgt, ik zou hier toch even achteraan gaan om zo die extra kosten te kunnen ontduiken. Je hoeft je hier niet stom om te voelen hoor, je bent 1 van de velen die zoiets vergeet of even laat liggen omdat je hoofd even ergens anders naar staat (anders zou zo'n incasso bureau ook niet bestaan,hihi) Hier wordt ook nog geen melding van gemaakt bij het BKR dus maak je niet te veel zorgen. Mijn vriend is vroeger nogal erg laks geweest met boetes en betalingen dus ...... Succes ermee! Groetjes Esther
meid, bij inkasso unie zijn ze niet zo snel hoor! MIjn vriend had ook een rekening bij hun open waar hij het niet eens was en het heeft een jaar geduurd voordat er eindelijk iets gebeurde, voor het zelfde geld hoor je nu niets meer van ze omdat je al betaald hebt!
ik weet niet of je nu nog onder de gerechtelijke en buiten gerechtelijke kosten uit kunt komen, ze hebben immers al een incasso bureau ingeschakeld. en dat moet betaald worden
Ligt eraan...wij hadden een bedarag van 19 euro voor een verzekering. Is niet goed gegaan met automatische incasso. Ze hebben aanmaningen geschreven en verzonden, zeggen ze maar die hebben we NOOIT ontvangen. Kregen we ineens een brief van incasso bureau, dat we nu inmiddels 90 euro moesten betalen. Wij erachter aan...maareh we konden wel mooi die 90 euro dokken... Dus als ze willen en ze verplichten je die 100 euro te bateln zul je wel moeten...heeft geen kans van slagen wij hebben ook gekeken of we het via rechter ofzo konden laten lopen maareh dat wil dus niet. Omdat je weet dat je had moeten betalen ofzo...beetje vaag maar goed. Succes!
Wij hebben hele slechte ervaring met die Inkasso Unie. Wat een :c: instantie zeg! Ze zouden bij ons ook allemaal aanmaningen en weet ik veel wat hebben verzonden over een NS Kortingskaart die we hadden opgezegd Na heel veel gedoe ( brieven, bellen) hebben we toch gelijk gekregen. Maar wat een volk daar achter die telefoon zeg. En die brieven zijn ook erg grappig. Vol met taalfouten en uitroeptekens. NU las ik ergens dat mensen die in dienst zijn van Inkasso Unie dit gewoon thuis die brieven schrijven, zonder verdere controle Succes ermee, ennuh iedereen vergeet toch wel eens wat ?
Geen zorgen maken hoor, Als je de hoofdsom al betaald hebt aan de schuldeiser dan staat een inkasso buro vaak machteloos...
Ik weet niet precies wat je rechten zijn, maar wij hebben dat ook een keer gehad. Nooit een rekening of aanmaning gehad, en dan opeens zo'n aso bedrijf dat het 5 dubbele bedrag wil hebben en je geen enkele tijd geeft om het bij elkaar te krijgen. Ik vind het grote hufters... Tsja aan dit verhaal heb je natuurlijk niks, maar dan weet je dat je niet alleen staat
mijn beste vriendin werkt bij inkasso unie. als je een brief krijgt dat je moet betalen ga er maar van uit dat je het dus ook echt gaat betalen.
ja heb eens een brief gekregen over de hotelbon, die ik opgezegd had en zij stuurden een nieuwe. daarna alles opgestuurd en nog kon ik betalen. helaas een paar dagen erna kwam het op kassa , dat ze mensen proberen te pushen om te betalen. en dat het een hele slechte firma is! ze proberen alles !
tja tis eigenlijk heel simpel als je verder geen gezeik wilt,,,, hoe de ervaringen van andere ook zijn, ieder heeft zijn eigen ervaringen met incasso bureau's zou ik als ik jou was de verhoogde kosten ook zo spoedig mogelijk betalen.... het bedrag moet bij hun voor een bepaalde datum op de bank staan en daarbij maak het niet uit wanneer het bij jou is afgeschreven dat is niet hun "pakkie an" om het zo maar te zeggen jij hebt daar zorg voor te dragen dus tja hoe lullig ook.....wil je geen verder gezeur dan het geld (indien mogelijk via spoedboeking) over laten maken meid... succes
Tja, Dat ze vanalles proberen om je zo snel mogelijk tot betalen te dwingen is een werkwijze die bij de meeste inkassoburo's voorkomt. Dreiging met rechtzaak/beslaglegging/uitzetting zijn voor dat soort instanties de normaalste zaak van de wereld, in de hoop dat de klant tot betaling van een vaak belachelijk hoog extra bedrag overgaat. Als je het bedrag dat je oorspronkelijk moest betalen hebt overgemaakt naar het bedrijf waarvoor het oorspronkelijk bedoeld was, afgegaan van die paar dagen te laat, zou ik persoonlijk de inkassokosten niet eens betalen... Wat willen ze doen...een ander inkassoburo inschakelen voor de niet betaalde inkassokosten?
hoi hoi ik denk ook dat je het moet betalen maar wil je wel even een tip geven van persoonlijk weten uit ben ik namelijk bekend met de rente die inkasso unie rekent wettelijk gezien mogen zij maar een bepaald percentage rente berekenen dus let hier goed op 9 van de 10 keer betaal je meer kosten dan je daadwerkelijke rekening dit mag niet bereken dus goed hoeveel je precies moet betalen ik dacht dat de rente 15 of 19 % van de hoofdsom mag zijn dus als jou rekening 59:100 x 19 (neem even de hoogste rente) 11.21 rente kan jij nooit op een bedrag van 130 euro uitkomen stelletje boeven zijn het ik zou dan ook alleen die 11.21 nog overmaken en ze een brief schrijven dat je wettelijk gezien maar zoveel procent rente mag betalen zij mogen dus niet meer eisen als dat desnoods moet je naar een bureau voor rechtshulp gaan want je staat in je recht groetjes nathalie
Hoi hoi, Ik heb zelf jaren bij een incasso bureau gewerkt en ben consultant geweest. Ik zou me niet sappel maken hoor... Ik meen gelezen te hebben dat je het bedrag een dag voor de brief nog hebt overgemaakt naar de zorginstelling. Als dat op je afschrift staat heb je met dat hele bureau niets te maken. Ff bellen, evt kopie van afschrift sturen waarop datum van afschrijven staat. Tenslotte heb je het overgemaakt voordat je die brief kreeg. Evt kun je toegeven door rente te betalen (dit bedrag moet uitgesplitst zijn in je brief) maar zkr niet de kosten die ze in rekening brengen voor die ene brief. Succes, gewoon ff bellen. Aardig blijven en uitleggen. Oja en voor BKR hoef je helemaal niet bang te zijn. Dat word je geregistreerd voor leningen/kredieten en evt. achterstanden op deze leningen.