Mijn vriend leest overal dat 12 kilo aankomen zo'n beetje het gemiddelde is. Nu had hij vandaag (voor mij althans) weer wat nieuws. Dat het slecht is dat je -net als mij- aankomt binnen de 12 weken. Morgen zijn we 13 weken zwanger en ik ben in totaal 4 (kan 4,5 zijn omdat ik het begin gewicht niet helemaal weet, ben een jojo wat dat betreft). Ik ben 1.60 en woog voor de zwangerschap +/- 64 kilo. Nu dus 68,2. Uiteraard heb ik meer 'gesnoept' en vooral sultana's gegeten om misselijkheid tegen te gaan en heb ik mede daarom niet 1 keer hoeven spugen. Naar mijn idee kan het helemaal geen kwaad, heeft mijn vriend echter gelijk?? Ik word een beetje moedeloos van mijn vriend omdat hij vind dat ik MOET blijven bewegen en sporten. Begrijp me niet verkeerd ik snap zijn beweegredenen en ik vind het super dat hij zo meeleeft maar ik word hier heer kriegelig en ook wel verdrietig van....ik eet gezond genoeg maar daar let meneer wel op ....lijkt wel of hij zwanger is ipv van mij. Ik sporte voor mijn zwangerschap zeker 3x p.w. (2x handbal + 1x spinning) maar handballen mag niet meer ivm valgevaar en contactsport) en spinning lukt nog wel maar ik ben soms zo lusteloos en meestal heb ik dag erna geen prettig gevoel aan over gehouden door het opstaan en zitten, het stuiteren zeg maar. Ik train nog wel 1x p.w. met handbal mee maar op laag/ander pitje. Sorry voor het hele verhaal....moest blijkbaar mijn ei ff kwijt. ps ik heb hiervoor met 7 wk een miskraam gehad en ben direct weer zwanger geraakt kan dit ook meetellen???
hoi, maak je geen zorgen! 12 kilo is een gemiddelde, de een komt minder, maar de meeste vrouwen komen veel meer aan. Het is logisch dat je nu wat lusteloos bent, dat komt ook door de eerste maanden. Je zlut je vanzelf wel energieker gaan voelen. Ik vind het helemaal prima dat je 2 keer per week sport, meer hoeft echt niet. Wordt dit te zwaar kies dan iets anders, bijvoorbeeld zwemmen. Snoepen mag best, maar niet de hele dag, probeer gezond te snacken met wortel/komkommer/tomaat/aardbei. Paar snoepjes/koekjes kan geen kwaad. Ik hoop dat je vriend het een beetje los kan laten, aankomen hoort er nou eenmaal bij! Mirjam