Willen of moeten leven van klein budget- topic

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavan3meisjes, 28 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marloes84

marloes84 Bekend lid

21 aug 2011
    500
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ehh ja ik bedoelde een recept :D

2. Islah

Islah Niet meer actief

Eigenlijk maak ik het precies zo: Eenvoudig Leven: brood bakken (scheelt mij typewerk, haha). Alleen dan gebruik ik cakevormen i.p.v broodbakvormen, werkt net zo goed alleen het brood krijgt een iets andere vorm. Maar er passen net geen 2 broodbakvormen tegelijk in de oven en cakevormen wel, scheelt toch weer de helft aan stroomkosten.
    En o ja ik doe het kneden dus gewoon met de hand i.p.v een machine, maar ik heb dan ook geen gezin met 10 kinderen zoals deze mevrouw haha. Maak 1x per week 2 broden, en meestal is dat wel genoeg... Soms 2x. En dan maak ik ook nog regelmatig apart ronde Marokkaanse broden voor bij het avondeten.

3. marloes84

marloes84 Bekend lid

21 aug 2011
    500
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dankje!

4. Baby 2

Baby 2 Actief lid

12 nov 2014
    235
    1
    16
    Ik lees hier graag mee. ik zie regelmatig luiers en billendoekjes langs komen. Als je nog een kleine baby hebt, is het misschien de moeite waard om over te stappen op wasbare luiers. Je gebruikt dan dunne inlegvelletjes voor de poep, deze gooi je weg, of als je wilt spoel je ze uit en was je ze mee.
    Wasbare luiers zijn wel een flinke eenmalige aanschaf, zijn eventueel ook via Mp te koop. Ik had ze nieuw voor 400 euro, doe er nu ruim een half jaar mee, heb ze inclusief billendoekjes er nu ongeveer uit. Dl is bijna een jaar, komend jaar gaan we besparen. Wat je sowieso kunt doen is thuis washandjes/ stukjes hydrofiele luier ipv billendoekjes doen. Scheelt zo rond de 2 euro per week. En wassen doe je toch wel veel met een kleintje.

5. Islah

Islah Niet meer actief

Ik maak zelf babydoekjes met (sterke) keukenrol, water en kokosolie. Niet wasbaar maar wel goedkoper dan de allergoedkoopste doekjes, en gezonder.

6. Kimbolini

Kimbolini Actief lid

4 jun 2014
    111
    1
    0
    NULL
    NULL
    Heb je misschien ook het recept voor de marokkaanse broden :D;)

7. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Nog een tip; wanneer je extra geld hebt door bijvoorbeeld een bonus, vakantiegeld, dertiende maand etc aflossen op bijvoorbeeld de hypotheek, eventuele schulden of op de spaarrekening zetten.

Over twee weken doen wij dit weer en dan komt er in ene 175 euro extra per maand vrij :)

8. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    even snel mijn bijdrage ik heb tot nu toe goede tips voorbij zien komen en als ik meer bedenk zal ik het ook wel eventjes erbij zetten :D

Ik zie vaak Zooplus langs komen in dit topic, maar bitiba.nl is ook van zooplus allen nog eventjes wat goedkoper. als je hier besteld krijg je een bevestigings mail van zooplus. het enigste verschil is de hoogte van de verzendkosten zo is het bij zooplus 35 euro en daarboven gratis en bij bitiba is het 49 euro en daarboven gratis.

maar het scheelt wel 3 euro per zak voer (in mijn geval;)). dus ik bestel of meerdere zakken tegelijk zodat ik alsnog boven de 49 uitkom of ik bestel kluiven en dergelijk erbij want in de supermarkt zijn die nog duurder! zo scheelt het me toch een hoop geld :)

9. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Leuk topic!
    Heb inspiratie opgedaan en onze energieleverancier maar eens gebeld. Had 5 jaar geleden voor het laatst contact,maar die prijzen zijn natuurlijk enorm gedaald. Hop 30 euro in de maand goedkoper met een nieuw contract bij huidige leverancier. Tikt dat even aan.

10. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Mij is nog wat ingevallen
    gratiz.nl.

Vaak leuke acties met geld terug of proberen

11. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    #191 Fee89, 3 dec 2015
    Laatst bewerkt: 3 dec 2015
    *zucht* Gisteren met vriend boodschappen gedaan. Geen goed idee dus. Gans de winkelkar lag vol koeken, droge worstjes, chips, frituursnacks ...

OK, we hebben wel visite dit weekend, maar hij moet heus niet alles in de winkelkar leggen met ditzeflfde excuus. Met wat hij mee heeft genomen, kunnen we het ganse weekend door continu mensen ontvangen en wat lekkers aanbieden. zo veel! :$ Volgende keer maar weer alleen gaan...Maar hij gaat zo graag mee boodschappen doen dus ik weet niet of het lukt :(

En online booschappen: je moet voor 150 € boodschappen doen hier want anders komen er 5-7 € verwerkingskosten bij. :)

12. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    als je bij de lidl ( bij ons in de buurt is dit zo weet niet of het overal zo is )
    boodschappen doet na 19.00 krijg je een gratis brood als er over is
    lees vaak dat mensen het brood van de lidl niet lekker vinden maar misschien zijn er ook mensen die hier iets aan hebben.

13. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Sinds kort is bij ons in de buurt ook een supermarkt die ook bezorgt! Yes, ideaal. Minimale bestelorder van 15 euro. En in de maand december bezorgen ze gratis.

14. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Die visballetjes lijkt mij superlekker. Ga ik ook eens maken.

Ik wok wel eens groenten. Daar doe ik 2 sukken koolvis (in stukjes) doorheen. Zelfgemaakte ketjap-woksaus erdoor. Met rijst of noedels.
    Is ook een goedkope maaltijd.

Vanavond eten wij stamppot snijbonen. Verse snijbonen zijn op zich best wel prijzig vind ik. Ik zag ze in de aanbieding liggen voor 1 euro / 400gram.
    Ik bak 250gr chorizoworst in stukjes op met 2 gesnipperde uien. Dit mengsel doe ik door de stamppot heen.
    Chorizoworst kost 1,25.

Lidl heeft nu handperen in de aanbieding. 79 cent p/kg.

15. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Ik heb dat al vaker gehoord. Helaas doen ze dat bij ons niet.

16. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.797
    497
    83
    Geen idee of het genoemd is, maar bij de Hema krijg je het laatste uur dat ze open zijn 25% korting op brood en verswaren.

En bij de AH krijg je ook eind van de dag korting.

17. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Beste inkoopavond, zaterdagavond vlak voor sluitingstijd. Vlees, brood en van alles met 35% sticker omdat t net niet weekend over mag.

18. Zealda

Zealda Lid

1 dec 2015
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor besparen op je energiekosten. Heb ik een Toon. Die slimme thermostaat van de reclame. Je kan je verbruik per dag bekijken en hij geeft pieken aan. Ideaal!

19. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    hier zijn alle supermarkten op zondag open dus dan gaat die vlieger niet meer op. de AH is zelfs ik meen alle dagen open want ook eerste kerst en nieuw jaar.

20. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.269
    6.178
    113
    Weet niet of deze tip al is gegeven maar wat bij mij onwijs veel douchegel en shampoo scheelt is overgieten in flesjes met een pompje. Vooral de kinderen kunnen nog niet zo goed maat houden ;)

Deel Deze Pagina