Altijd. Koffie, thee of frisdrank en meestal iets erbij. Ik herken het niet dat ik me ongemakkelijk voel in mijn eigen huis. Ik vertrouw de monteurs, etc., omdat ik altijd met dezelfde bedrijven in zee ga & met mensen die ik vertrouw. Vaak zitten we nog even te kletsen tijdens de koffie & afhandelen van het papierwerk. Mijn man is precies hetzelfde.
Ik bied ook altijd iets te drinken aan. Vind het ook een beetje horen en als je het doet en er moet eigenlijk iets extra's gedaan worden doen ze dat ook eerder, vaak zelfs zonder je er om hoeft te vragen.
Ja, altijd! Ook als ik denk dat het een korte klus is. Zelf kom ik ook op heel veel plekken en dan is het toch fijn als ze je het aanbieden! Ik kan altijd nee, dank je, zeggen. En dat doen die mannen ook, als ze niet hoeven zeggen ze toch nee. Ik ben graag gastvrij in mijn huis, ook voor vreemde.
Wij vragen dan of ze iets te drinken willen, zo ja of ze iets fris willen of koffie. Meestal fris en dat hebben ze zo op
Ik twijfel vaak. Bij de klusjes die, naar mijn idee, kort duren vraag ik het niet. Om er dan achter te komen dat het een lange klus is, en dan durf ik niet meer te vragen, want ze zullen vast zo klaar zijn. En als ik denk; dit gaat lang duren.. Dan vraag ik het en dan zeggen ze nee omdat het maar een kort klusje is. Ik vraag het wel altijd aan ze als ze rond de lunchtijd komen.
Ik vraag het altijd en als ze iets willen drinken, dan krijgen ze dat ook van me. Overigens vertelde een glazenwasser eens dat ze per dag zoveel aangeboden krijgen, dat hij de meeste dingen afslaat, omdat hij anders tonnetje rond zou zijn van alle koekjes die bij de koffie geserveerd worden.
Als 't meer is dan "vijf" minuten, bied ik zeker iets aan. En als 't uitzonderlijke weersomstandigheden zijn, bied ik ook wat aan. Dus bijvoorbeeld heel warm of heel koud weer.
Eigenlijk nooit hier. Ik denk daar echt wel nooit aan. Alleen vriend drinkt koffie ... 1 tas oploskoffie 's ochtends voor ie gaat werken. Hier is dus gewoon geen gewone koffie. En koekjes hebben we 9 van de 10 al helemaal niet in huis. En eigenlijk komt hier misschien 2 keer per jaar iemand een klusje doen. En zijn die meestal op 10 minuten weer buiten. Bijkomend heb ik zulke mannen liefst zo snel mogelijk uit huis. En hebben die in hun bestelwagen of auto toch altijd eigen drank (thermos koffie ofzo) liggen. Als ze echt dorst zouden hebben, moeten ze 't hier maar zelf vragen.
Ik bied altijd wat aan! Zelfs als ze bij mij voor de deur aan het werk zijn en het warm is of juist koud . Voor mij is een glaasje water pakken of een bakkie koffie zo gedaan en een kleine moeite!
Ja eigenlijk altijd (behalve de meterstanden opnemen). Mensen die de hele dag over de vloer komen krijgen ook gerust een kroketje op brood. Ik hoor ook vaak van die mensen dat er niets wordt aangeboden.
En dan? Dan sluit hij zijn eigen koffiezetapparaat aan? Ik vraag dus nooit of ze koffie willen want wij drinken geen koffie. Maar hier komen ook geen klusjesmannen over de vloer. Meteropnemer komt 1x in de 3 jaar dacht ik en voor de cv ieder jaar maar dat is altijd zo klaar. En toen ons huis vorig jaar gerenoveerd werd was ik niet eens thuis. Ik was net 2 weken daarvoor bevallen dus ben tijdelijk uit mijn huis gegaan. Mijn buurman had de sleutel zodat ze naar binnen konden. Dus hier komt het eigenlijk niet voor.
Ja hier wel, zeker als ze even bezig zijn. Toen ons huis werd verbouwd hadden we een week bouwvakkers over de vloer. Tussen de middag kregen ze dan ook wat lekkers als een kroket, worstebroodje, eitje oid. Wordt altijd erg gewaardeerd, en houd de sfeer positief haha.
Ja, dat bied ik wel aan hoor. We zitten nu ook met veel werklui over de vloer en ik heb mijn man wel opdracht gegeven als ik er niet ben, genoeg koffie aan te bieden. Hij is soms nogal vergeetachtig op dat gebied. Verder staat het koffiezetapparaat daar klaar, rol koekjes erbij en mocht mijn man het vergeten, dan mogen ze het ook gewoon zelf pakken.
Ook hier eigenlijk altijd. Behalve als ze de meterstanden opnemen en de jaarlijkse cv controle. Die man van de jaarlijks controle is gewoon nooit vrolijk en daarnaast heeft bijna altijd een 'onaangename' geur bij zich die na twee uur nog in mijn huis hangt.... Voor de overige klusjesmannen heb ik altijd koffie/thee, iets fris en iets lekkers voor erbij. Twee weken geleden had ik een klusjesman die niets wilde, hij woonde om de hoek en ging thuis koffie drinken
Ik bied ze altijd koffie of iets anders aan, niet meer dan normaal denk ik. Laatst waren in de straat bezig bij met het water, dan bied ik ook gewoon iets te drinken aan, en als ik koeken in huis heb doe ik dat er ook nog bij, de mensen zijn altijd erg blij dat ze iets krijgen...