Ik las net op een site dat als je een voorliggende placenta het. Dat je dan geen sex meer mag hebben omdat je de placenta kan beschadigen. Het is nog niet zeker dat ik het heb, maar het is wel mogelijk. Ik ben inmiddels 19 weken en heb al meerdere echo,s gehad, zouden ze dan al gezien moeten hebben dat ik een voorliggende placenta heb?
Dat zal dan alleen in het geval van een echte voorliggende placenta zijn. Dat is namelijk een placenta die voor de uitgang van de baarmoeder ligt. En niet een placenta die aan de voorkant ligt. Met 19 weken kunnen ze al goed zien waar de placenta ligt en zolang ze er niet duidelijk iets over gezegd hebben dat ie voorliggend zou zijn zou ik me er geen zorgen over maken. Als ie voorliggend zou zijn kun je namelijk niet natuurlijk bevallen en moet je een ks, en daar zouden ze je dan echt al van op de hoogte gesteld hebben.
Volgens mij is het onzin, maar misschien moet je het even aan je verloskundige vragen. Bedoel je met voorligend, dat de placenta aan de voorkant ligt of dat het recht voor de uitgang ligt? Bij mij ligt ie ook aan de voorkant en ik heb gewoon seks gehad hoor. Niks aan de hand
Dat geld alleen als je placenta precies bij de uitgang ligt, wat niet zo vaak voorkomt. Bij een voorliggende placenta, wat veel vaker voorkomt, geld dat niet je hoeft je dus geen zorgen te maken
Rond de 19 weken kunnen ze dat idd zien ja, dus dan hadden ze er vast wel wat van gezegd. En idd, verwar een placenta die aan de voor kant ligt niet met een voorliggende placenta. Dat laatste houd idd in dat ie voor de baarmoedermond ligt en dan is er kans op bloedingen door sex. Mocht je je ongerust erover maken, gewoon de volgende keer vragen aan de VK
Nou mijn placenta leg ook aan de voorkant.. en ik ben bij de verloskundige geweest en bij 2 echoburo's maar geen 1 iemand heeft gezegt dat ik geen sex meer mag hebben. Wel zeiden ze dat ik de baby iets later zou voelen.. maar ik voel me meisie nu ook elke dag.. neit constant maar wel vaak..
@lovecouple: er is een verschil tussen een placenta aan de voorkant en een voorliggende placenta. De placenta aan de voorkant zoals jij dat hebt betekent gewoon dat hij aan de je buikwand ligt. Een voorliggende placenta ligt voor de uitgang en in dat geval is het soms beter om geen sex te hebben.
Mijn placenta ligt ook aan de voorkant en vk zegt niks over sex of niet.. Ik denk dat je bedoeld als het voor de uitgang ligt, wat pas later in de zwangerschap lijkt mij voor kan komen..
Bij mij heeft de placenta heel lang voor de uitgang gelegen (tot week 30) maar niemand heeft gezegd dat we geen sex mochten hebben. We hebben wel sex gehad en er is niets raars gebeurd. Het lijkt mij echt een fabeltje. groetjes Judith073 36 weken zwanger
ze kunnen al heel snel zien hoe de placenta ligt, bij mij zeiden ze al bij de termijnecho dat ie achter ligt en dat is elke echo bevestigd.