Willen of moeten leven van klein budget- topic

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavan3meisjes, 28 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Logan

Logan Niet meer actief

Ik vind dat dus ook. :) En de Ziggo wilde mij niets extra's aan korting geven, dus ik heb gezegd dat we als we onze mobiele abbonementen gaan verlengen gelijk een alles in 1 pakket daar afsluiten.

2. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Groot gelijk!

3. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.806
    785
    113
    Ik zie hier de slimme tip van ieder jaar overstappen qua energieleverancier. Ik dacht dat we best goed zaten, maar we kunnen flink besparen! Hoe is de ervaring van mensen die vaak overstappen? Zitten daar veel haken en ogen aan? Zou bij ons zo 260 euro schelen op jaarbasis (bijvoorbeeld naar Oxxio of E-on), dat is toch zeker de moeite, maar ben wat huiverig voor gedoe merk ik. Iemand die me gerust kan stellen?

4. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Oxxio lijkt goedkoop maar eind van de rit ben je meer kwijt
    Spreek uit ervaring
    Kpn korting op je mobiel is toch alleen als je Kpn compleet heb dus ook thuis een pakket heb van tv Internet en telefoon?

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    eneco zijn wij op nat gegaan. In 1,5jaar tijd bijna 1000 euro bij moeten betalen.
    Na 1 jaar nuon weer bijna 300 euro terug gehad.
    Ik stap nooooooit meer over van energieleverancier! Er zijn veiligere dingen om op te bezuinigen.

KPN op de mobiel....pfff als je duur wil, dan is KPN een goede optie. Mijn god wat vragen die veel voor de abbonementen.
    Wil je bezuinigen? Schaf een simlockvrije telefoon aan en een sim only.

6. Logan

Logan Niet meer actief

Wij zaten bij oxxio en hebben huismerk energie. Scheelt ons bestvwat volgens de verkoper. ;) Ik heb het maandbedrag wel hoog gehouden, ik krijg liever wat terug aan het einde van de rit.

Kpn is inderdaad duur qua abonnementen maar mijn telefoon is het hem aan het begeven dus ik kan niet langer wachten en over op iets anders. Als we internet enzo van ze nemen krijgen we korting dus ik ga het maar zo doen.

7. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    hahaha volgens de verkoper... wij van wc-eend adviseren wc-eend... ;)

Eneco zou ook beduidend goedkoper zijn. Maar met hetzelfde maandbedrag als bij de Nuon kwamen we dus grof aan het bijbetalen!
    Dat was de duurste stofzuiger die ik ook heb gehad...en tis nog een klote ding ook.

8. Logan

Logan Niet meer actief

Ja das natuurlijk altijd zo ;) maar goed het loont wel om over te stappen steeds. Nieuwe klanten krijgen altijd korting. Ik hobbel elke twee jaar naar een ander.

9. Groen

Groen Actief lid

12 apr 2013
    443
    394
    63
    Gaslicht.com of easyswitch.
    Let vooral ook op de kosten per m3 en kwh.

Hier trouwens zeker de ervaring dat het heerlijk goedkoop is met overstappen. Wij switchen nu elk jaar tussen eon en energiedirect. Bij Eon hebben we iets langer moeten touwtrekken om de bonus (aantal keer gemaild), dus energiedirect bevalt totnogtoe het beste. En lekker goedkoop :) Wij betaalden 125 pm voor een (slecht geisoleerd) hoekhuis en kregen (inclusief bonus dan) 800 euro terug. Betalen dus inmiddels nog maar 105 pm.

10. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Da's op jaarbasis toch een mooie 120 euro :)

11. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Overigens zitten wij bij Delta, maar dat kun je volgens mij alleen krijgen als je in Zeeland woont. Hebben een internet, telefoon en televisiepakket voor 35 euro p/m. Maar we willen de huistelefoon eruit gooien. Scheelt ons 5 euro in de maand en we gebruiken 'm dus echt niet. Staat alleen te verstoffen.
    Scheelt toch weer 60 euro per jaar :)

12. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Als je m niet gebruikt, is elke euro teveel. Wij hadden Telfort internet & telefonie, telefonie laatst er uit gegooid, scheelt elke maand 17 euro! Terwijl we er amper gebruik van maakten. Telefoon verkocht voor 25 euro. En bij Telfort weer een jaarcontract afgesloten voor alleen internet waardoor we 2 maanden gratis kregen. Beter!

13. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Precies!
    Probleem is alleen dat mijn vriend ons contract voor drie jaar heeft laten vastzetten :( Is natuurlijk een hartstikke stomme actie, maar goed. We doen het er maar mee, helaas!

14. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Oooh, haha, kerels verpesten ook alles. 😂

15. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hebben jullie in Nederland geen groepsaankopen voor energie? Dat scheelt ook enorm!

De provincie Antwerpen organiseert hier elk jaar een groepaankoop voor elektriciteit en gas. De eerste keer overgestapt en meer dan 600 euro per kaart kunnen besparen. Dit jaar zo'n 200 euro.

16. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    (Spijker)broeken van kinderen met scheuren op de knie niet gelijk weg gooien maar afknippen tot korte broek voor de zomer of repareren met van die strijkapplicaties.

17. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Ach, gelukkig gaan we er niet failliet van :p

18. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    In de energie durf ik dat dus echt niet meer... 1 keer gedurft en dat heeft ons heel veel geld gekost ipv opgeleverd...ik doe het niet meer.

19. p1982

p1982 Niet meer actief

zit ook te twijfelen om over te stappen met energie, van essent naar nuon

hier momenteel aan het opruimen en verkoop de spullen die we niet meer gebruiken

20. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Ik bel dus steeds mijn huidige leverancier met welke aanbieding ik heb. Dan gaan ze overleggen etc. Kost je 20 minuten aan de telefoon maar ze gaan er eigenlijk altijd onderdoor. Ook hebben wij dezelfde leverancier als netbeheerder. Stap ik over gaan de transportkosten etc omhoog dus hou dat ook goed in de gaten.

Deel Deze Pagina