In België is dat ook heel anders dan hier in Nederland. In België is het ook heel normaal dat moeders gewoon fulltime werken. Ik woon dicht bij de Belgische grens en ken ook wat mensen. Voel je dus niet aangesproken o.i.d.
Ik vind het ook een lastige kwestie... Ik werk nu 1 ochtend in de week op de zaak van mijn vriend en doe freelance fotografie-klussen. Ik merk dat ik, als ik aan het werk ben, mezelf heel 'nuttig' voel en het me ook uitdaagt. De zorg komt voor het grootste gedeelte, zo'n 90% ook voor mijn rekening... Ik ben ook best trots op het feit dat ik die zorg zelf draag en ik haar kan zien ontwikkelen. Ik haal er veel voldoening uit haar groot te brengen, met haar te spelen, te voeden, te leren etc. Ik zou bijna niets liever willen dan deze tijd doorbrengen met de kleintjes. Maar toch klinkt een beetje werken me wel als muziek in de oren... Om uitgedaagd te worden, contact met andere volwassenen te hebben en om een eigen centje te verdienen. Maar voorlopig zal ik nog op deze wijze verdergaan... Wellicht wat meer ochtenden werken, maar het gros thuis zijn met onze dochter.