M´n vriend is al dagen aan het hoesten, en eigenlijk wordt het alleen maar erger. Gisteravond ging alles nog best redelijk, naast het hoesten dan, maar sinds vanmorgen is het echt heel erg. Hij hoest dus verschrikkelijk, heeft koorts, z´n ogen zijn helemaal rood (van de koorts waarschijnlijk), hij heeft hoofdpijn, ligt vreselijk te trillen (dat heeft ie zelf niet door), hij kan niks eten, pijnstillers helpen niet, en zodra ie even gaat zitten valt ie meteen weer om.. Nu ben ik van plan om straks even de dokter te bellen. Als de dokter zegt dat er niets aan de hand is, weet ik het tenminste zeker. Op dit moment vertrouw ik het gewoon niet Nu is het punt, m'n vriend wil niet dat ik de dokter bel, omdat die 'waarschijnlijk ook niks kan doen'.. Als ik toch bel, val ik m'n vriend dan af, of is hij gewoon heel erg eigenwijs en doet ie zich stoerder voor dan ie eigenlijk is? Ik heb 'm nog nooit eerder zo ziek gezien, dus ik heb niet echt 'vergelijkingsmateriaal' zeg maar
Ik zou gewoon de dokter bellen. Mannen zijn vaak eigenwijs wat betreft de dokter.... Straks is het wel ernstiger dan verwacht en zal ie je waarschijnlijk wel dankbaar zijn
Zou gewoon bellen, al is het alleen maar om jou gerust te stellen Kan je niet even buiten staan en dan bellen? Vind het ook niet zo goed klinken hoor, dus zekerheid voor alles denk ik dan maar.
Ik zou toch voor alle zekerheid ff de HA bellen, ik denk zelf dat je vriend zich stoerder voor doet nu. Voor mijn gevoel gaan mannen niet zo gauw naar de HA....die zijn vaak wat afwachtender.
bellen!! des noods laat je een huisarts komen omdat jeje vriend niet zo kan vervoeren het hoeft niet te zijn maar het kan ook erger zijn hoor! hier ook z'n eigenwijs hij wilde ook niet hebbend at ik belde. toch gedaan en maar goed ook want meneer mocht gelijk door naar het zieken huis. achteraf bleek het een zeer agressieve vorm van pfeiffer te zijn.
Gewoon bellen meid! je vergeeft het jezelf niet als je het niet doet en er gaat wel iets mis.... hij zal misschien ff mopperen, maar dat maakt niet uit! mijn vriend is net zo, ze moeten eerst half dood zijn voordat ze een dokter willen bellen.... Nou toen lagtie dus 's nachts een keer te ijlen en trillen in bed en midden in de nacht dokterswacht gebeld, in de auto gesjouwd en naar ziekenhuis!!! hoop dattie snel op mag knappen!!
Gelukkig, bedankt voor de reacties.. Nu weet ik tenminste dat ik geen enorme aansteller ben en dat jullie hetzelfde zouden doen
Ik zou gewoon bellen hoor meis, je kan beter te veel dan te weinig bellen ... BEterschap meis voor je mannetje ....
Ik zal even bellen als ik jou was, want mijn neef had dezelfde symptomen en hij bleek dus Q Koorts te hebben. Dus wel even bellen en even bloed laten prikken. Zweet hij snachts ook erg?
Ik zou hem zelf even laten bellen, hij moet zelf toch even antwoord geven op de vragen van de hap aangezien hij zelf het beste voelt waar hij last van heeft.
Precies, maar dan zal ik toch echt eerst zelf moeten bellen, want als ik dat aan hem overlaat gebeurt het gewoon niet Ik moest net niezen, en meneer zegt heel droog 'Gezondheid!' We gaan nu even naar boven, kijken hoe het met 'm gaat, en dan de dokter bellen!
Gewoon het nummer intikken en op groen drukken en de telefoon in zijn handen duwen en roepen 'snel, hij belt al!' (doe ik hier altijd wanneer meneer ergens niet naartoe wil bellen )
gewoon bellen hoor! is toch even fijn om de ha even te horen wat er aan de hand is. beterschap voor je mannetje
Klinkt ook wel als een hevige bronchitis! Heb daar ooit 2 weken mee op bed gelegen, torenhoge koorts en ijlen en ik hoeste me helemaal kapot! Gewoon bellen!
Dan zal ik wel een beetje vreemd zijn maar als hij het echt niet meer uithoud belt hij vanzelf wel hoor , ik zou dan denken t is een volwassen vent en hij weet hopelijk precies wanneer hij moet gaan bellen Maar ik ben dan ook niet echt het zorgelijke type wat mannen betreft
Net gebeld, maar we kunnen er voor nu gewoon vanuit gaan dat het gewoon een flinke griep is! Als de koorts verdwijnt en daarna weer terugkomt, als ie slijm gaat ophoesten of als het in z´n geheel erger wordt moet ik weer terugbellen.. Nu moet ik er voor zorgen dat ie lekker in bed blijft, geen lichamelijke inspanningen doet en genoeg blijft drinken!
Denk precies zo. Als hij niet wil bellen prima toch. Wat als de dokter zegt kom maar. Gaat hij er dan wel heen?