Hoi dames, ik lees hier vaak het advies met een kindje naar de ostheopaat te gaan of mensen die goede ervaringen hebben met een ostheopaat. Maar ik weet eigenlijk helemaal niet wat een ostheopaat doet? (schaam) Dus wat ik wil weten: - wat doet zo iemand? - om welke reden ging je er naar toe? - en heeft het geholpen? Bedankt! J.
Op www.osteopathie.nl staat e.e.a. aan info. Wij zijn er geweest met ons dochtertje ivm verborgen reflux. Ze kreeg toen ook medicijnen van de dokter voor reflux, dus ik kan niet bepalen hoeveel de osteopaat daarbij heeft geholpen. Hij heeft voor ons gevoel wel voor een groot deel de overprikkeling door de reflux weggehaald en haar geholpen met haar voorkeurshouding.
Ik ben met Evy naar een ostheopaat gegaan omdat ze heel sterk naar links keek . Ze kon haar hoofd niet draaien omdat er een blokkade zat in haar nekwervels door de bevalling. Een ostheopaat kan door aanraking vaak de wervels loskrijgen .Dit gebeurt op een heel zachte manier. helaas is dit bij Evy niet gelukt en ben ik doorverwezen naar een manueel therapeut.