Hier ook sinds kort boodschappen online besteld. Dat scheelt ook hier echt heel veel, en dan wat betreft kosten, maar ook wat betreft tijd, en ik koop minder onnodige producten.
Maar onnodige producten kopen (of niet) heb je toch gewoon zelf in de hand. Mijn man is hier over het algemeen degene die de boodschappen doet, en hij koopt altijd echt alleen wat er op het lijstje staat. Ook online word je geconfronteerd met aanbiedingen en kan je alsnog op van alles en nog wat klikken.
Tsja, ik hou ontzettend van mijn lente wasverzachter. Zeker in deze vieze donkere maanden Het liefst gooi ik er een halve fles bij Woknoodles! Beetje kip en groente erbij, superlekker En dan niet die ene uit het pakje, maar gewoon zelfgemaakte. Goedkoop + lekker. Of pasta. Doet 't ook altijd goed.
Hier vorig mnd Ziggo abbo omgezet. Internet moest eruit (we hebben glas via eigen zaak), toch moest ik een nieuw abbo aanvragen. Prima! Ga van 55 naar 36 euro, maar schrijven ze toch activatiekosten af! Ik gelijk gebeld en hup hoef toch geen activatiekosten te betalen. Zo dat scheelt weer 30 euro! Zo is het altijd goed om even te bellen!
Eens! Online boodschappen doe ik (nog) niet, maar ik koop echt alleen wat op mijn lijstje staat. En dat lijstje is zorgvuldig samen gesteld.
Wij leven van een budget van 70 euro per week. (Staan onder bewindvoerding) We zijn (nu nog) met 2 volwassenen en een kind van 5. Daar haal ik eten, huishoudelijke artikelen, make up en douche dingen van. De rest spaar ik op voor kado's, kleren etc (wat ik niet elke week nodig heb) Wat ik in de supermarkt haal ben ik gemiddeld 40 euro per week aan kwijt ( eten, wasmiddel, afwasmiddel, kattenvoer en kattengrind.) Make up en shampoo haal ik van kruidvat eigenmerk en de shampoo sla ik vaak in als daar een aanbieding van is. Douchezeep sla ik vaak in als bij de AH route 99 is en dan vooral de FA en palm olive die normaal bijna 4 euro zijn zijn dan 99 cent. Dit zijn dingen die ik dus niet elke week nodig heb en kan zo 30 euro per week apart zetten of voor extra dingen gebruiken. Verder ga ik ongeveer 2x per jaar naar de kapper (lang en makkelijk haar) en verf mijn haar thuis. De verf haal ik vaak bij action. Daar betaal je misschien 3 euro voor. Mijn man gaat uiteraard wat vaker en mijn zoontje scheer ik thuis. Wij rijden geen auto, hebben geen droger en hebben alle twee een eigen telefoon alleen hij heeft er gewoon een simkaart in en ik heb een simonly van 30 euro per maand en ik kan onbeperkt bellen, smsen en internetten. We hebben daarom ook geen huistelefoon. Televisie en internet simpelste abonnement. We hebben een 40% korting abonnement op de trein. Kost 30 euro (dacht ik) per jaar aanfezien we geen auto hebben en mag op deze kaart nog 3 personen meenemen. Gelukkig zijn de schulden niet problematisch en ons inkomen hoog dus zijn we snel uit bewindvoering. Als we eruit zijn wil ik deze uitgave zeker behouden we kunnen hierdoor veel sparen. Er zou alleen wel een auto worden aangeschaft.
Gewoon een stuk zeep onder de douche gebruiken kan net zo goed i.p.v douchegel trouwens. Veel goedkoper en je huid droogt minder snel uit (wij gebruiken olijfoliezeep).
ja restjes douchegel knijp ik leeg in het (bijna) lege pompje dat je nog in gebruik hebt. Of als je echt eens veel tijd hebt, knijp je alle gratis stalen douchegel leeg in datzelfde pompje, zo van die mini zakjes die anders toch al die jaren steeds in de badkamer blijven liggen
Oh echt? Ik krijg elk jaar zo'n aanbieding op de mat van 30/35 euro ofzo is dan een maand geldig Misschien is die de rest van t jaar 55 euro?
Wcpapier halen wij ook altijd in de aanbieding en dat ik écht goedkoper dan bijvoorbeeld van de Lidl of de Aldi (uitgezonderd dat grijze papier, maar dat hoef ik echt niet..). Een paar weken terug was de Page bij de Makro in de aanbieding, voor 6 euro per 40 rollen We hebben nu nog 120 rollen in de trapkast liggen
Wij leven ook erg zuinig maar soms denk ik dat we het best nog zuiniger kunnen doen. We hebben al een boodschappen budget wat we per maand pinnen en dit is dan 200 euro voor met zn 2e. Dus ong 50 euro per week. Maar we doen niet aan een weekbudget omdat we ook 1x per maand naar aldi gaan om o.a pakken drinken in te slaan en dan ook nog naar de supermarkt voor andere dingen. Ik heb ook een folder app en hou alle aanbiedingen bij. Als ik weet dat bij supermarkt x de kroketten in de aanbieding zijn ofzo ga ik ze niet bij supermarkt A. kopen. Vooral acties als 1+1 gratis ben ik gek op en sla ik tandpasta en wasmiddel enz in. Ik kick erop om te zien hoeveel korting ik dan heb. En nu met mn zwangerschap heb ik bv echt behoefte aan ijsthee blikjes. damn zo lekker! Maar dan voel ik me wel eens schuldig want normaal kopen we dat niet en tsja frisdrank is natuurlijk wel weer duurder als drinken uit pakken zonder prik. Maargoed beetje verwennerij in mn zwangerschap mag... Ik ben ook heel erg geweest met lekkere dingen dat we heel veel kochten omdat ik gewoon zown vreetzak ben nu. Gelukkig is nu die periode over en heb ik er niet eens zoveel behoefte meer aan. Verder heb ik last van mn hormonen, normaal een kou kleum en nu heb ik het warm. Kachel hoeft van mij dus ook niet aan, tsja 17,5 vind ik hier al goed te doen. En als ie aangaat dan op 19 maximaal (vind ik eigenlijk al te warm haha) Zoizo gaat ie betijds uit omdat het lang warm blijft. Vandaag is de temp vanzelf gestegen van 17,5 in ochtend naar 18,5. Ik ga geen kou zitten lijden, maar als t niet nodig is dan ga ik m niet aanzetten. Verder werken we met stopcontacten met zown oranje knop die je uit kan zetten, ook heel handig om energie te besparen. Vaatwasser gaat hier maar 2-3x in de week aan, pannen doen we eigenlijk altijd ff op de hand en de rest gaat in de vaatwasser tot hij helemaal vol is (dan zijn we ook door al het servies heen haha) en dan gaat ie aan. Van de nuon kregen we dan ook een hoop terug en is onze termijn gezet naar 60 euro per maand, wel maar zelf omhoog gezet naar 80 aangezien we een kleine krijgen, als we weer geld terug krijgen is dat alleen maar mooi meegenomen! Waar ik eigenlijk nog meer op wil besparen? soms NOG bewuster en goedkoper boodschappen doen (koopjes zoeken is best verslavend net zoals dingen gratis ben ik ook erg van) en minder dingen halen buiten de deur ofzo qua eten. Ook met shoppen moet ik me soms wel eens inhouden. En ja soms koop ik toch nog die ene inpuls inkoop aan decoratie ofzo. En nee dat had ik eigenlijk niet nodig maar t is zooo leuk.. (vooral ikea is erg dan kom je met altijd meer naar buiten dan je echt nodig had!) qua kleding koop ik voor mezelf ook nix meer, ik heb de komende jaren geen winter of zomerschoenen nodig aangezien ik in mn studietijd wel 10 paar uggs heb gekocht en een stuk of 15 paar diesel gympen. En kleding gaat hier ook nooit stuk dus dat scheelt dan weer, kheb een kast vol met vesten vanaf dat ik 15 was en alles past nog en staat nog leuk. Ik denk dat ik ook een potje wil aanschaffen voor het doen van leuke dingen dat we per maand daar wat in doen. Bios doen we ook al goedkoper met een 10 rittenkaart waardoor je nog maar 6,50 p.p betaald voor de film ipv 9,50. En voor een uitje heb ik altijd wel een kortingsbon
Ik ben vanmiddag mijn internet/televisie/telefoon gaan bekijken. Nu hebben we ziggo, en ik heb het extra zenderpakket geschrapt, scheelt nog geen tientje. Nu hebben we allebei een mobiel abbonement bij KPN, dus als het goed is krijgen we daar extra korting als we overstappen.
Dit klopt, dit hoorde wij ook en wij kregen totaal 10 euro per maand korting dus 5 euro per persoon wat je dan iedere maand korting krijgt op je telefoon rekening. Sommige zullen misschien denken '' maar '' 10 euro maar iedere euro die je kan besparen is er weer één toch?