Schema baby 7,5 maand

Discussion in 'Voeding' started by aardbei1707, Mar 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    4,245
    681
    113
    Hoi hoi,

Ik wil weer even mijn schema met jullie delen! We zitten ook een beetje in de avond met groente en de laatste fles dat gaat de laatste tijd helemaal niet zo lekker.

Het is nu zo:
    8:00 fles 180/6
    11:00 / 11:30 fruit
    Tussen half 12 en half 1, 1 boterham
    14:30 fles 180/6
    17:30/18:00 groente
    laatste fles was nu tussen 7 uur en 8 uur, wij willen dit veranderen naar half 9 ongeveer. dit is omdat ze rond 7 uur niet te genieten is. Ze is dan volgens mij erg moe en wij willen de laatste fles niet te vroeg geven omdat ze dan vroeg wakker wordt en ze drinkt dan niet veel omdat ze nog vol zit van de groente.
    Alleen naar bed brengen zonder fles is moeilijk ze snapt het niet en wilt per se de fles. Nu lig ze toevallig wel op bed zonder de fles en ze is stil.. alleen nu afwachten wat ze doet als wij haar om half 9 wakker maken..

Mijn vraag hoe wij het het beste in de avond kunnen doen. En hoe doen jullie het? Groente en de laatste fles vlak achter elkaar werkt toch niet goed? dan zitten ze toch nog vol?

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou haar zeker niet wakker maken voor een fles en haar gewoon een flesje geven voor het slapengaan. Probeer anders de groenten rond 17 uur/17.30 uur te geven, als ze nog goed wakker is, en dan de fles echt net voor het slapen. Zo koppelt ze de fles aan slapen en maakt het niet uit of ze er veel van drinkt of niet. Fles: rustmoment.

Haar zeker niet wakker maken want dan haal je haar uit haar slaapritme en ben je straks verder van huis.

3. MissSol

MissSol Bekend lid

Dec 20, 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Ik zou haar ook eerder groenten geven (bijv. Rond 17.00uur)en dan wel een fles wanneer ze naar bed gaat. Ik zou zelf ook niet wakker meer maken voor de laatste fles. Mijn ventje krijgt ook ze laatste fles voor het slapen, ene keer drinkt ie hem op en soms drinkt ie maar weinig, maar hij slaapt vrijwel altijd goed door ongeacht wat ie drinkt.

4. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    4,245
    681
    113
    Maar hoe laat dan de laatste fles? om 7 uur? Soms slaapt ze tot 6 uur en maken wij haar wakker voor der groente.. ook dan houd ze het niet lang vol. Ze is dan snel moe denk ik of zo.. we moeten haar dan echt bezig houden en ja dat is soms niet te doen.
    Als ik haar al om 5 uur wakker zou maken.. zou ze nog eerder naar bed willen ben ik bang..

5. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Wat is haar slaapschema dan ?

6. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    4,245
    681
    113
    Ja dat is een goede. Laatste dagen is het overdag echt een drama. Ze doet weer slaapjes van een halfuur dus ja soms wel veel slaapjes op een dag. Maar dit is het ongeveer.

Half 8 wakker
    9 uur / half 10 naar bed.
    Op zijn vroegst om 10 uur wakker
    Dan om 12 uur/ half 1 naar bed
    Half 2 meestal weer wakker.
    Dan rond half 4 naar bed. soms dan weer een halfuur en soms lang en moeten wij haar wakker maken om 6 uur

Dan om op zijn vroegst (met uitzondering van vandaag) om half 8 naar bed tot de volgende ochtend

7. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Ik zou de groente vervroegen.... Ons schema:

6/7 uur (ligt er aannhoe laat hij wakker is) 200 cc pap
    Half 10/10 uur fruit (als hij later wakker was geen tussendoortje)
    12 uur boterham en fles 200 cc
    Half 3 fruit als hij dit niet in de ochtend heeft gehad anders soms ook fruit of een
    ander tussendoortje
    Half 5/kwart voor 5 groente hap eventueel met toetje
    Half 7/7 uur fles

Aangezien onze kleine overdag bijna niet slaapt is half 7/7 uur echt het matje voor hem. Soms laat hij weleens wat van de fles staan, dannheeft hij gewoon genoeg gehad en gaat het in de nacht ook prima.

Echter de laatste dagennis het hier ook wat gerommel met eten ennsoms snachts komen. Eerst dacht ik tandjes en dat is deels miss ook zo maar denk ook een beetje een sprong. Hij kan sinds een paar dagen ineens weer nieuwe dingen dus daardoor viel het me op. Vooral het brood is moeilijker nu. Ene dag wel andere dag niet. En gisteren nacht was hij twee uur wakker en aan het spelen in zn bedje. Echt een beetje sprong gedrag is dat voormonze kleine...

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wendyha, gezien het slaapschema van je kindje is het misschien een idee haar groenten tussen de middag te geven? Dus een warme lunch? En dan eet ze 's avonds een boterham. Als je haar nu moet wakker maken voor haar groenten zal ze er niet veel van eten.

Dus als ze goed uitgerust is tussen de middag, haar groenten geven. Wij hebben dit een tijdje ook zo gedaan omdat mijn dochter ook in de namiddag nog een dutje nodig had.

9. Mamishka

Mamishka Bekend lid

May 20, 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geef zelf het fruithapje rond een uurtje of 1/2 als mijn tweeling jongens wakker worden van hun dutje...misscien kan jjj dat ook doen
    Bij ons ziet schema er als volgd uit:

7 uur fles 180/6
    10.30 boterham
    13.00-14.00 fruit
    15.00 fles 180/6
    17.45 groente
    19.30-20.00 laatste fles

Ze slapen direct na het broodje en na de fles van 3 uur

10. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    4,245
    681
    113
    Geef jij na de boterham dan nog iets te drinken? Ik geef hier altijd water maar daar drinkt ze niet echt veel van..

11. Delta

Delta Niet meer actief

Hier doe ik groente net voor de 4e fles, dus meteen als ze uit bed komt, ze dan goed.
    uur later een fles, 200 cc, daar drinkt ze ongeveer de helft van.
    En dan gaat ze de nacht in. Ik zou inderdaad ook de groente vervroegen!
    Ik geef een beetje water uit de difrax oefen beker, het zal ongeveer 10/20 cc zijn wat ik erin doe? ze drinkt er ook niet veel uit hoor, tis meer het idee nog haha.

12. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    4,245
    681
    113
    Ja misschien groente wat eerder dan! Nu ben ik toch niet zo tevreden met mijn schema.. omdat ze na het brood niets drinkt.
    Morgen wil ik het zo proberen:

8:00 fles 180/6 met rijstebloem
    als ze vroeg wakker is misschien een koekje met wat sap?
    12:00 1 boterham en fles 180/6
    15:00 fruit
    17:00 groente
    19:30 fles 180/6

Zou dit beter zijn? moet uiteraard wel even kijken hoe mijn dochter hier op reageert!

13. Mamishka

Mamishka Bekend lid

May 20, 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Boterham tegelijk met een flesje van 180/6 lijkt mij heel zwaar op de maag vallen hoor

Ik geef dus tegelijk met die boterham van 11uur een flesje diksap... Verder krijgen mijn boys tussendoor geen water ofzo...sons met het fruit nog een beetje sap en thats it

Mijn grote kinderen wilden vroeger ook niets weten van water maar diksap met lauwwater aangemaakt vonden ze wel heel lekker ( wel licht maken)

Owja en in de laatste fles doe ik wel rijstebloem doorheen

14. Ona

Ona Fanatiek lid

May 8, 2011
    1,469
    1
    36
    Mag ik vragen of je je dochter opvolgmelk geeft? Wij geven namelijk 200/7 maar mijn dochter krijgt voorgeschreven (hypoallergene) melk. Na 6 maanden dient 1 schepje meer dan als opvolgmelk. Wellicht is het een idee om grotere flessen te geven? Dan is hun maagje wat langer gevuld en maakt ze overdag misschien wat langere slaapjes? Verder worstel ik met hetzelfde. Overdag gaat hier goed maar de nachten sindskort niet zo.

15. Mamishka

Mamishka Bekend lid

May 20, 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow en fruit vult volgens mij niet....vind de tijd tussen de boterham en groentehapje erg lang zo...zou zoals ik je al zei diksap met het brood geven en een flesje tussen het fruit en groente doen....gewoon uitproberen succes

16. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    4,245
    681
    113
    Wij geven nu nutrilon standaard nummer 2. In de ochtend meer geven werkt denk ik niet, ze laat nu soms al wat staan..

Maar hoe zouden jullie het dan doen? Ik heb het idee dat ze beter slaapt overdag als ze echt een goed gevulde maag heeft

17. Nescio

Nescio Niet meer actief

Als ze vroeg wakker is zou ik toch een klein flesje geven en zien of ze weer gaat slapen.

Verder zit er tussen haar ontbijt en lunch niets, ik zou dit zo doen:
    8 uur: papfles
    10 uur: fruit
    12 uur: boterham met evt een klein flesje (120/4) na, je ziet dan wat ze ervan drinkt
    15 uur: fruit
    17 uur: groentehap
    19.30 uur: fles

18. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    4,245
    681
    113
    Ja dit is misschien ook wel wat. Ik weet dat ik aan de 500cc melk moet komen alleen van de avond fles drinkt ze niet alles op. Als dan de middag fles ook nog kleiner wordt het zo moeilijk.. Daarom deed ik de middagfles verlaten naar 15:00 maar ja dat zit me ook niet lekker!

19. Ona

Ona Fanatiek lid

May 8, 2011
    1,469
    1
    36
    Bij ons is het schema nu:
    8.30 Fles (200/7)
    12.00 fruithap
    15.30 Fles (200/7)
    18.00 groente
    21.00 Fles

Vaak wil ze 's avond clusteren. Dan geven we haar om 20.00/20.30 de ene helft en 21.00/21.30 de andere helft. Wij eindigen later omdat we ook later beginnen. Qua schema maakt dat niet veel uit.

20. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    4,245
    681
    113
    Gaan ze na de boterham dan naar bed of pas later?

Share This Page