Onrustig

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ecosa, 7 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Mijn meid wil overdag bijna niet slapen, maar de nachten gaan goed gelukkig. Alleen overdag krijg ik haar maar niet in slaap. Ze ligt dan in haar bedje en is heeeel druk. Als ik haar speen in haar mond geef is ze heel fftjes rustig en glijden haar oogjes weg, maar nog niet eens een minuut daarna gaan haar oogjes weer wijd open en gaat ze weer heel druk doen. Ze haalt ook heel onrustig adem, net of ze aan het hijgen is. Ik vergelijk het met het enthousiast zijn van babies, dan gaan ze ook zo lekker druk ademhalen en met hun armpjes en beentjes zwaaien.

    Ik laat haar soms gewoon zo liggen, of ik zet haar mobiel aan ofzo, maar omdat ze het al snel zat is, gaat huilen. En dat begint met gejammer en daarna wordt het keihard krijsen. Heb ook al geprobeerd om haar in te bakeren, maar ze vecht daar gewoon tegen en ze probeert zich los te wurmen, ze wordt er dusniet rustiger van.

    Ik kom overdag bijna aan niets toe. Nu is ze half aan het slapen op de bank, was de enige plek waar ze wilde liggen, maar ik vrees dat ze zo weer wakker wordt. Ze doet overdag dus alleen maar een paar keer van dit soort hazeslaapjes, van een half uurtje maximaal..

    Ik maak me wel zorgen, als je alles bij mekaar optelt slaapt ze niet eens 10 uur op een etmaal, da's toch veel te weinig? Ik heb het voorgelegd aan het cb, die zeggen gewoon laten liggen, maar ja als ze na 15 minuten haar longen uit haar lijf gilt kan ik dat ook niet meer opbrengen.
    Wie herkent dit en heeft er iemand tips wat ik kan doen?
     
  2. Marijntje

    Marijntje Bekend lid

    9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Hoi,

    Heb je een bakerzak of gewoon een doek? Bakerzak heeft Fleur rustig gemaakt samen met bezoeken aan een craniosacraaltherapeut/osteopaat. Het duurt even om te wennen aan de bakerzak maar het maakt haar echt rustiger en ze slaapt stukken beter. En...het wordt wel niet aangeraden maar we hebben haar eens op de buik gelegd en opeens sliep ze heel snel! Nu slaapt ze voornamelijk op haar rug maar als het echt niet lukt draai ik haar weer om.

    Of heeft ze een groeispurt?

    Groetjes, marijn
     
  3. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    IK heb de Swaddle Me Bakerdoek (wilde plaatje neerzetten mar lukt niet, google anders even).

    Maar ik gebruik dat ding al sinds ze 1 week oud is, het heeft geen effect op haar overdag, 's nachts wel. Heb ook andere methodes geprobeerd, maar ze probeert zich overal uit te wurmen.

    Gen idee eigenlijk of ze een groeispurt heeft.
     
  4. Marijntje

    Marijntje Bekend lid

    9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Kan zijn dat ze de 6 weken groeispurt heeft. Ik geloof dat ik Fleur toen 2 dagen lang op schoot had of zo! kan me wel zoiets herinneren. Tja en dat slaaptekort is vervelend maar je moet je bedenken dat het allemaal fases zijn en met 3 maanden moet het beter gaan...je bent dus al op de helft!

    Wij wachten met smart af tot Fleur doorslaapt...pfff...zit op 6 flesjes van 120 cc maar ze slaapt er niet langer dan 4/5 uur op na 23:00 uur. vanwege de reflux is het moeilijk inene 150cc plus 5 schepjes te geven want dan heeft ze er de volgende dag last van. Moeilijk he? het blijft vanalles uitproberen...

    Succes maar weer,

    M
     
  5. Cookie

    Cookie Bekend lid

    25 jun 2007
    705
    0
    0
    Het klinkt me heel bekend in de oren!
    Je leest wel dat jonge babies zo veel uur slapen, maar Arend maakt er ook echt niet zo veel. Even denken...

    (ik maak even een kladje op papier)

    Totaal per dag slaapt hij maximaal zo'n 14 uur, maar meestal 11-12 uur (van de 24!) Arend is dus best veel uur wakker. Nu ga ik iedere dag met hem wandelen, dan slaap hij meestal wel meer. Gelukkig maar.
    Wij laten hem ook wel eens huilend in zijn bedje liggen, maar als hij na een kwartier alleen nog maar meer verdriet heeft gekregen, halen we hem er gewoon uit. In mijn armen (of die van mijn man) slaapt hij dan vrijwel meteen weer, maar o wee als je hem in bed legt :rolleyes: Dan huilt hij weer. Ik heb geen tips voor je, dus lees ik even mee wat anderen hierover zeggen. Soms helpt een speentje wel eens even, maar meer weet ik ook niet.
     
  6. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Sinds kort huilt Justin ook als ik zn kamertje verlaat. En als ik binnenkom na 10 minuten kijkt ie me met tranen in zn oogjes aan van 'wat en waarom doe je me dit aan?' Ik geef m dan zn knuffeldoek terug (want die zwaait hij overal naar toe haha) en geef m weer n zoen en n aai over zn bolletje en zeg 'tot strakjes'! Dit helpt wel!
     
  7. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    lekker advies het van CB.... Dat zeiden ze tegen mij ook, gewoon laten huilen. lekker makkelijk om dat te adviseren als ze het zelf niet hoeven aanhoren. Als moeder gaat dat huilen door merg en been, zeker als je nog met veel gebroken nachten zit.

    Nu moet ik zeggen dat wij Dano wel regelmatig laten huilen maar als hij hysterischer gaat huilen pak ik hem even op, knuffel hem maar zeg vaak niks. leg hem dan weer terug als hij rustig is en rustiger ademt. In het begin heb ik dit wel 3 keer per slaapje moeten doen. maar nu als het moet nog maar 1 keer.

    Wij maken echt onderscheid in de soort huil. Dano huilt ook weleens met pauzes, hij vergeet te huilen zeg ik dan. dan laat ik hem gewoon huilen, maar vaak duurt dat 20 minuten en dan slaapt ie.

    Het kost heel veel energie, maar ik denk als je wat regelmaat en geduld erin brengt dat het gaat lukken.

    En het advies van iemand anders ocver op de buik laten slapen heeft bij ons enorm geholpen, wij zijn hiermee begonnen toen Dano bijna 3 maanden was. Toen hij al een lange tijd zijn hoofdje goed kon optillen in de buikstand. Daarnaast hebben wij aerosleep en hebben we er een veilig gevoel bij.

    Als Dano op zijn rug slaapt doet hij indd hazeslaapjes, slaapt ie op zijn buik dan haalt hij overdag per slaapje 1,5 a 2 uur per keer.
     
  8. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Zou het aan de geboortedatum liggen? Het sterrenbeeld? Hhahaahahah! :)
     
  9. Sijke

    Sijke Bekend lid

    Hallo,

    hier hetzelfde probleem, is wel iets nieuws. Eerder sliep Arwin zo'n beetje van voeding naar voeding. Nu vindt hij het heel leuk om in de box of het wipstoeltje te zitten en naar speeltjes of mobiel te kijken. PRobleem is dat hij dus niet in zijn bedje wil gaan slapen ook als hij moe is (overdag). Hij doet ook van die hazeslaapjes tussendoor, maar ik wordt er een beetje wanhopig van. Laten huilen helpt alleen als hij heel erg moe is, dan valt hij na even huilen wel in slaap, maar anders wordt hij er juist meer overstuur van.

    Misschien hoort het gewoon een beetje bij deze periode dat ze slechter slapen overdag?
     
  10. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Tijn heeft ook zo weinig geslapen rond die leeftijd! En maar huilen overdag en snachts als een blok slapen(gelukkig maar!) Hij was ook heel druk, wilde(kon) alleen maar op schoot slapen! En laten huilen? Nou dat werd na 5 min. krijzen en na een uur krijsde hij nog..ben ik dus heeeeeel snel mee gestopt!
    Inene was het minder en sliep hij beter! Hij maakt nu vaak 2 keer 2 uur en 1 keer 1,5 uur per dag(vanaf 20.30 begint de nacht), moet wel vaak even naar boven tut in zijn mond doen(slaapt met bakerzak, dus kan niet op zijn duimpje sabbelen!) maar hij slaapt dan wel weer verder!

    Ik heb geen idee wat je kan doen, bij mij kwamen de muren vaak op me af, omdat ik de hele dag met Tijn op schoot zat! Heb flink gehuild de 2e maand! Maar bleef het gewoon steeds proberen, en inene lukt het. Nu gaat Tijn nog steeds niet slapen als ik hem wakke rin bed leg hoor..we wachten net zo lang tot hij doodmoe is, dan lekke rop het grote bed knuffelen, en als hij begint te knikkebollen gaat hij wakker zijn eigen bedje in. Iets anders lukt gewoon niet, ja met krijzen.
    ja ik heb wel het idee dat de rust die ik hem geef doordeweeks(weekend ben ik wat makkelijker) hem helpt. Ik zorg altijd dat ik thuis ben als het slaaptijd is! Hij slaapt dus altijd in zijn eigen bed! En als ik lang weg moet, neem ik zijn bakerzak mee, en leg ik hem daar ook in bed en niet in mijn armen slapen!

    sterkte, hou vol, het wordt echt beter! Geloof me, ik was ook radeloos!

    kus miek
     
  11. baard

    baard Actief lid

    9 jul 2006
    196
    0
    0
    verzorgende
    marissa was ook zo!
    sliep maar 20 uur.
    begonnen met inbakeren en rust en regelmaat van ria blom
    en het werkt echt
    in het begin is het dooorbijten
    ze krijste soms een uur, en ik zat dan beneden te huilen, echt verschrikkelijk.
    maar na een maar dagen werd het huilen steeds korter, en nu na 1 maand huilt se meestal maar 5 min, soms helemaal niet.
    echt even door zetten!
     
  12. Cookie

    Cookie Bekend lid

    25 jun 2007
    705
    0
    0
    Ik denk dat je iets anders bedoelt, dan 20 uur. (waarschijnlijk minder)
    Overdag als Arend slaapt, dan wordt hij vaak al na 20 min. wakker en gaat dan niet meer slapen tot aan de volgende voeding. Soms slaapt hij overdag wel eens een half uur, dan denk ik: "hoera!"
     
  13. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Onze meid sliep werkelijk de hele dag (maar zij mag niet mee-praten, ze had een hartafwijking).
    Kereltje heeft ook een slaap-probleempje gehad. Tot hij overging op flesvoeding, het was over! Hij sliep ineens!

    Dus Ozgul, weet je zeker dat jouw dame genoeg voeding krijgt? En of ze niet in een sprongetje zit?
     
  14. Merel69

    Merel69 Fanatiek lid

    16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Merel heeft twee weken geleden precies hetzelfde gehad. Ze wilde overdag niet in haar bedje slapen. Nu laten we haar slapen in de huiskamer in de kinderwagen en dat gaat wel heel goed. En zo blijft er tijd om dingen te doen in huis.
     
  15. Ozzy

    Ozzy Actief lid

    31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Ik denk veel laten spelen dat ze moe wordt en maximaal 15 minuten laten huilen dat doe ik ook Emir heeft dat ook gehad nu slaapt ie wat meer.
    Als ze dat blijft houden kan je met 4 maanden nutrix geven in de ochtend , Emir is daar ook wat meer van gaan slapen in de middag.
     
  16. Irena

    Irena Actief lid

    15 apr 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    Hier was het net zo, gèk word je ervan inderdaad. :( We begonnen in Tica's 4e week met inbakeren, later kochten we een Pacco inbakerdoek, ze werd te sterk voor een gewoon doekje. En we begonnen met rust en regelmaat! De volgende dingen werken bij ons erg goed:

    - Altijd zelfde volgorde voor de standaard-activiteiten: voeden, verschonen/bad, knuffelen/spelen/in de box tot ze moe wordt, dan slapen.
    - Tijdens haar vroegere 'huiluurtje' ligt ze in de draagdoek, dan is ze later op de avond niet zo moe en geïrriteerd. In de doek soest ze wat en kijkt verder lekker rond. Weinig gehuil.
    - 's Avonds/'s nachts: in de bakerdoek in haar wiegje bij ons op de kamer. Overdag: niet ingebakerd, in haar ledikant op de kinderkamer. Behalve tussen 12 en 17: dan is ze wakker, dat is nu eenmaal zo, dus dan spelen we wat met haar en gaat de muziekmobiel aan. Of we gaan boodschappen doen ofzo, in de wagen slaapt ze als een roos. :)
    - Ligt ze overdag in het ledikant om te slapen, dan blijft ze daar tot ze wat geslapen heeft, desnoods tot het tijd is voor de volgende voeding. Maar...: -->
    - ...nooit langer dan 5-10 minuten achtereen laten huilen, dan krijgt ze aandacht/speen/muziekje weer aan. In het begin bléven we bezig, nu is Tica na een tijdje of lekker ontspannen of ze slaapt. Ze leert geloof ik dat ze niet moederziel alleen is als ze daar ligt en kan zich daarom beter overgeven aan de slaap.
    - 's Nachts is wat lastiger als ze echt niet kan slapen, dat sussen houdt òns wakker. Maar door de bakerzak valt ze na een uurtje toch echt wel in slaap nu...

    Alleen toen Tica haar 6-weken sprongetje aan het maken was bleef ze maar huilen. Toen hielp alleen de draagdoek nog maar, daar zat ze halve dagen in zowat. :( Het voordeel van zo'n draagdoek is wel dat je je handen nog vrij hebt, dus je kunt nog klusjes doen, even weg voor een boodschap, ...posten op het forum. ;)
     

Deel Deze Pagina