Even in het zo kort mogelijk mijn verhaal; 9 maart gestopt met de pil, eerste cyclus 30 en 2e 28. 3e cyclus ineens 17 dagen en meteen 13 dagen ongesteld. Dat was 22 mei. Toen heb ik van woensdag 3 tm zondag 7 juni veel steken gehad in mijn eierstok wat erop kan wijzen dat de eisprong eraan komt. Dat is nu dus al 2 weken geleden en ik ben nog niet ongesteld, zit nu op dag 33 vd cyclus. Afgelopen zondag een Tuur testje en vandaag was de test weer wit. Niet ongesteld en niet zwanger vind ik erg frustrerend, laat me dan maar gewoon meteen ongesteld worden. Maar hoe kan het zo zijn dat ik nog steeds niet ongesteld ben als ik 3 tm 7 juni veel last heb gehad van mijn eierstok? Stel dat die erna is gesprongen( misschien 9 juni ) dan zijn we nu dus precies 14 dagen verder en ik voel niet veel. Wat denken jullie??
Ik denk dat je cyclus nog niet stabiel is, kan even duren als je nog niet zo lang gestopt ben met de pil. kan zijn dat je nod pas over een paar dagen is, jouw lichaam doet er hoogstwaarschijnlijk niet precies 14 dagen over na de eisprong... Maar, kan natuurlijk ook een zwangerschap betekenen, maar sommige vrouwen testen pas een aantal dagen na nod positief! Zolang je niet bloed is het goed! ik help het je hopen fingers crossed
Dankje voor je berichtje! Daar hou ik ook rekening mee dat het nog even zn tijd nodig heeft. Al vond ik 30 en 28 dagen meteen de eerste rondes heel netjes. Dat zou dus betekenen dat mijn lf langer is.. Dat kan ook. Dan kan ik ook nog eens niet 14 dagen terugtellen voor de eisprong haha, dat is helemaal lastig. Ik ga me denk ik bezig houden met ovulatie testen en tempen. Hoe werken de ovulatie testen?? Ik ben hier namelijk niet in thuis
Ik gebruik alleen ovulatietesten, tempen vond ik niet zo prettig sochtends in bed met mn vriend ernaast (zo slecht voor mn s*ksleven hihi) Ik gebruik vanaf cd 10 iedere ochtend rond 10 uur (niet met de eerste plas iig) een ovu test, meestal rond cd 14/15 een mooie dikke streep en dan gebruik ik nog 1 of 2 dagen om zeker te weten dat lh piek is geweest! meer ervaring dan dit heb ik ook nog niet
Tempen heb je idd gelijk in, maar dan weetje wel zeker dat ie echt geweest is wat zou je aanraden bij een onregelmatige cyclus? T verschilt bij mij zo je ziet nog al.. Vanaf welke dag zal ik dan beginnen?
Ik weet niet zo goed wat je dan het beste kunt doen, misschien als je krampen voelt ff gaan testen met ovu testen. tempen is wel goedkoper :/ Verder is mijn cyclus redelijk stabiel (28/33 en nu na 14 dagen ei) dus ik heb daar geen ervaring mee helaas Misschien dat iemand anders dit weet? wat mij hielp om een stabielere cyclus te krijgen zijn de vitamines van davitamon 'femfit' als je die 2 op een dag neemt dan heb je ook genoeg foliumzuur binnen.
Tempen is betrouwbaarder dan ovutesten. Een lh piek waarop een Ovutest geageerd is geen garantie voir een eisprong. Tempen is veel betrouwbaarder. Maan neem de tijd. Na 3 rondes kan je cyclus nog alle kanten op gaan. Stress is ook echt niet bevorderlijk voor je cyclus
Het kan even duren voor dat je cyclus stabiel is, kijk naar mijn handtekening, ik dacht ook dat die stabiel was totdat ineens een cyclus van 19 en 1 van 39. Ga anders temperaturen of/en ovulatietesten gebruiken, zo krijg je een beeld van je cyclus