zwanger willen worden van een 2de als lang hebben moeten wachten op de 1ste?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door madelief78, 17 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    #1 madelief78, 17 nov 2009
    Laatst bewerkt: 17 nov 2009
    wie heeft er ook lang gewacht op de zwangerschap van de 1ste en gaat nu voor de 2de?

ik ben erg benieuwd hoe jij er in staat... ben je bezorgt of juist helemaal niet..is je verlangen nu groter of minder groot..

ik zal even mijn verhaal vertellen.
    wij hebben er 23 maanden over gedaan voordat ik zwanger was van de eerste. er is nooit een oorzaak voor gevonden. toen we in ronde 23 in het ziekenhuis de eisprong volgde voor verder onderzoek wisten we precies het moment van de eisprong en was in eindelijk zwanger. gelukkig is ook alles goed gegaan en hebben we nu een prachtige zoon van bijna 13 maanden.
    na zo'n mooi prachtig kindje te hebben mogen krijgen en daar zo van te genieten zijn we nu aan het proberen zwanger te worden van de 2de.
    maar ik maak me natuurlijk zorgen.. hoelang gaat het deze keer duren en is er misschien toch iets aan de hand ... het onderzoek in het ziekenhuis is nooit afgerond omdat ik zwanger was.
    het voelt voor mij nu heel anders om weer voor het zwanger worden te gaan.. ik zit met veel vragen waar niemand een antwoord op heeft.. waarvan de belangrijkste hoelang moeten we deze keer wachten...
    we zitten pas in ronde 2 dus ik ben nu nog redelijk rustig maar ik merk wel dat mijn verlangen naar een kindje misschien nog wel groter is als bij de eerste omdat we nu echt weten wat je er voor terug krijgt..

2. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    niemand met dezelfde ervaring?

3. grace20

grace20 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.322
    0
    0
    huisvrouw
    bredene
    ja ik ook !!! voor mijn dochtertje moesten we bijna 3 jaar wachten tot ik zwanger werd. nu zitten we in de 2e ronde voor een tweede. ik ben ook benieuwd als het nu zo lang zal duren of niet?!
    voor men dochter moesten we ook heel wat vruchtbaarheidsbehandelingen doorstaan dus ben wel eens benieuwd als ik het nu zonder kan.

4. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    en je bent overtijd zie ik.. heb je al getest?
    wij zitten ook in de 2de ronde spannend he.
    is er een kans voor jullie dat je zonder de behandelingen zwanger kunt worden. is er een oorzaak gevonden bij jullie dat je zo lang hebt moeten wachten?
    3 jaar dat is nog wel even langer dan wij zeg..
    hoe oud is jullie dochtertje?

5. grace20

grace20 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.322
    0
    0
    huisvrouw
    bredene
    ja ik heb zondag morgen getest maar die was negatief.
    de kans dat wij zwanger raken zonder behandelingen bestaat maar is klein. de oorzaak is gewoon een onregelmatige cyclus en teveel aan mannelijke hormonen in het lichaam. voor mijn zwangerschap had ik slechts 3 eisprongen in een jaar. na de bevalling is dit al wat beter geworden en heb ik ongeveer om de 5 a 6 weken een eisprong.
    we wachten deze maand nog af en als het niets wordt gaan we gewoon terug naar de dokter om terug te starten met de hormoonpomp.

6. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    weet je deze ronde wanneer je eisprong is geweest?
    je cyclus klinkt wel heel veel beter dan wat het was dat maakt de kans natuurlijk wel veel groter..
    wat denk je zelf? voel je je zwanger of niet?lastig zeg dat wachten en dan ook nog negatief testen..
    ik duim voor je dat het nu raak is en dat je alle behandelingen bespaart blijven..

heel verstandig om niet lang te wachten met de hormonen.
    hoelang heeft het bij de eerste met hormonen geduurt?

ik heb een hele korte cyclus . tussen de 22 en 25 dagen. ik ben nu aan het bijhouden hoe lang mijn lf is want ik twijfel of die wel lang genoeg is. ik heb meestal namelijk mijn eisprong rond dag 14/15.
    ik probeer nu dmv temperaturen en ovulatie test er achter te komen wanneer mijn ovulatie is en wanneer ik echt ongi ben. ik heb namelijk altijd 2 dagen bruinbloed voordat ik echt helderbloed krijg en deze maand ontdekte ik dat mijn temp pas daalt als ik helderroodbloed heb.. dat zou betekenen dat mijn lf iets langer is dan gedacht. wij hebben bij de eerste 23 maanden gewacht om naar de gyn te gaan dat doe ik deze keer echt niet.. ik was 27 toen we begonnen aan de eerste, ik ben nu 31 dus ik heb ook niet meer echt de luxe om lang te wachten vind ik zelf..

7. m038

m038 Actief lid

14 sep 2007
    167
    0
    16
    hier hetzelfde verhaal... twintig maanden voor de eerste gewacht... in het ziekenhuis geweest voor eerste onderzoeken en ja hoor... eisprong gevolgd... ik wachten op menstrustie zodat ik een afspraak kon maken voor de hsg. maar dat hoefde niet meer in ronde 21 zwanger van een meisje. een verschrikkelijke bevalling gehad die mijn meisje bijna niet heeft overleefd (met dank aan een gyneacoloog die doorhad dat de verloskundige er een zooitje van maakte) dus na een spoedkeizersnede een mooi meisje met een hersenbloeding en vier weken verblijf op de neonatologie... echt een rose wolk maar niet heus... nu gaan we voor nummer twee (ronde 2) en komen al die twijfels weer boven.. straks lukt het weer niet en wat als de bevalling weer zo'n drama wordt.

denk dat dit gevoel toch wel blijft totdat het echt weer lukt.... ze zeggen vaak wel dat de 2e wel wat sneller kan gaan.. we zullen zien... hoop voor iedereen dat we snel zwanger zijn van de 2e en dat we dan na 40 weken een mooi klein mensje mogen omarmen

8. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    m038 kan me voorstellennn dat je na zo'n bevalling wel drie keer na denkt of je nog wel een keer wil. moeilijk hoor dat het door een fout van een ander mis gaat. ik zie dat je aan ronde 3 begint vandaag balen..

ik heb deze maand een hele vreemde cyclus en ben steeds zo bang dat ik de vorige keer alleen maar heel veel geluk heb gehad en dat het deze keer niet lukt. ik heb zo het gevoel gehad dat het deze maand raak was. krampen na ovulatie en vanaf zaterdag een ongi gevoel en krampen. vandaag ook misselijk. maar net een heel klein beetje rose afscheiding dus ik weet eigenlijk wel zeker dat het er aan komt. vandaag dag 9 na mijn ovulatie. als het vandaag door breekt was mijn lf maar 8 dagen en dat is te kort. ik weet ook niet of ik dan al stappen moet gaan ondernemen. bij de eerste hebben we 23 maanden gewacht om naar de gyn te gaan. toen zij de cyclus hadden gevolgt was het raak. dus niet alles is onderzocht. we weten dat het zaad van mijn man goed is en dat ik een eisprong heb..

ik haal me vanalles in mijn hoofd en baal er zo van dat mijn lijf me zo voor de gek houd.. ik ben er zo verdrietig van nu.. natuurlijk kan ik niet verwachten dat het nu wel ineens snel is dat ik zwanger raak maar ergens hoop je het wel.. het lijkt net of alle stress van het zwanger worden van de eerste er nu uitkomt. vooral de laatste 2 weken vind ik echt een hel.. soms denk ik dan ook ben ik er al wel aan toe maar ik durf niet te wachten... ik ben 31 en dat begint toch wel te tellen...daarbij komt dat ik het liefst nog 2 kindjes zou krijgen en dan telt het helemaal....wat kun je jezelf toch gek maken..
    we zijn begonnen met zwanger worden toen ik 27 was en ik dacht met mijn 31ste wel klaar te zijn met kinderen krijgen.. niet dus..
    ik weet dat ik/we er gezegend zijn dat we 1 prachtig kindje hebben mogen krijgen en we genieten daar ook elke dag enorm van.. ik ga me daar maar op focussen de komende tijd en we zien wel of we nog gezegend mogen zijn met een broertje of zusje voor onze eerste...

9. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik was van de 1e vrij snel zwanger, in de 2e ronde (wel met lange cyclussen, 50+). Nu ga ik de 4e ronde in voor een 2e. Sinds 2 of 3 rondes is mijn cyclus nu regelmatig dus ik ben benieuwd.

10. sivlie

sivlie Lid

26 mrt 2008
    60
    0
    0
    Grafisch vormgever
    Waalwijk
    wat een herkenbaar verhaal!
    Voor de eerste waren we ook voor de eerste onderzoeken in het ziekenhuis. En door het volgen van de cyclus ook tijdens die ronde zwanger geworden!
    Nu dachten we afgelopen zomer toen mijn zoontje een maand of 8 was we zullen er weer voor gaan. Je weet nooit hoe lang het kan duren... En bleek dat we in de eerste ronde zwanger waren!
    Nu is onze zoon zo'n anderhalf jaar als de tweede geboren gaat worden. Moet zeggen dat het mij heeeeel veeeeeeel stress heeft bespaard. Wij zagen er behoorlijk tegenop om iedere maand weer die spanning en verwarring te hebben.
    Dus wie weet heeft jou lichaam nu ook door hoe het werkt!

Heel veel succes de komende tijd.
    Groetjes

11. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    sivlie, wat lief dat je dit schrijft. wat fijn dat jou dit alles bespaart is gebleven. gefeliciteerd met je zwangerschap. geniet ervan!!
    ik hoop ook dat het ondanks alles snel raak mag zijn. mijn verdriet zit hem nu ook vooral in de angst dat ik nooit meer zwanger zal zijn en geen broertje of zusje aan mijn zoontje kan geven. dat het bij de eerste gewoon puur geluk was.. we wachten "rustig" af...

Deel Deze Pagina