Waarom zou dat niet kunnen? Je bent toch met zn tweeeën? (ga ik nu vanuit). Hier 3 kleine kinderen en deze manier werkt bij ons prima. Het werkt juist omdat het niet blijvend is. Ik wieg/voed oid mijn kinderen niet slaap, ze vallen zelf in slaap, ik bied alleen veiligheid als ze zich bang voelen in de kamer. En dat is niet constant, alleen als er echt iets aan de hand is.
Hier valt zoonlief na de borst altijd meteen en tevreden in slaap. Is wel vaak wakker 's nachts (buikpijn) en dan helpt niks anders dan de borst. Ik denk ook dat het anders is met een kind dat wakker wordt van de pijn of door een andere oorzaak. Als zoon geen last heeft van zijn buik wordt hij niet wakker 's nachts. Maar ik denk dat als zoon geen borst meer krijgt en wakker wordt, dit wel de manier is. Laten huilen is hier taboe.
Maar je bouwt het af he, je gaat elke dag verder weg zitten. Na een paar dagen zat ik buiten zijn kamertje (kamer is niet zo groot hahaha) en zodra hij zag dat ik ging zitten, ging hij liggen en deed ik zijn deur bijna dicht. Heel af en toe snufte ik om te laten horen dat ik er was en na een paar dagen liet hij zich gewoon weg leggen en hoefde ik er niet meer bij te blijven. Als je altijd dichtbij blijft zitten kun je ervoor zorgen dat je kind daaraan went en dan moet je er elke avond bij blijven omdat het anders niet geaccepteerd wordt.
Mijn dochters worden ook alleen maar wakker als ze ziek zijn. Maar mijn zoontje kan ook andere oorzaken verzinnen. Vannacht wilde die bijv. om 02.00uur spelen Hij stond in zijn bed met zijn knuffel te zwaaien en te zingen. Zolang die zingt vind ik het prima, maar daarna wou die toch weer gaan slapen (is gaan huilen) en heb ik even 3min naast hem gezeten zodat ie mijn hand kon vasthouden.
Mijn man werkt 1 keer in de week s'avonds, daarnaast is er ook een periode geweest dat ik in het ziekenhuis lag. Als ik alleen thuis was met de kinderen en ik zat naast bed van mijn oudste, en ondertussen werd mijn jongste wakker die ik ook moest troosten, werd de oudste overstuur omdat ik weg liep. Die huilde zo hard dat de jongste weer niet ging slapen etc, en heb er dagen bij gehad dat het tot 9 uur duurde voordat ze allebei lagen te slapen. Ik vond het dus echt geen succes. In mijn ogen is het belangrijk dat een kind zich veilig voelt op hun eigen kamertje, maar dat gevoel ook heeft als er niemand bij is. Mocht ze s'nachts wakker worden (zelden, maar bijv enge droom, ziek oid) blijf ik wel bij haar tot ze rustig is, maar ze gaat altijd zelf weer slapen.
Dat werd bij ons ook het probleem. Het verder weg zitten was hier lastig (ook niet zo'n grote kamer) maar vanuit haar bed kon zij niks zien voorbij de deuropening (of ik moest in de tuin gaan zitten, maar dat was en beetje koud ).
Ja precies, dat is dan jammer. Hier was het zo dat mijn zoontje in zijn ledikantje stond en zodra hij zag dat ik ging zitten, ging hij liggen en deed ik zijn deur op een kier. Gelukkig was af en toe snuffen voldoende voor hem, hihi.
soms hoef ik alleen maar wat voetstappen in de gang hoorbaar te maken en ineens issie stil .. of alleen zn deur even open te doen, wordt ie rustig... hij hoeft me niet per se altijd te zien....soms is ssshhh ook genoeg vanuit de deuropening
Hier dus niet. Lange tijd wel, maar nu al een tijdje niet meer. Ze wil ook geen voeding snachts, ze vraagt er niet om. Leg ik haar aan, drinkt ze 3 slokken om lachend los te laten en rond te kijken etc. Het liefst zou ze hebben dat ik haar op de grond zou leggen met speelgoed volgens mij. Het is duidelijk dat ze er een feestje van maakt en dat was voor mij de druppel. Dat wil ik niet, we waren 3 uur bezig met haar weer in bed krijgen! Dus vandaar dit. Er is geen reden te bedenken waarom ze wakker wordt helaas. Ze is helemaal nagekeken door de kinderarts, ze groeit goed, ze is overdag vrolijk etc etc. Ze wordt wakker en heeft moeite met in slaap komen. 's Nachts gaat dat wel beter, 's avonds is nu nog vaak een probleem. Vannacht heb ik haar bijvoorbeeld 1 x gehoort, dan wacht ik wel altijd even af en ze ging nu weer zelf slapen. Dus dat was een goede nacht. Gisteravond is ze wel 2 x wakker geweest. 1 keer had ze wel duidelijk buikkramp, waar het vandaan kwam weet ik niet, maar na een scheetje of 5 was het weer over en sliep ze weer binnen enkele minuten met papa naast haar bedje.
Ja, bij 9 maanden zal ook wel een sprong zitten. Ze kunnen dan kruipen en willen gaan staan en lopen en zijn daar dan hartstikke druk mee in hun hoofd!
Ja, ze heeft denk ik net een megasprong achter de rug. Trekt zich nu aan alles op en stapt overal langs. Toen was het inderdaad wel even slechter slapen. Nu valt het mee. Als we op deze manier doorgaan ben ik blij hoor, dit is echt een makkie tegenover de laatste 9 maanden.
Mooi om te lezen! Ik heb bij het bij Eva veel gedaan en nu nog regelmatig. Ik wist alleen niet dat het een naam had. De Wilson-methode dus . Eef viel altijd zo in slaap als ik even bij haar in de kamer was en ze mij zag. Ik vind het zo'n lieve manier van je kindje helpen in slaap te vallen. Het geeft mezelf ook zo'n heerlijk gevoel dat je kindje zich zo veilig voelt bij je aanwezigheid.
Dit is de wilson methode met de uitleg en filmpje van supernanny waar iemand het al eerder over had. YouTube - Supernanny - The Bullard Family 5/7
Ik probeer het sinds een week maar zit soms een half uur naast hem en zeg niks tegen hem alleen troosten of hand naast hem. Als ie in mijn ogen echt slaapt ga ik naar beneden maar toch binnen het uur meld ie zich weer Lijkt wel of niks hem helpt overdag beter te slapen