hallo allemaal, ik heb hier en daar al wat gelezen in andere topics, maar wil niet in iemand anders haar topic kalken over mijn probleem. Ik heb dus ook een borstontsteking (voor de 3e x) en het meeste is er wel uitgemasseerd en gedronken, wat vast zat dan. Maar als ik de ene borst met de andere vergelijk en er in voel en knijp, voel ik dieper gelegen toch nog bobbels en bulten en dat krijg ik niet weg. Ook is mijn productie tot een absoluut 0 punt gedaald Mijn meisje krijgt nu te kort en dat vul ik dan maar bij met gewone voeding met hoog vochtgehalte (ze is al bijna 9 maanden) en fruit. Ze wil graag bij me drinken en pakt me ook echt beet ervoor, maar ze kan het geduld niet op brengen om het eruit te halen want het duurd zo lang ineens en het is verdomde weinig Met de kolf lukt het al helemaal niet want vind daar totaal geen kracht aan zitten. Ik heb een doosje domperidon in huis, zal ik dat anders even gebruiken om het op te krikken, want dit is zoo niet leuk.! Voelt frustrerend dat ik haar niet kan geven wat ze wil en nodig heeft. Ik verlies nu een btje mn geduld hoor. :x Alvast bedankt.! ps; het is geen borstweefsel wat ik voel.
He wat vervelend dat je nu voor de 3e keer een bo hebt. Wanneer waren die andere keren ? En hoe heb je dat toen opgelost ? Heb je ook enig idee hoe dat steeds komt ? Heb je bv spruw of een kloof ? Of drukt er iets op/in je borst ? En hoe lang heb je nu al last van die bo ? Heb je ook een kuur ? Wat algemene tips zijn: borst warm maken voor de voeding, hierdoor gaan de melkkanaaltjes meer open staan en krijg je de verstopping makkelijker weg. Meemasseren tijdens de voeding. In wisselende houdingen voeden. Je zegt dat het met de kolf niet lukt. Maar kolf je uberhaupt wel iets ? Mischien zou je eerst kunnen kolven en daarna je kindje aanleggen. Hopelijk heb je hier eerst iets aan heb hier 2 huilende kindjes.
ik heb goede ervaring met kruidenthee. venkel, fenegriek en boragie om de melkproductie op te krikken. Een hele grote kop drinken een kwartier van tevoren en het gaat echt super. Tegen borstonsteking: echinacea. bv echina forte van dr vogel. 6 keer per dag nemen als je het al hebt, twee keer per dag ter voorkoming.
hoi meiden, bedankt voor de tips. ik heb 2x eerder bo gehad dat was in de kraamperiode. dus toen kwam het door stuwing en mss ook door de kloofjes geen idee. hoe het nu komt, het zou mss kunnen doordat mn meisje zo druk is met andere dingen dat ze zich de tijd niet gunt om goed leeg te drinken. ik heb in de 9 maanden tijd zo goed als geleerd hoe ik het kan voorkomen en hoe ik het kan genezen, maar deze was zo hardnekkig dat ik even dacht dat het me niet ging lukken.! mn borst was ook helemaal beurs en had zelfs pijn in mn baarmoeder.! de knobbels zijn inmiddels weg gelukkig, het heeft even geduurd maar dan heb je ook wat.. mijn productie is zodanig gekelderd dat ik mn meisie alleen maar tevreden kan houden door haar om de 1,5 uur aan te leggen en dan is het echt minimaal. ik weet niet of het werk wat ik/we vandaag hebben gedaan om het om te krikken al zn vruchten afwerpt, want het is nog zo weinig. ik merk het morgen ochtend wel als ik haar de eerste voeding geef, normaal gesproken heb ik dan meer dan genoeg -net als de rest vd dag- maar vanochtend had ik bij de eerste nog geen eens genoeg pfff. ik slik al 2x per dag 2 domperidon tabletten en verder doe ik veel aan leggen. wisselvoeden werkt niet, want eenmaal mn meisje door heeft dat het zuigen toch geen nut meer heeft draait ze zich om om er weer vandoor te gaan, tis een drukke tante momenteel.! ik heb wel venkel thee, maar ik dacht dat dat niet voor bv was, maar tegen krampjes.!