Willen jullie weten wat het wordt?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 2012mama, 13 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Willen jullie weten wat het wordt?

1. Nee...het blijft een verassing

2. Ja, we krijgen een jongen

3. Ja, we krijgen een meisje

4. Ja, maar weten het nu nog niet

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Ike1983

Ike1983 Bekend lid

21 okt 2009
    853
    32
    28
    Bij de eerste wisten we ook niet wat het zo worden. Kijken of ons voorgevoel juist was. Had mijn gevoel het toch hardstikke fout.
    Bij de eventuele volgende zwangerschap zou ik het ook niet willen weten.

2. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    bij onze eerste wilde we het weten, en nu ook weer. Met de 20 wk echo vragen we het gelijk. Maakt gelijk van een spannende echo ook iets leuks. Ook vertellen we het tegen diegene die het weten willen. Mensen in ons omgeving vinden het leuk om kado's te kopen die passen bij een jongen/meisje.
    De bevalling (en trouwens hele zwangerschap) is al spannend genoeg. Hoef er niet aan toe te voegen door het geslacht af te wachten.

3. Wijfie79

Wijfie79 Actief lid

15 okt 2010
    208
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik wilde het graag weten, mijn man (helaas) niet.

Hij heeft me weten te overtuigen door met het argument te komen dat je zo goed als alles in je leven kunt plannen en dit een van de weinig dingen is die moeder natuur voor ons regelt. Hij bracht het op een hele mooie manier en zijn ogen fonkelden, dus ik kon niet anders dan er mee in te stemmen. :)

Dus wachten wij in spanning af tot die kleine geboren gaat worden… Dat valt niet altijd mee als je al die leuke kleren ziet ed, maar shoppen kan ook nog zodra ons hummeltje er is, dus daarvoor hoef ik het niet te weten. :cool:

4. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij willen het heel graag weten! Ben nu al nieuwsgierig, haha, en ik moet toch echt nog heel wat weekjes wachten... Bij mijn eerste barstten we ook zowat uit elkaar van nieuwsgierigheid, toen de echoscopiste bij de 20-weken-echo vroeg of we het wilden weten, riepen we tegelijkertijd: JAAAA!

5. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Wij wilde het weten omdat we erg nieuwsgierig waren. Deze dame lag uitgebreid met haar beentjes wijd dus dat was niet te missen:p

6. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Ja ik wilde het graag weten, want ik denk dat ik me zo beter kan voorbereiden. Voor mij is dat belangrijk i.v.m. psychische problematiek. Dus ik ben heel erg blij dat het tegenwoordig kan :) en heb er dankbaar gebruik van gemaakt.
    Aanvankelijk zouden we het geheim houden omdat mijn man dat graag wilde en alleen aan naasten vertellen, maar hij heeft het er moeilijk mee :p en het is inmiddels zo ongeveer publiek geheim dus ik zeg het ook steeds vaker gewoon. Daar wordt de baby niets minder van.

Als er geen reden was geweest had ik het vast ook wel willen weten. Het kan, dus waarom niet? Maar ik kan me ook voorstellen dat mensen het liever een verrassing laten zijn.
    Wat ik wel jammer vind is dat veel mensen het niet respecteren als een ander het niet wil weten of het wel weet maar niet wil vertellen. Dan gaan ze zo verongelijkt lopen doen, alsof je het doet om hen te pesten. Of ze onderwerpen je aan een kruisverhoor met strikvragen in de hoop dat je je verspreekt. Vreselijk vind ik dat, het is toch niet hun zwangerschap? Ik vraag er zelf nooit naar bij een zwangere.

7. zoemeisje

zoemeisje Actief lid

13 apr 2011
    274
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Heb voor de onderste gekozen.

Wij willen het wel weten als het zo ver is.

8. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Bij onze eerste zoon wisten we het niet. Dat was erg leuk en spannend en mijn gevoel zat helemaal goed.
    Nu weten we het wel en zat ik met mijn gevoel helemaal fout :p
    Ik vind beide iets hebben. Als je het niet weet is het spannend en nu vind ik het leuk om al te weten dat er weer zo'n heerlijk mannetje in mijn buik zit :)

9. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Mijn man wil het absoluut niet weten, vind hij erg leuk om het een verrassing te laten.
    Maarr ik twijfel, ik ben zoooo nieuwsgierig!
    Ik heb nog tot eind september de tijd om te bedenken of ik het wel wil weten, dan heb ik de 20 weken echo.
    Als ik het dan wil weten, zeggen we het verder niet, tegen niemand. Dat was dan de voorwaarde voor mijn man :)

Het lijkt mij wel handig eerlijk gezegd, vooral met kleertjes en spulletjes, maar ja na de geboorte heb je ook nog genoeg tijd om van alles te kopen!

10. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Wij wilden het wel heel graag weten en bij de 20 weken echo was er ook goed te zien dat we een dochter krijgen. Bij 26 weken nog een echo gehad en toen was er ook goed te zien dat ze echt een meisje is.
    Voor ons was het puur nieuwsgierigheid en praktische overwegingen. En ik weet ook dat ik mijn mond voorbij praat dus iedereen mag ook weten wat het is!
    Maar iedereen daarin zijn ideeen en keuze, verrrassing is ook leuk natuurlijk.
    Wij hebben dan wel besloten dat niemand de babykamer mag zien ter compensatie :)

11. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ja, wij willen het weten! Vindt het wel zo fijn, kan ik daar de kinderkamer en de kleertjes op aanpassen. Ook mag iedereen gewoon weten wat het wordt :)

12. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Ja, wij weten ook wat het wordt; een jongetje.
    Wij wisten het bij de 1e ook al. We vinden het gewoon praktischer om het wel te weten. Nu bij de 2e helemaal, qua kleertjes en kleurtjes op de kamer. En de verrassing is voor ons al groot genoeg, de baby op zich is al spannend genoeg.

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij hadden, voor we zwanger werden van Thirza, bedacht dat we het niet wilden weten. Maar ik was zo ontzettend kotsberoerd en dat bleef maar aanhouden (uiteindelijk 7 maanden lang), dat ik het toch wilde weten. Manlief eigenlijk niet, maar afgesproken dat we het voor onszelf zouden houden en bij de volgende het een verrassing zouden laten.
    Maar toen ik bij de vorige zwangerschap noemde dat ik het toch wel praktisch vond om het vooraf te weten weer, vond manlief dat eigenlijk ook wel.... :) Dus we gaan gewoon weer kijken :) (en deze keer mag iedereen het gewoon weten).

Deel Deze Pagina