wat zijn jullie huisregeltjes?

Discussie in 'De lounge' gestart door henkie24, 6 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. henkie24

henkie24 Niet meer actief

hallo meiden!

zoals de titel zegt.
    komen ze:

wachten tot iedereen klaar is met eten, dan van tafel.
    s'avonds wie er naar bed gaat zijn eigen spullen opruimen.( glas, tijdschrift etc)
    boven schoenen uit. wie of wat dan ook.
    was niet in de wasmand gegooit? wordt het ook niet gewssen.

ben benieuwd :)

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ha ha, niet zoveel.

Ik zou het zo even niet eens weten.

- Niet vloeken of andere onfatsoenlijke woorden zeggen.
    - Oudere mensen met u aanspreken
    - Niet slaan
    - Niet boeren of andere gassen laten ontsnappen zomaar( ga naar het toilet of even ergens anders naartoe)
    - Dank je wel zeggen als je iets krijgt.

Dat kan ik nu bedenken.

3. henkie24

hahaha ja die gelden bij mij trouwens ook nog. maar dat vind ik trouwens meer gewoon fatsoen hahahaha. ben ik misschien wel te streng? ;)

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ehmm huisregels...nu ik alleen nog samen ben met mijn man hebben we niet echt huisregels. Maar straks met kids vind ik deze punten erg belangrijk:

- gezamelijk aan tafel eten
    - altijd vertellen waar je heen gaat
    - niet overal door heen bleren als papa of mama aan het praten is
    - op vaste tijden naar bed
    - al het eten een keertje 'proeven'
    - netjes je eigen spullen opruimen
    - je eigen kamer netjes houden
    - ouderen met u aanspreken en netjes dankuwel zeggen (is natuurlijk niet alleen thuis, maar ook buiten)

poeh dat zijn er al heel wat.....zullen ongetwijfeld meer regeltjes komen. Ligt ook net aan de leeftijd van de kids.

5. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Zelfde regels als hier al genoemd ;)

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Deze regeltjes heb ik ook ingevoerd, maar mijn ventje weet ze altijd aan zijn laars te lappen... :( Soms vraag ik om toch eens zijn was in de mand te gooien (heb er zelfs één langs zijn bed gezet!) en ja, dan heb ik een berg natuurlijk. :)

Als je tips hebt om het toch op de een of andere manier gedaan te krijgen...

7. henkie24

hahaha tips? ik weet een hele goeie? vriendlief niks opruimen? dan ook geen .... hahaha maar goed daar heb je jezelf misschien ook weer mee! nee is een grapje :D nee niet echt tips verder.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Opruimen gaat hier altijd gewoon zomaar.

Ja geen regels eigenlijk. Mijn man vergeet af en toe weleens zijn handdoek uit de douche mee te nemen, maar dan neem ik hem gewoon mee.

Wie tijd heeft ruimt op. Net als het speelgoed. Diegene die het ziet doet het even.

oja, en niet door iemand heen praten is ook erg belangrijk. Ik heb daar echt een hekel aan als mensen dat doen.

9. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    leuk onderwerp:

de regels die hier gelden zijn.
    - als je iets wilt, netjes vragen.
    - dank je wel en altublieft zeggen
    - van tafel als iedereen klaar is
    - handen wassen voor het eten, na de wc na het buiten spelen
    - jas aan de kapstok hangen
    - geen kleren/ was op de grond gooien
    - niet vloeken of schreeuwen tegen elkaar
    - als er mensen aan het praten zijn, wachten tot ze uitgepraat zijn alvorens wat erdoorheen te roepen.
    - netjes eten, met bestek

het zijn meer regels voor stef hoor, maar wij moeten wel het goede voorbeeld geven natuurlijk

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    :D Als ik er kwaad over word, dan haalt hij op een of andere manier zijn mannelijke charmes boven... En dan te zeggen dat hij helemaal niet romantisch is... Mannen! :)

Ik ruim nu wel zijn rommel van de salontafel niet meer op. Mijn moeder wordt er gek van (ik eigenlijk ook) maar soms heeft hij dan zijn grote mok nodig voor een kopje koffie... Tja, die staat daar te staan en zolang die niet vanzelf in de afwasbak komt, wordt die niet afgewassen! En dan ineens staat alles bij de afwas... Er is nog veel werk aan! :)

11. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Zijn kleren gewoon niet wassen.
    Onderbroeken en sokken raken toch een keer op :)
    Moet jij kijken hoelang hij dat volhoud ;)

Heb dat met mn ex gedaan.
    Kwam ie thuis van voetbal en liet gewoon zijn stinktas in de hal liggen. Niet uitpakken he....heb het gewoon een week laten staan (rits dicht dan ruik je het niet). Zondagochtend erop...meneer helemaal in paniek dat hij in stinkende plakkerige kleren moest voetballen....tja niet mijn probleem. Sindsdien lagen de voetbalkleren netjes voor de wasmand (wil die stinkdingen niet IN de wasmand hebben).

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    :)

Ik pak het altijd wel voor hem uit. Ach ik doe hier de was, dus dan hoort dat er ook bij.

13. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0
    wc goed schoonmaken na gebruik
    was in de wasmand gooien
    elke ochtend en avond douchen (VERPLICHT OOK VOOR LOGE'S wat natuurlijk alleen maar familie of vrienden zijn die mij en al mijn kuren kennen)
    verder niet zo veel, ja dat gene wat ik voor normaal neem dus gewoon achter je kont aan opruimen en het huis zoveel mogelijk schoon en netjes achter laten, maar mijn man is vrij opgeruimd en schoon dus ik hoef het hem amper te vertellen

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    :) Heb het al eens gedaan hoor! :) Doet hij toch zijn sokken van gisteren vandaag ook nog aan. Probleem opgelost volgens hem :confused: Maar zijn sokken slingeren langs en onder het bed. En onze hond vindt sokken geweldig speelgoed... Dus ja, zo zijn er dus ook al een aantal gesneuveld.

Maar bij hem is dat echt met momenten. Het ene moment ruimt hij op, maar het andere heeft hij er geen zin in... Zal toch met een straffen-belonen-actie moeten beginnen denk ik :D

Maar we wonen nu 7 maanden samen en moet zeggen dat sommige dingen al lichtjes verbeterd zijn. Ik heb dus nog hoop... :D Alleen als hij klusjes in huis doet, blijft al het materiaal liggen. Dus als het daar morgenmiddag nog ligt als ik ga poetsen, tja dan ligt het ofwel buiten ofwel in de kelder voor de trap zodat hij niet binnen kan (hi hi). En dat werkt!

15. henkie24

weet je wat ook zoiets is? mijn vriend heeft van die hele grote werkschoenen met van die stalen neuzen. ook nog eens maat 45 ofzo en als ie die dingen in de keuken zet (recht voor de deur natuurlijk) kan er geen man meer langs. heb ik expres van die slippers voor hem gekocht zodat ie zijn werkschoenen in de schuur kan laten en dan die slippers binnen kan zetten maar nee hoor.... iedere avond:

schat zet die werkbakken even in de schuur! oh ja :rolleyes:
    oh ja... :rolleyes: is het antwoord dan weer

16. elasMIEKje

elasMIEKje Actief lid

14 feb 2006
    152
    0
    0
    Hier gelden een heleboel vanzelfsprekende regels maar een regel die ik straks met de kleine zeker ga invoeren is niet praten, vragen, gillen etc als er iemand aan de telefoon is, ik vind dat zo irritant! als de telefoon gaat of als ik iemand ga bellen dan zijn we gewoon even stil.

17. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    -Jassen horen aan de kapstok, schoenen in desbetreffende kast en lade (anders struikel ik de hele gang door als ik naar boven wil)
    -Speelgoed hoort boven in je EIGEN kamer (anders ligt alles binnen no time beneden en/of hebben we ruzie)
    -Kleine friemel speelgoedjes mogen onder GEEN voorwaarden meer naar beneden gebracht...OOK niet als t is om te laten zien (lego oid) (ingesteld omdat t dan toch weer rond slingert en Wendy er straks in kan stikken)
    -Maandag en vrijdag word er kamers opgeruimt. Niet gedaan dan ook geen afspreken de volgende dag (dan kan je t dus die dag doen...wil ook wel eens zuigen oid daar)
    -Was hoort OF in je eigen was mand als je die hebt (voor mn man) OF op de zolder trap...of nog liever in de wasmand (maar dat sprookje daar geloof ik niet meer in...zucht)
    -Als je naar boven gaat en er ligt iets klaar om mee naar boven genomen te worden (was of nieuw gekochte shampoo ofzo) NEEM HET DAN MEE! (kan hier ERG moedeloos van worden want niemand buiten ik doet dit...en ik loop nu 9 vd 10 x met Wendy op de arm naar boven...dus blijft t bij mij ook liggen....zucht)
    -Als de een dekt (kinderen dan) dan haalt de andere af OF het moet zijn dat er een bijzonder traag is met eten en nadat iedereen klaar is nog eens 20 tot 30 minuten langer nodig heeft (ze hebben ooit van die fratsen...met de nodige smoesjes van hoofdpijn tot ik wil naar bed erbij :rolleyes:). Dan is het de Laatste die klaar is met eten moet afruimen.
    - In de douche plassen doen we zittend! (de heertjes willen nog wel eens over de bril plassen en dan ga ik daar zitten midden in de nacht zonder licht aan...jakkus!)
    -Deuren kunnen dicht (Echt waar!)
    -Doe de voordeur open als je ziet dat papa er aan komt. (tja voor de hand liggend maar ze blijven als goudvissen zitten kijken hoor als je ze de kans geeft :rolleyes:)
    - Verwarming uit, stekkerdozen uit en wasmachine uit savonds als we gaan slapen (geen stand by zooi aan dus)
    -Handen wassen voor het eten, dankjewel zeggen als je wat krijgt en niet zeuren als t n keer iets is wat jij minder lekker vind...volgende keer beter!
    -Jou klusje is jou klusje en dus niet je broer er voor paaien. Anders weet mama nog wel n klusje voor jou aangezien je niks te doen hebt! :evil:

En zo nog meer van dat.

Maar de aller belangrijkste regel:
    - Mama doet t huis houden maar niemand is te mooi om mee te helpen!

18. henkie24

:D :D :D ja van die trap herken ik ook. dat wil niemand gewoon zien dat dat bv naar de badkamer moet.van de deuren dicht doen ben ik zelf een hele kwaaie in. van het dichtdoen.
    ik roep wel heel vaak: deuren hebben klinken! leuk witte deuren en vieze zwarte handen erop!1 ach zo zie je maar. nobody's perfect!

19. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    De (meeste) hiervoor genoemde regels, en dan hier ook nog:

-Niet rennen binnen(we wonen op een redelijk gehorige flat)
    -Deur achter je kont dichtdoen
    -Meteen opruimen als je met iets klaar bent

En wss nog een paar dingen waar k nu niet op kom. ;)
    Deze regels gelden nu vooral voor ons en voor m'n stiefdochter, maar zullen in de toekomst ook voor Alyna gelden natuurlijk. ;)

20. *LOL* succes!

Deel Deze Pagina