Ja meestal bied ik wel iets aan. Kijk is het zo gepiept is het anders maar toch vraag ik het eigenlijk wel. Gewoon beleeft. Vind ik het.
Ja dat doe ik. Maar een keer gaf ik iemand die hier een raampje kwam repareren een bakje koffie en voor ik het wist zat die een uur in de woonkamer te kletsen!! Sorry maar dat gaat me wel een beetje te ver.
Nee niet. Ze hebben hun eigen pauzes en daar kunnen ze rustig hun bakkie doen. Visite bied ik iets aan en zij behoren niet tot visite. Ze werken op dat moment.
Hangt ervan af hoe lang ze bezig zijn. Vaak doe ik het niet. Mijn dochter bood laatst de man die de ketel kwam controleren wel een kopje koffie aan! Want dat drinkt opa ook altijd...
Ja, 9 van de 10x wel tenzij het een klein werkje is zoals de meter opnemen! mijn man is stratenmaker je moest eens weten hoe mensen kunnen reageren als hij vraagt of ze alsjeblieft zijn fles water kunnen vullen omdat het 30 graden is, echt te belachelijk... laatst werkte hij ergens toen ging die man kip (een hele kip pp) voor ze halen voor de lunch kijk dat zou ik dan weer niet doen voor ze...
Mee eens. En daarbij, ik wil ze het liefste zo snel mogelijk mn huis uit EN ik heb niet eens koffie in huis.... Vaak alleen aanmaaklimonade.
ik bied ook geen koffie aan. Maar als zo iemand (bouwvakker,aannemer) vraagt om de waterfles te vullen of effe de microgolf te gebruiken voor zijn tas soep oid. Dan mag hij van mij gerust zijn gang gaan.
Ik doe het wel! Mijn man is hovenier en krijgt vaak genoeg niets aangeboden! Zeker met extreme hitte en kou is het wel eens jammer. Mijn man belt me na als hij weet dat er iemand komt of ik niet vergeet drinken aan te bieden!
Op kantoor pak je toch ook tussendoor thee of koffie. Ik iig wel toentertijd en collega's ook. Zou t heel raar vinden als ik alleen in de pauze een bakje mag doen. Hier vraag ik ook altijd of ze wat willen drinken, kleine moeite.
Hier op kantoor noppes van koffie/thee. Je moet maar zien dat je t van thuis meeneemt, enkel leidingwater kan je gratis krijgen. En van mij mogen ze ook buiten hun pauzes koffie lopen slurpen, maar dan wel HUN koffie.
Nee, als ze hier even de meterstanden komen noteren of een onderdeeltje in de ketel komen vervangen, dan bied ik ze niks aan. Ze zijn dan met een half uurtje weer weg, ik vind het wel prima. Ik vind die gekunstelde gesprekken over het weer en hun werk ook altijd zo ongemakkelijk, dus bij voorkeur kijk ik ze zo snel mogelijk weer weg. Maar goed, de stukadoors en schilder van dit voorjaar krijgen gewoon koffie met een koek hoor, die zijn hier echt een tijd aan te werk, meerdere dagen ook.
Ik bied altijd koffie, thee of fris aan. Als ik zelf koekjes ofzo eet bied ik dat soms ook nog aan (ligt er aan of de persoon heel aardig is of zo een chagerijn ) Ik vind het onbeleefd om het niet te doen! Daarbij Heb ik het ook van huis uit meegekregen. Toen ze onze appartement verbouwden hebben we ze overladen met koffie en daarvoor in ruil kregen we hoe wij somige dingen wilden (de verbouwing kwam vanuit maasdelta)
Ik vraag het meestal wel. Toen ze bij mijn ouders in de straat bezig waren, zaten ze ook altijd bij mijn ouders in de voortuin te eten en tussen door aan de koffie/fris
Ligt eraan wat voor werk ze doen. Als ze enkel wat komen ophalen of brengen en gauw aansluiten, dan niet. Maar als ze wat langer blijven dan wel ja.
Ligt er aan waarvoor ze komen en hoe lang het dus duurt. Ik ben wel gastvrij en vind het een kleine moeite om koffie te maken. De man van internet kwam hier internet en tv instaleren en was toch een uur bezig dus die bied ik wat aan. Net stond er een grote vrachtwagen vast in onze straat omdat iemand zijn auto aan de verkeerde kant had geparkeerd. Die man moest dus wachten tot de politie kwam en de sleepdienst. ( duurde bijna anderhalf uur) Ik heb die man ook een kopje koffie aangeboden en even een praatje mee staan maken. Doe ik niet met iedereen hoor maar het gebeurde voor me deur.