Meestal wel. Het komt ook weleens voor dat ik het gewoon vergeet. Voor de meteropnemer niet nee, die is hier 5min (als het dat al is), leest die dingen en weg is ie weer. Maar voor de rest bied ik het best aan ja (mocht ik het dus niet vergeten haha). Dan kan ik voor mezelf ook meteen aan 1 stuk door een bakkie zetten. Lekker.
Wil ze ook altijd z.s.m. weg hebben maar uit fatsoen bied ik dan toch maar een kop koffie aan en hoop dat ze nee zeggen
Dan bestaat er zoiets als thermoskannetje Ik vind het pas raar als iedereen een bakkie aanbied terwijl de beste man zijn werk gewoon doet, niet meer en niet minder. Nogmaals, visite bied ik iets aan
Ik vraag het altijd. Maar ben er één keer goed mee op de koffie gekomen , de CV-monteur die de ketel gecontroleerd had schreef als eindtijd niet de tijd dat hij klaar was, maar de tijd dat hij vertrok! Dus het heeft me niet alleen een kop koffie en een dikke koek gekost, maar ook nog eens een kwartier extra uurloon. Ik heb geprotesteerd tegen die rekening en gezegd dat ze maar eens moesten nakijken welke controletijd er in de voorgaandejaren geschreven was, maar ze wilden nergens van weten en ik kon de volle mep betalen. Ohja en ook nog eens forse voorrijkosten terwijl ze 1 straat verder zaten. Nou, dat was dus de laatste keer dat we met dat bedrijf zaken deden. Ik ben wel koffie blijven zetten trouwens.
Mijn man werkte vroeger ook in de bouw, en wat je daar af en toe te horen krijgt... Afgekoelde koffie schenken, zodat ze er niet te lang over zouden doen, vreselijk. Maar gelukkig zijn er ook vriendelijke mensen. Hij vraagt mij om 'werklui' altijd wel koffie met iets aan te bieden als er mensen komen werken, en ik vind dat niet meer dan logisch. Toen het huis van m'n ouders gebouwd werd, had m'n moeder altijd een boodschappentas vol aan extra dingen voor alle mensen die aan het werk gingen, en ze mochten ook gewoon naar het toilet. Schijnt ook vaak niet te mogen.