Ik dacht altijd dat die dingen superzacht waren (mag ook wel als je er je baby mee afdroogt) maar dat vind ik flink tegenvallen. Ik had ze bij de Hema al niet gekocht omdat ik ze niet zo zacht vond, maar bij Prenatal waren ze precies hetzelfde. Worden ze zacht na het wassen? Ik heb ze namelijk nog niet gewassen.
Hoort ook niet hoor... als het zo heel zacht is, neemt het bijna geen vocht meer op. Flanellen luiers zijn veel zachter maar weer niet zo geschikt voor het afdrogen. Heb je ze wel in de droger gedaan?
Ja na wassen en drogen worden ze zacht. Tenminste hier na de eerste keer wassen en drogen nog niet heel erg lekker zacht, toen nog een keer erin gedaan en weer in de droger gedaan en toen waren ze lekker ! Nieuwe zijn idd heel erg hard/stug.
Flanellen luiers zijn idd wat zachter dan de hyddrofiele. Maar na een paar x wassen worden ze zachter. Maar ik vind t wel meevallen, vind ze niet erg ruw, drogen best lekker af...ook zonder gewassen te hebben, maarja ik had meer flanellen
Ach ja, zo zie je maar weer verschilen zijn er! Wij hebben overigens nooit flanellen luiers gebruikt en gebruiken al tijden een badlaken ipv hydrofielluiers om te drogen. Kleine uit het badje, lekker helemaal warm in het badlaken, samen lekker lui in een stoel gaan zitten en de kleine lekker op de borst in het badlaken. En dan met een minuut of 20 weer opstaan en uitwikkelen om vervolgens lekker weer kleertjes aan te doen ! Lekker samen relaxen na het badderen !
Wij gebruikte ook veel een badcape, vooral na het douchen. Maar vond de hydrofiele luiers wel makkelijk voor de plooitjes. Als je ze zacht wilt hebben dan moet je ze even in de droger doen.
Idd, eerst een paar keer wassen en in de droger. Desnoods wasverzachter gebruiken van neutral, die mag bij baby's.
Ik vind het ook ondingen! Droog jezelf er maar eens mee af, het lijkt wel een scrubbeurt. Ik stapte bij mijn zoon al snel over op badcapes, nu heb ik er twee van Lodger en die zijn superzacht én absorberen goed. Misschien dat ik er ook nog wat van deze bij koop: IKEA NÄCKTEN Badhanddoek Die van 40x60 zijn 0,29
Nou, ik gebruik ze al meer dan een jaar en ze zijn nog niet heel zacht hoor, ook al doe ik ze in de droger. oke, ze zijn niet heel erg stug, maar toch echt niet zacht....... MAAR, ze nemen wel erg goed vocht op en drogen daardoor makkelijk af.
ik had er een paar bij de wibra gekocht en die zijn erg zacht die ga ik gebruiken onder het hoofdje de andere van de hema en prenatal die blijven wat stug en die ga ik gebruiken bij het afdrogen. gr jojo