bakeren jullie in in de pacco met dit weer,heb hem vandaag maar in de box te slapen gelegd. vannacht toen hij kwam voor een voeding,voelde hij helemaal klam aan. ik had hem alleen met een luier in de pacco,en het is gerust 27 graden op z,n kamertje de zon staat er de hele dag op!
27 graden en dan nog inbakeren???!!! Sorry hoor.. Maar zou jij met 27 graden ingepakt willen zitten? Dus nee ik zou het zeker niet doen, hartstikke warm en ze kunnen zo nog minder goed hun warmte kwijt.. Het is heeel belangrijk niet te warm te kleden! Mijn zoontje slaapt hier gewoon alleen in een romper en tis 24 graden in zn kamer
Ik zou ook niet inbakeren met dit weer, zeker niet als het 27 graden is op zijn kamertje, dat is veel te warm!
afgelopen nacht was het GEEN 27 graden op z,n kamertje hoor.... nu is het 27graden,en heb ik hem niet eens boven liggen hoor,heb hier in de box een bedje gemaakt ...zonder pacco dus. maar vanavond ook maar niet inbakeren dus
Maar als t nu 27 graden is koelt t snachts niet veel af toch.. Hier in ieder geval niet scheelt maar 1 graad ofzo...
Ik denk dat het belangrijk is om in deze situatie goed naar je kindje te kijken. Slaapt je kindje ook zonder dag hij ingebakerd is? Bij ons was dit absoluut niet het geval en daardoor kreeg hij het veel en veel warmer als ik hem niet inbakerde. Doordat hij namelijk niet werd ingebakerd was hij altijd zo druk en zo aan het strijden tegen zijn slaap dat ik hem zwetend en helemaal overstuur uit zijn bed haalde. Het was dan ook voor hem beter om hem wel in te bakeren, dus ook met het hele warme weer. Ik hield hem wel goed in de gaten, dus verder geen dekentje o.i.d. over en 's avonds / 's nachts zette ik zijn raam open zodat het lekker af kon koelen. Toen het de vorige keer heel erg heet was heeft hij de 1e dagen volledig in zijn pacco gelegen. Ik was toen alleen ook bezig met afbouwen en heb toen een paar dagen alleen de doek gebruikt die zijn armpjes vastmaakten (ja, ik weet er staat op de doeken dat je ze niet los van elkaar mag gebruiken maar had geen zin om een dure afbouw paccodoek te bestellen). Ik maakte de doeken wel extra vast met veiligheidsspelden zodat hij hem echt niet los kon maken. Op deze manier had hij lekker zijn beentjes vrij en was het ook direct een stuk minder warm.
ja, mis 2 graden en daarom dus maar niet inbakeren he..(laat het vanavond nog wel doorwaaien,gaat tegelijk met ons naar bed)
Tja, dan moet je je heel erg goed gaan bedenken wat beter is voor hem. Lekker rustig liggen in zijn pacco (die is gemaakt van katoen zodat hij minder warm is) of zichzelf helemaal druk maken en niet lekker rustig kunnen slapen..... Ik had de keuze snel gemaakt, ik zou zeggen hou hem echt goed in de gaten. Ga desnoods een keertje extra kijken/voelen. Als je ervoor zorgt dat hij genoeg drinkt, goede plasluiers heeft en verder vrolijk en alert is...
Dat laatste stukje..over goed plassen enzo is natuurlijk belangrijk.. Maar nog veeeeeel belangrijker is dat als een kinje het dus te warm heeft kan stoppen met ademen... Dus niet het is warm dus hij/zij droogt misshien uit ofzo..
Als het kindje het inderdaad veel te warm heeft dan is die kans aanwezig.. Daar heb je helemaal gelijk in. Daarom zeg ik ook ga een keertje extra kijken want vaak valt het enorm mee hoe warm het kindje het daadwerkelijk echt heeft als hij lekker rustig in zijn Pacco ligt te slapen (dit zeg ik dus zeker wel uit ervaring, zl hier was namelijk altijd lekker op temperatuur als hij sliep. Als hij dan wakker werd was dat direct een heel ander verhaal).