Na 5 maanden het jongetje (7 jaar) in huis gehad te hebben, hebben we besloten om hem niet te adopteren. Het is een schattig, grappig ventje maar omdat we zwanger zijn kunnen we hem niet de zorg geven in de toekomst die hij nodig heeft. Het advies van de pleegzorg is ook om geen pleegkinderen in huis te hebben ouder dan je eigen kinderen. Ze kunnen namelijk (onbewust) je eigen kind wat aan doen en een slecht voorbeeld zijn voor je eigen kinderen. Ik vind het heel jammer dat we tijdelijk moeten stoppen en of overgaan op jonge babietjes. Dit jongetje heeft ook boosheid aanvallen en kan het al voor me zien hoe dit uit de hand kan lopen. Het is een vervelende beslissing, maar het is beter zo. Hebben jullie ook wel eens met dit dilemma gezeten?
Och jeetje wat moeilijk!! Het lijkt me niet makkelijk allemaal dan zeg! Wel vind ik het verbazingwekkend dat je na 5 mnd hem mag adopteren! Dat hoor je toch niet heel vaak??? Qua leeftijdsverschil ken ik alleen de regel dat er vier jaar tussen zou moeten zitten ivm jaloezie maar niet om de reden die jij beschrijft. Er zitten blijkbaar enorm veel verschillen in pleegzorgorganisaties.
moeilijk hoor, elke organisatie is anders, maar ook bij onze organisatie willen ze het liefst 2 jaar verschil met eigen kids.