Wilt geen hapjes meer!

Discussie in 'Voeding' gestart door BABYxBUTTERFLY, 12 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BABYxBUTTERFLY

BABYxBUTTERFLY Actief lid

24 okt 2011
    407
    0
    0
    Den Haag
    Hallo dames, ik weet niet meer hoe of wat ik moet doen.

M'n dochter kreeg vanaf 3 maanden hapjes, ze vond het heerlijk en alles ging ook gewoon op. Nu sinds een klein maandje moet ze het niet meer. Heel soms krijgt ze 1x avondeten op (fruithapjes moet ze heeeeelemaal niet meer dus ik probeer dat ook niet meer). Verder eet ze 5 a 6 hapjes en kan ik het weggooien. Ik krijg t er echt niet in. Enige wat ze dus eet is ongeveer 6 a 7 flessen op een dag, en een boterham (soms) en soms smorgens pap of een papfles. Ze gaat rond half 9 naar bed maar komt gewoon vrolijk rond ene uur 12 voor een fles, smorgens om 5 uur weet en om half 8 eruit. Ik weet niet meer wat ik ermee aanmoet want ze heeft blijkbaar honger maar alleen een fles is prima. En nee t zijn niet der tandjes.

Groetjes !

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Geef je nou meer flessen omdat ze minder goed eet of krijgt ze dat sowieso?? Anders vind ik het wel erg veel eigenlijk....
    Hoeveel zit er per fles in?
    Hier kreeg ze rond die leeftijd nog 3x 180/6 met daarbij dan natuurlijk fruit, brood en avondeten.

Fruit: zou persoonlijk gewoon aan blijven bieden, verschillende soorten proberen, gepureerd of in stukken.
    Avondeten: geef je vers of potje -> misschien de andere eens proberen, gepureerd/geprakt/stukken, met aardappel/pasta/rijst oid. In ieder geval gewoon iedere dag blijven aanbieden (zou ik doen).

Wat is haar schema qua tijden en zo?

3. BABYxBUTTERFLY

24 okt 2011
    407
    0
    0
    Den Haag
    Ik geef nu meer flessen omdat ze anders echt honger heeft. en gewoon 180/6. Ik probeer van alles, kwa avondeten als fruit. Maar nee ze houd strak der mond dicht en wilt t gewoon niet. En schema:

8.30 ongeveer bed uit . even spelen en dan flesje en valt ze weer in slaap tot ong 10.00

daarna bied ik haar pap aan, meestal een paar hapjes en als ze het niet wilt krijgt ze een papfles.

rond 13.00 / 13.30 boterham met boter soms met beleg, deze eet ze wel goed op.

rond 16.00 flesje en dutje (probeerde soms rond die tijd een fruithapje)

rond 18.00 avondeten (wilt ze niet dus weer fles)
    rond 19.00 badje
    rond 20.00 fles
    rond 00.00 fles
    en tussen 3.00 en 6.00 weer een fles.

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Heb je al geprobeerd wat ze doet als jij haar niet voert? Dus bv haar een stuk banaan geven bijvoorbeeld. Meeste kindjes willen op een gegeven moment het liever zelf doen ipv gevoerd worden, en dan kunnen ze zeer hardnekkig weigeren te eten. Dochter hier precies hetzelfde; nu wil ze per se zelf met een vork eten, omdat ze ons ook met een vork ziet eten, zonder vork gooit ze eten gewoon op de grond, met vork eet ze het ineens wél.

5. BABYxBUTTERFLY

24 okt 2011
    407
    0
    0
    Den Haag
    Nee wilt ze niet, ze wilt gevoerd worden. Ze pakt de dingen soms aan, maar gaat dan knijpen erin en vervolgens laten vallen. of als ik het wil geven aan haar, snel met der mond naar het stukje eten.

6. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier wilde ze ook niet gevoerd worden met een lepeltje... stukken daarentegen ging veel beter, dus is misschien wel het proberen waard! (heb er ook heel wat mee 'afgeklooid' (is dat een woord?))
    Houd je er ook rekening mee dat je van de nr2 opvolgmelk maar 24 scheppen per dag mag geven ivm belasting voor de niertjes??
    Met 6 of 7 flessen van 180/6 ga je daar heel ver overheen namelijk.. Een keer zal geen kwaad kunnen, maar zou dat echt niet structureel gaan doen.
    Verder kom je er misschien ook mee in een vicieuze cirkel, door zoveel flesvoeding krijgt ze ook de kans niet om honger te krijgen.
    Ook moet je misschien niet het fruit proberen te geven op een moment dat ze eigenlijk een dutje gaat doen na haar fles, dan is ze misschien te moe en dan weigeren ook veel kindjes.

Hier hadden we volgend schema op die leeftijd (misschien heb je er iets aan), qua tijden is het ongeveer:
    7u Fles 180/6 + 3 scheppen granenpap
    Slapen
    10u Fruit
    12u Boterham met boter + fles 180/6
    Slapen
    15.30u Fles 180/6 (ging eraf met 7,5-8mnd -> toen soepstengel,broodkorst,rijstwafel oid)
    17.30u Avondeten
    19.30-20u Fles 180/6 met soms nog wat rijstebloem (afh van hoe goed ze gegeten had 's avonds)

Heel soms kwam ze 's nachts nog een keer, dan kreeg ze een 'verdund' flesje van bijv 120/3 of zo...

7. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Oh, heb je dus al geprobeerd, die stukken! (was net aan het typen)
    Je kunt haar ook gewoon af laten happen natuurlijk als jij bijv een banaan of zachte peer hebt of zo...

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Maar je geeft nu regelmatig elke 2 uur een fles van 180/6. Dat kan geen honger zijn hoor! Wel vermoeiend zeg, zo helemaal van de leg. Ik zou zelf gewoon een paar dagen helemaal stoppen met fruit en groenten, ze hebben pas met 6 maanden bijvoeding nodig en er zijn genoeg kindjes van 7 maanden die nog amper iets eten. Een tekort hebben ze echt niet zomaar.

9. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Hebben we hier ook gehad. Die fase is goddank net weer over.... Het leek wel of hij ineens niet meer wist hoe hij moest eten ofzo. Hij spuugde het zo weer uit. Met veel volharding kreeg ik er nog wel t een en ander in en ik gaf niet op voorhand extra flessen maar deed wel pap in de laatste fles en dan kwam hij sochtends ook nog wat eerder van de honger. Verder dus niet zo veel last van gehad als jij maar ik denk dus dat het een fase is.... T ging hier vanzelf ineens weer over ook dus er is hoop!!!!

10. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Dusss: minder flessen en honger laten krijgen en dan hapjes aanbieden. Wil ze niet? dan niet....honger? wéér die hapjes.

11. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Krijgt ze niet gewoon tandjes? Hier ook regelmatig slecht eten en elke keer kwamen er dan tanden.

Deel Deze Pagina