Lieve mensen, Mijn man en ik zijn net een maand bezig proberen zwanger te raken, en mijn eerste dag van me laatste menstruatie was 09-11 nu zou ik (volgens de berekening) volgens mij afgelopen maandag ongesteld moeten worden (wat dus nog nie het geval is ) Of reken ik helemaal verkeerd? Je rekent je cyclus tog vanaf je eerste dag van je laatste ongesteldheid?? Heb nu al een paar testen gedaan allemaal negatief. Kan het tog zo zijn dat ik zwanger ben? Of kan ik dan nu niet negatief testen? Sorry dat het zo langdradig is maar ik ik zou zo graag jullie mening willen.. Liefs Bo
Als je hiervoor net gestopt bent met de pil, dan kan je eerste ronde langer duren. Heb je met ovu testen gewerkt of evt. je eisprong gevoeld?
Ja, hoe lang ben je met de anti-conceptie gestopt? En weet je ook of en wanneer je je ei hebt gehad? Als je nog niet zo lang van de pil (oid) bent kan het een poos duren, maar ook als je al wel een poos bent gestopt kan je lichaam nog kuren krijgen (zie m'n onderschrift ). Je zit vandaag op dag 31, dus het kan nog alle kanten op!
Het hangt er maar van af hoe lang je cyclus is (en inderdaad: of er een echte cyclus is). Het klopt wel dat je altijd rekent vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Mijn ervaring: na stoppen met de pil kreeg ik wel gelijk een cyclus van 27-28 dagen, dus het kán wel dat je gelijk regelmatig wordt. En na m'n bevalling heb ik geen pil gebruikt. Cyclus varieerde daarna van 26 tot 35 dagen. Ik zou een weekje afwachten (moeilijk moeilijk moeilijk) en dan nog eens testen als je nog niet ongesteld bent geworden. Is die test nog steeds negatief, kun je de ha bellen om te bespreken wat de oorzaak van uitblijvende menstruatie is. Maar als je nét gestopt bent met de pil, is het niet zo gek dat het langer duurt voordat er een cyclus op gang komt. Sterkte, en veel geduld toegewenst..
Lieve mensen, Bedankt voor jullie reactie. Ik ben al denk ik 5 maanden gestopt met de pil. EN me ei sprong nee die voel ik nooit! En we hebben ook nie met ovulatie strips gewerkt haha maak ik ht jullie nu lastig? Bo
Eisprong heb ik ook nog nooit gevoeld hoor, en ovulatietesten nooit gedaan. Hoe lang duurde je cyclus de afgelopen 5 maanden?
@ Bo, weet je ook de data dat je de vorige keren ongesteld bent geworden? Want als je dat weet, weet je ook hoe lang je cyclus normaal ongeveer is.. In die maanden dat je geen pil meer slikt ben je dus wel gewoon regelmatig ongi geworden?
Jah wel regelmatig, maar hoeveel dagen dat weet ik niet meer. Weet dus niet mijn cyclus en dat is lastig idd nou ik wacht nog maar even dan.. miss word ik nog wel ongesteld.. Hoop het niet natuurlijk!! Bednkt voor het mee denken.. Liefs Bo
Als eerste: spannend dat jullie voor een kindje proberen te gaan! En ja, dan brengt soms heel wat vragen met zich mee. En nee: tuurlijk is het niet lastig! We zitten hier allemaal voor ons plezier, drang om te kletsen en om advies te vragen en geven! Klopt, je berekent je cylcus vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Ik zou ook je cyclussen bij gaan houden (als je dat niet al deed). Dan weet je waar je aan toe bent en wat je kutn verwachten, als het ooit regelmatig wordt... (pff hihi). Maar ook omdat mocht je ooit medische hulp nodig hebben, dan weet je al zoveel mogelijk over je eigen lichaam.