Willen of moeten leven van klein budget- topic

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavan3meisjes, 28 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Zelfs dat is lastig! Ivm versheid etc. Hebben jullie gerechten die jullie vaak eten of is dat afhankelijk wat er in de aanbieding is?

2. Islah

Islah Niet meer actief

En mocht je nog shampoo hebben die je niet gebruikt, daar kan je ontzettend goed mee ontkalken. Ik gebruik een bepaalde fles shampoo waarvan ik jeuk op m'n hoofdhuid krijg gewoon dus voor de kranen e.d haha.

3. Islah

Islah Niet meer actief

Wij kijken vooral naar wat er in de aanbieding is maar daarnaast kopen we ook een aantal soorten andere groenten. Als er groenten in de aanbieding zijn die je goed kan invriezen dan doe ik daar veel van in de vriezer. Met de meeste groentensoorten kan ik veel gerechten bedenken, ben best creatief met koken.

4. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Hier is het tussen 23 en 7 volgens mij dal. Ik heb geen vaatwasser en droger. Wel een wasmachine zonder uitstelknop, die zou ik om 23 nog aan kunnen zetten als ik daarvoor op blijf. Alleen dan moet de was er in blijven zitten tot de volgende ochtend, ga niet in het holst van de nacht naaar buiten. Dus dan gaat de was natuurlijk stinken als het er zo lang in zit. In de praktijk gebruik is dus amper stroom in het daltarief. Enkelvoudig is in ons geval vast goedkoper. Ik ga mijn man de verantwoording over deze klus geven, haha. :)

5. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Enm mijn dochter kreeg vanaf net aan een jaar gewone melk, die dure opvolgers vond ik echt niet nodig!

6. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Ik lees over toiletpapier in de aanbieding. Maar dan nog is het meestal duurder dan het basistoiletpapier. Wij hebben het van het oke merk van de plus. Gewoon zacht papier 12 rollen voor iets meer dan 2 euro.
    Dat geld voor heel veel dingen. Basismerk blijft altijd goedkoper.

Deksels op de pannen: je kan zelfs voor de helft minder stroom en gas koken. Bij aardappels en pasta: ruim water erin en laten koken. Vijf minuten doorkoken. Gas/plaat uit en deksel erop. Na de normale kooktijd is het gewoon gaar. Rijst doe je de rijst in de pan. Water erin tot twee vingers boven de rijst. Aan de kook brengen en dan de plaat/gas uit en wachten tot al het water weg is.

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.258
    6.155
    113
    Volgens mij moet je dan ook een andere meter..
    En ik was ook niet s nachts (vanwege het geluid, kan ik niet slapen) maar was kan je prima in de wasmachine laten zitten s nachts, zolang je het deurtje niet opent. :)

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik laat de was met gemak een dag in de wasmachine zitten, dat stinkt niet hoor. En je kan trouwens ook stekkers kopen met een timer. Dan zet je de wasmachine op als je gaat slapen, maar laat de stekker de wasmachine pas opspringen op het ingestelde uur.

9. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.041
    2.908
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik koop bepaalde dingen eens in de zo veel tijd bij de Action. Wc papier 24 rollen voor 4 euro en keukenpapier 1 euro voor 4 rollen. Ik vind het echt geen schuurpapier ofzo.

10. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Die timer ga ik naar kijken, thanks! Maar brrr, dat ruik ik écht wel. Vooral zwarte was met spijkerbroeken, die haal ik er echt direct uit.

11. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Hier geen last van! Ben gisteravond vergeten de was uit de wasmachine te halen, heb het net pas gedaan. Rook nog naar lente (van de wasverzachter, haha). Mijn vriend zegt dat dat het kan liggen aan de leeftijd van je machine. Die van ons is namelijk nog geen jaar oud.

12. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Overigens is ons boodschappenbudget €50 per week (twee personen, twee katten en een aquarium). Redden het altijd!

13. Islah

Islah Niet meer actief

Met pasta doe ik dit zelfs maar 1 minuut hoor. Alleen met spaghetti lukt dit niet zo, de slierten gaan dan zo aan elkaar plakken helaas.
    Rijst kook ik ook zo maar dan duurt het nog wel minstens een half uur voordat het gaar is nadat al het water is verdampt, overigens vind ik dit gewoon de lekkerste manier, dus niet zozeer vanwege de besparing.

14. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Wij kweken zelf onze eigen kruiden. Die zijn zo duur in de supermarkt. Normaal ook wat eigen groenten ed maar dit jaar door een slechte zwangerschap niet gedaan alleen kruiden maar zelfs dat scheelt al.

Keukenrol gebruiken wij hier niet. Jaren geleden mee gestopt en nooit gemist. Ik heb allemaal wasbare doekjes gekocht en die gebruik ik dus nu.

15. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Hij is wel echt schoon, ik was regelmatig op 90 graden, gebruik niet te veel of te weinig poeder en geen wasverzachter. Misschien is dat t wel, die wasverzachter maskeert aardig. Alleen scheut azijn volstaat ook en schijnt beter te zijn, dacht ik. Lekker goedkoop ook. :p

Ik ben trouwens echt officieel heeeul dom. Ml wist me net te vertellen dat er wel een uitstelknop op zit. Dat heet "voorprogrammering". Ik heb al die tijd gedacht dat dat voorwas is. :) Ik boekje er op nageslagen en zit er echt gewoon op. Machine is trouwens net 1.5 jaar oud dus was ook wel dom dat ik dacht dat het er niet op zat. Beter nadenken. Maar goed, ik ga direct de was laten draaien vannacht. Morgen toch op tijd eruit om te werken.:)

Iemand nog lekkere budget gerechten? Ga mn weekmenu samenstellen.

16. Islah

Islah Niet meer actief

Kruiden moet je ook niet in de supermarkt kopen (als je ze koopt) maar bij de Marokkaanse/Turkse supermarkt... Een bosje munt is daar 3x zo groot voor 1/3 van de prijs van de AH. Veel andere dingen zijn daar trouwens ook goedkoper dan bij de supermarkt, wij kopen daar onze specerijen (in zakjes, zit veel meer in dan die potjes van AH), peulvruchten, gist e.d.

17. Islah

Islah Niet meer actief

Ik kan wel gewoon was een aantal uur in de wasmachine laten zitten zonder dat het gaat stinken. Doe ik regelmatig i.v.m tijdgebrek haha. Maar dan moet het deurtje wel dicht blijven.
    Wij hebben gewoon een enkele meter, dubbele meter was bij ons energieverbruik echt geen voordeel.

18. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Klopt maar ik kan niet altijd daar naartoe helaas, zeker niet toen ik zwanger was met mijn bekkenklachten en daarna door het enorme bloedverlies :(

Maar hoorde gisteren van een vriendin dat vlak bij mijn moeder een nieuwe Turkse supermarkt is geopend en dat die heel goed en goedkoop is. Ga vanmiddag bij mijn moeder op de koffie dus gelijk even daar kijken.

19. Islah

Islah Niet meer actief

In Amsterdam zit toch ook een Tanger, die schijnt nog goedkoper te zijn dan de anderen. Wij kopen er (eens in de zoveel tijd, in Den Haag) ook een hele voorraad kruiden voor in de vriezer, peulvruchten, bulgur, e.d.

20. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Oh en afgelopen zaterdag was ik bij schoonouders en toen ben ik toevallig even naar de Tanger supermarkt gegaan. Ook echt spotgoedkoop met bepaalde producten :D

568 gr paprika 0.39 cent, avocado's 0.39 cent ps, Turkse stokbroden 0.29 cent per stuk. Erg fijn.

Deel Deze Pagina