Wij hebben een periode gehad dat we MOESTEN bezuinigen, in augustus 2013 (net voor de geboorte van E.) liep mijn werkcontract af, en wegens bezuinigingen van het bedrijf werd die niet verlengt. 3 maanden WW en toen hield het op. We hebben maanden gehad dat we geld vanaf de spaarrekening terug moesten boeken om de boodschappen te kunnen doen. Blij waren dat de kinderbijslag bijgeboekt was zodat E nieuwe kleren kon krijgen. Geen leuke uitjes meer (niet zo vaak meer als voorheen, gingen we bijna maandelijks wel uit eten of naar de bios of beiden) Toen kon het er echt niet van af. Boodschappen minder luxe merken zoveel mogelijk bij de Lidl en in aanbiedingen bij de AH of Em-Té We begonnen elke maand een keer bij mijn ouders te eten. Zo bespaarden we elke maand zo'n 100 euro uit. In oktober ondanks alles toch een grote stap gemaakt, een grote kans die misschien maar een keer voorbij zou komen. We hebben een huis op de kop getikt, moest veel aan gebeuren en konden daar gelukkig een mooie lening voor afsluiten. van ons vorige huis wel een restschuld van 20.000 overgehouden. (al zijn onze woonlasten nu niet veranderd ten opzichte van ons vorige huis ivm een prachtig lage hypotheek rente) betaalden vorige huis 550 pm en nu zelfs nog minder Incl. de restschuld (zo'n 500pm) We besparen dus nog op de zelfde voet door, mijn salaris gaat elke maand naar de spaarrekening, we sparen voor een andere auto omdat ons waggie van 20 jaar oud waarschijnlijk niet zo lang meer te leven heeft. We besparen op: Boodschappen (zoals ik al eerder zij) Shoppen vaak in de sale, en kopen echt alleen wat we ECHT nodig hebben Shoppen met verzekeringen, nu komt de zorgverzekering er weer aan. Ik vermoed ook dat we dit waarschijnlijk ook zo blijven doen, het is een kleine moeite. en als we zo wat leuks over houden om leuke dingen te kunnen doen waarom niet
Dat is alleen het eerste jaar. En je moet dan min. 2 jaar je abo behouden... (dus jaar erna betaal je wel de volle mep)
Ik kom ook gezellig meekletsen. Hier gaat er ook teveel uit aan onzin dingen Deze maand ben ik voor het eerst begonnen met het geld te pinnen, ben benieuwd hoe het zal gaan.
Onzin dingen kopen is hier ook wel echt aan de orde hoor! Daarom stel ik mijzelf nu de vraag: heb ik dit echt nodig? Denk dat ik de afgelopen maanden al heel wat geld heb bespaard
Volgens mij een tip die ik nog niet heb gelezen (of misschien over het hoofd heb gezien) maar vaker vegetarisch eten. En dan geen dure vleesvervangers maar gewoon meer noten, peulvruchten en bonen.
Jawel, door mij. : ). Met noten kom je trouwens even duur als vlees uit of duurder zelfs. Wij eten ook vaak ei of peulvruchten om vlees te vervangen! Vanavond weer lekker vegetarische moussaka.
Tsja, sorry, daar maak je ons dan weer niet zo blij mee Ik maak wel vaker bv macaroni of pasta zonder vlees. Dan met creme fraishe en spinazie. Is ook erg lekker Maar maak het zeker niet elke week! Komt het zo je keel uit
Helaas moeten wij bezuinigen ondanks dat we beiden fulltime werken. Twee dure leningen uit het verleden en onverwacht hoge kinderopvangkosten. We hebben een budget van 80,- per week voor de boodschappen maar daar kom ik vaak overheen. Luiers koop ik tegenwoordig bij de Jumbo, ik vind ze evengoed als die van de Kruidvat. Luierdoekjes koop ik bij de Etos in de aanbieding, vaak heb je twee dozen voor de prijs van één. Helaas maakt mijn zoon nog niet echt aanstalten om zindelijk te worden dus we zitten nog wel even in de luiers ben ik bang. Ik zou graag de boodschappen online bestellen maar het probleem is dat ik altijd eerst naar de Lidl ga en wat ik daar niet krijg, haal ik vervolgens bij de Jumbo.
Dank voor jullie reacties meiden! Mijn eerste gevoel van 'nee' bij Oxxio was dus niet zo verkeerd Ik denk dat ik dit maar eens ga proberen. Wie weet lukt het op die manier, hoewel ze geen welkomstbonus oid hanteren bij greenchoice, dus ben benieuwd of het lukt.
Billendoekjes hebben ze bij de Zeeman ook! Vaak kun je een doos voor een mooi prijsje meenemen. Misschien scheelt dat?
Ik zweer bij de billendoekjes van Europrofit (ze hebben ze bij Kruidvat, maar niet alle filialen, maar wel online). Voor een pak betaal je 69 cent, zitten er volgens mij 72 in ofzo. En niet geheel onbelangrijk, ze zijn ook echt prettig Wij moeten het deze week met 40 euro doen, vanwege onverwachte uitgaven. Loop al de hele ochtend te puzzelen hoe Luiers hebben we gelukkig nog, dus het gaat alleen om eten. In ieder geval een grote zak aardappelen
Ik krijg ook niet die bonus maar lagere tarieven. Gewoon hard zijn. Doen ze het niet ben je weg naar een ander en dat willen ze ook niet. Heb ook al eens 180 euro korting op de eindafrekening gehad.
Die 40 euro moet wel te doen zijn. Gewoon de hoogstnodige producten kopen. Prei is vandaag nog in de aanbieding bij Lidl voor 19 cent per stuk (lekker in een ovenschotel). Ook even bij andere supermarkten kijken wat er in de aanbieding is op groente/fruit/vlees/brood. Ik zag vandaag een spitskool liggen bij AH onder 80 cent. Wortels zijn nu ook niet erg duur. Wij halen brood bij AH tijgerbruin voor 1,20. Maar Aldi/Lidl verkoopt ook goedkopere broden. Wij eten vanavond gebakken aardappels (aardappels over van eergister) en ik wok spekjes met een gesneden spitskool erbij. Eventueel 2 grote uien snipperen en meewokken. Lekker goedkoop. Stamppot, groentesoep of een pasta gerecht is ook goedkoop te maken. Dagje pannekoeken eten en je bent al een heel eind de week door.
Bij ons in het dorp is nu bij de Etos heel veel 1+1 gratis. Zelfs voordeelverpakkingen luierdoekjes voor gevoelige huid van Etos merk 1+1 gratis. Kan je toch weer even mee vooruit.
Voor overstappen op enkeltarief hoef Jr geen nieuwe meter. Aan het eind tellen ze de stand van de twee meters gewoon op. Wij zijn naar enkel tarief overgestapt omdat ik meer thuis ben overdag en ook liever overdag was wanneer het me uitkomt. Zijn nu niets duurder uit.
Goede tips! 40 euro voor 3 personen moet prima lukken... Wij geven wel eens minder uit en dat is dan niet eens bewust vaak. Moet wel zeggen dat we vaak dingen op voorraad hebben zoals houdbare producten en blikjes tomaat e.d maar toch. Koolvis is goedkoop en lekker. Ik heb er eens visballetjes in tomatensaus van gemaakt en daar kan je met ruim 4 personen van eten. Groenten kijken naar de aanbiedingen, of diepvriesgroenten. Als ontbijt lekker havermoutpap (melk, wat lepels havermout, snuf kaneel en wat suiker of honing) i.p.v duur brood en duur beleg. Brood is trouwens ook vaak met een 30% korting sticker bij de AH of anders eens zelf maken. Geen frisdranken/koek e.d in huis halen. Gestoofde groenten met ei in tomatensaus (op z'n Chinees, met gember) is ook erg lekker, en dan met rijst erbij. Hoef je ook geen vlees meer te eten. Of preistamppot met ei (dat wordt hier in Zeeland veel gegeten). Met ei als vleesvervanger kan je alle kanten op, peulvruchten trouwens ook. Erg goedkoop, gezond en lekker.
Kip is bij de ah in de aanbieding. Of ik bak idd spekjes bij of door een gerecht en neem dan geen stuk vlees erbij, scheelt ook. Brood ben ik zeikerd in heb liever van die luxere brooden van de AH, zelf smul ik van het verse maisbrood. Nu is op elke dinsdag brooddag en dan 3 broden voor 5. Nu nog met zn tweeen dus mooi voor (iets meer dan) een week brood in huis. Meteen in de vriezer en per dag aantal plakjes wat je eet eruit halen blijft het lekker vers!
Zelf brood maken is echt het allervoordeligste: Mijn zelfgemaakte brood is te vergelijken met bakkerskwaliteit brood. Maar dan kost het wel evenveel als het allergoedkoopste brood van de Lidl. Dus 3 broden kosten bij mij 2,70. Maar ik moet zeggen dat ik zelf brood bakken leuk vind, als je daar niks aan vindt is het een straf om steeds brood te moeten maken natuurlijk... En dan zitten er alleen goede ingrediënten in, dus geen verbrand moutpoeder, varkensvet, sojabloem o.i.d.
Met de oven, twee cakevormen (er kunnen er twee tegelijk in) en m'n handen om te kneden : ) Of bedoelde je dat je een recept wil?