Hoi meiden, we hebben besloten een vruchtwaterpunctie te laten doen en nu vraag ik mij af of je ook het geslacht komt te weten bij de uitslag. Als ze naar de chromosomen van het kind kijken kunnen zien ze toch ook het gelacht? Geloof ik? Zeggen ze dat ook als je er om vraagt? Iemand info. of ervaring? Thanx! Niek
Ja dat klopt. Ze zien dan ook gelijk of het een meisje of jongen is Mag ik vragen waarom je een vruchtwaterpunctie doet? Zijn er afwijkingen in de fam of n.a.v. nekplooimeting? Liefs
Je moet van te voren een formulier invullen en daarop kun je aangeven of je het wel of niet wilt weten. Als je dan wordt gebeld met de uitslag en je wilt het niet weten, dan zeggen ze het niet. Later krijg je nog een schriftelijke bevestiging en daar staat het dan ook op verzoek wel of niet in. Ik weet niet of je al eerder een vwp hebt gehad? Wij hebben er eentje gehad n.a.v. een minder goede uitslag van de combinatietest. De vwp zelf is me heeeeel erg meegevallen; het deed echt geen zeer (hetzelfde prikje als wanneer je bloed prikt), en de dag zelf heb ik een vaag zeurend gevoel in mijn buik gehad, dat de volgende ochtend over was. Twee dagen rustig aan gedaan en toen mijn normale dingen weer opgepakt. Gelukkig was onze uitslag oké, ik hoop die van jullie ook. Succes!!
Thanx Suzanne! Ik wil heel graag weten wat het is, dus ik zal het zeker vragen. Sjan, ik laat het doen omdat ik bijna 39 ben. Groetjes, Niek
Wij laten ook een vwp doen. Bij ons kwam er een verhoogd risico uit de combinatietest. De echo was helemaal prima. De nekplooi zelfs onder het gemiddeld en er was een neusbotje aanwezig. Maar mijn Papp-a waarde was niet in orde. Deze was erg laag en dit kan wijzen op een vroeggeboorte, groeiachterstand en zwangerschapsvergiftiging. We hebben een verwachting van 1 op 117 dat ons kindje een afwijking heeft. We gaan ervanuit dat ons kindje gezond is, maar voor de zekerheid doen we toch een vwp. Wij willen het geslacht dan ook weten.
Succes meiden! Bij mij was ook de bloedwaarde niet helemaal goed, maar de zwangerschap verloopt tot nu toe zonder complicaties. Hij ligt wel in een stuit en daarom hebben we heel binnenkort een geplande keizersnede, maar als dat het enige is..... Als jullie nog iets willen vragen over de vwp, dan mag je me altijd pb'en.
@Suzanne: had jij ook een lage papp-a waarde? Dit is bij mij de enige waarde in mijn bloed dat laag is. Dit maakt bij mij het verhoogde risico.
Wacht, ik pak even de papieren erbij...... HCGb 37 NT 2,1 PAPP-A 783 Ik weet niet of dit laag of hoog is? Ik heb me er destijds in verdiept, maar ik weet het even niet meer nu..... Oh, en onze kans op Down was 1:200, precies op het randje waarbij je in aanmerking komt voor een vwp. Maar ik heb er geen spijt van dat ik hem heb gedaan, het heeft ons een hoop rust gegeven.
We hebben donderdag een gesprek in Erasmus hier in Rotterdam. Ze doen dan nogmaals een echo en zullen mijn bloedwaardes bespreken. Daarna maken we pas de definitieve beslissing voor een vruchtwaterpunctie.